Citat:
Ursprungligen postat av
g0dspirit
Ja, det är tredje gången jag ser en byggarbetare glider in på systemet och köper 1st starköl som dom nöjt går ut med i handen. Jag har självklart ingenting emot detta, men jag är fundersam och intresserad om det är nått speciellt över detta? Varför köper man enbart en starköl? Och varför är det i dessa fall 3/3 byggarbetare (med hantverkarkläder) som gör detta? Vad jag har kunnat se så har dom lyxat till det genom att inhandla en 50cl (stor) starköl.
Jag har gjort detta några gånger. Då var det för ett "Öl lotteri" på bygget.
Alla som ville vara med fick lägga en öl av valfri sort i potten.
Sedan tillverkades lottsedlar efter antalet deltagare och dragning skedde på Fredagen runt klockan 14.00
Den vars nummer drogs fick alla ölen med sig hem. På några byggen drogs 2 vinnare där vinnaren fick 70% av ölen och 2:an fick 30%
Det roliga med det hela var blandningen av ölsorter. Vann själv en gång och fick med mig 37 öl hem den Fredagen och det var väl iaf 15-16 st olika sorter den gången.
Kan även tänka mig att en del köper en bärs till fredags mackan och sitter uppe på en takås och avnjuter en kall öl och en god macka som förberedelse till helgens fröjder.