Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jo. Mitt i natten kunde det nog vara det.
Och absolut att man aldrig skulle rikta leksaksvapnet mot personer som inte var med i leken. Om inte annat kunde man få en fet lavett av föräldrarna på den tiden och lyft i nackhåren, det får de inte dela ut idag.
Platsen spelar nog också roll, liksom tidpunkt. Utanför Björklinge var det för herrans massa år sedan en bilist som körde ihjäl en kärring på E4an. Det var mörkt och han körde snabbare än tillåten hastighet. Han åtalades för vårdslöshet i trafik och vållande till annans död men frikändes då utredningen visade att kärringen hade varit hopkrupen mitt på vägen, hon verkade ha sysslat med att plocka upp något från vägen.
Exakt. Jag hade ångest i flera år när jag snattade en knallpulverpistol på Kringlan Leksaker i Södertälje på det glada 80-talet. Morsan kom på mig och tamejfan än idag känns det jobbigt att tänka på den sexiga puffran.
Idag däremot springer det runt skjutglada blattar och negrer i var och varannan stadsdel där de bär skyddsväst medans de säljer lite hasch till gamla klasskamrater.
Alltså är det idag skarpt läge konstant för konstaplarna i tjänst, vem fan kan klandra dem för det är ju en tidsfråga innan buset börjat knäppa snutar.