Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-04, 02:30
  #1
Medlem
g0dspirits avatar
Ja, det är tredje gången jag ser en byggarbetare glider in på systemet och köper 1st starköl som dom nöjt går ut med i handen. Jag har självklart ingenting emot detta, men jag är fundersam och intresserad om det är nått speciellt över detta? Varför köper man enbart en starköl? Och varför är det i dessa fall 3/3 byggarbetare (med hantverkarkläder) som gör detta? Vad jag har kunnat se så har dom lyxat till det genom att inhandla en 50cl (stor) starköl.
Citera
2018-08-04, 02:32
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Ja, det är tredje gången jag ser en byggarbetare glider in på systemet och köpet 1st starköl som dom nöjt går ut med i handen. Jag har självklart ingenting emot detta, men jag är fundersam och intresserad om det är nått speciellt över detta? Varför köper man enbart en starköl? Och varför är det i dessa fall 3/3 byggarbetare (med hantverkarkläder) som gör detta? Vad jag har kunnat se så har dom lyxat till det genom att inhandla en 50cl (stor) starköl.

”Fredagspils” med kollegor i slutet av jobbet.
Citera
2018-08-04, 02:32
  #3
Medlem
Marskens avatar
Polska byggjobbare som kör frukost/lunch/middag.
Citera
2018-08-04, 02:32
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Ja, det är tredje gången jag ser en byggarbetare glider in på systemet och köper 1st starköl som dom nöjt går ut med i handen. Jag har självklart ingenting emot detta, men jag är fundersam och intresserad om det är nått speciellt över detta? Varför köper man enbart en starköl? Och varför är det i dessa fall 3/3 byggarbetare (med hantverkarkläder) som gör detta? Vad jag har kunnat se så har dom lyxat till det genom att inhandla en 50cl (stor) starköl.

En bira att koppla av med efter jobbet?
Citera
2018-08-04, 02:34
  #5
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Polska byggjobbare som kör frukost/lunch/middag.

Nu när du säger det så kan det kanske stämma. Det är kanske polska byggarbetare som gör detta. Det känns liksom inte riktigt svenskt att klippa en öl bara. Jag kanske har fel =P
Citera
2018-08-04, 02:39
  #6
Medlem
DaChiefs avatar
Om det är Koskenkurwa så innebär det slutet på en 72 timmars arbetsvecka.
Citera
2018-08-04, 02:42
  #7
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Nu när du säger det så kan det kanske stämma. Det är kanske polska byggarbetare som gör detta. Det känns liksom inte riktigt svenskt att klippa en öl bara. Jag kanske har fel =P
Du har rätt, öl är bra energi och en stapelvara i våra polska vänners diet.

Förr i tiden såg det likadant ut i Sverige och vi får vara glada så länge de håller sig borta från sprit till frukost men en hel del tillbud på byggarbetsplatser senaste åren handlar i grund och botten om arbetare från östeuropa som är dyngraka under arbetstid.
Citera
2018-08-04, 02:43
  #8
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Beror ju på starköl, men det kan ju handla om en balans mellan ekonomi, arbetsförmåga och körförmåga.
Citera
2018-08-04, 04:32
  #9
Medlem
MrBulldoggs avatar
Låter märkligt. Alla vet att en ynka starkbira bara är frustrerande.

Är du säker på att han inte hade smugit ner ett gäng burkar i snickarbyxornas många fickor?
Citera
2018-08-04, 06:42
  #10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Många smygalkisar behöver en öl för att kunna fungera. De har tillräcklig självinsikt för att förstå att om de köper flera så kommer de att dricka upp dem direkt och bli för fulla.
Citera
2018-08-04, 08:19
  #11
Medlem
Inget konstigt att köpa en öl. De kanske tycker att en öl är lagom. Om man dricker fler kan man bli påverkad.
Citera
2018-08-04, 08:28
  #12
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Inget konstigt att köpa en öl. De kanske tycker att en öl är lagom. Om man dricker fler kan man bli påverkad.

Då kan man ju lika järna köpa 3,5r på Coop.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback