2018-08-05, 01:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Här är en bild på handskarna och vapnet.

https://minfil.com/AbE6Edf2bf/Leksaksvapen.jpg

Handskar?
Det ser mer ut som ett par tofflor tycker jag...

Vad gör för övrigt handskar (eller tofflor) i den bilden från början?

Varifrån kommer bilden?
(jag misstänker bildmanipulation i syfte att injicera misstro mellan folk och stat i Svea Rike)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Läggs undersökningen ned är det den största rättsskandalen någonsin i svensk historia. Klart samtliga som sköt ska buras in under lång tid! Självklarheter!

Ingen brottsutredning är ens inledd vad jag vet mot poliserna, endast tjänstefels utredning vilket görs vid ALLA skjutningar.
Citera
Medlem
sanchoos avatar
Vilket kön var det på poliserna? Stämmer det att det var 3 kvinnor?
Citera
Medlem
Citat:
406 sidor i denna tråd - mest fyllda med dravel. Har vi fått fram några namn än på poliserna som avlossade skotten? Det är ju ändå det som är det viktiga att få veta.

Det skulle jag också vilja veta, gärna med tillhörande djupdykning i deras facebook mm för att se vad deras yrkesval vilar på för egentlig värdegrund. Om dom ligger politiskt till höger etc
Citera
2018-08-05, 01:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Läggs undersökningen ned är det den största rättsskandalen någonsin i svensk historia. Klart samtliga som sköt ska buras in under lång tid! Självklarheter!

Varför? Vad grundar du detta på? Du kan inte bara bortse från svensk historia och svensk lag och bara följa vad som ger dig en erektion i ditt retarderade känsloliv där du inbillar dig att utvecklingsstörda får ränna runt med pistoler som de riktar mot poliser.
Citera
2018-08-05, 01:35
Medlem
Stina-Linas avatar
Först vill jag skriva. Vilken förälder vet 15 år i förväg att deras barn ska gå ut en natt med den leksak de köpt mitt i natten 15 år senare. Ingen. Normalt växer barn ifrån leksaker de haft vid fem års ålder. Men några vill ha dem kvar. Utan att använda dem utom tillfälligt. Som denna gång

Sen en person som rymmer nu och då som är autistisk på tidig utvecklingsnivå i kombination med Downs syndrom, svår utvecklingsstörning och som saknar språk och språkförståelse och inte kan tolka människors varken språk eller kroppsspråk.
En person som behöver tillsyn jämt ja hur ska föräldrar orka med det dygnet runt och kunna förutse ett sånt skeende som blev?
Jag funderar över om Erik hade de insatser han behövde. Det saknas ju nu och då från samhällets sida. Och det diskuteras mycket för närvarande.

För det tredje mannen som några minuter innan Erik sköts och log emot honom med tanken att Erik var sjuk, och mannen ville vara vänlig såg inget tecken på något hotfullt hos Erik
Erik sades lägga leksaken på marken en kort bit ifrån mannen för att ta sej nerför en sten eller slänt och kom sen tillbaka och tog sin leksak och gick. Och strax efteråt smällde det en rad skott
Mannen gick till polisen för att förklara men fick en pistol i ansiktet.

Dessutom skotten var många och tydligen hamnade de inte endast i målet som var Erik utan också i ett cykeldäck, gick igenom ett fönster samt verkar det ha hamnat flera skott i träd. Hur många skott som sköts behöver det inte spekuleras om det var ju tydligen för många och skjutna med dåligt precision
Det hade räckt med ett eller två skott om de visste hur man hanterar skjutvapen.

Jag tänker ju. Vad hade hänt om nån blivit träffad innanför fönstret eller befunnit sej vid cykeln eller trädet. ?

Och som sagt det verkar ju klart att den våldsman dom trodde sej leta efter redan var inlåst i förvar i samband med en rättegång vilket hade varit väldigt lätt att få reda på.

Så varför denna tragedi!!!???
Senast redigerad av Stina-Lina 2018-08-05 kl. 01:48. Anledning: Rätta felstavning
Citera
2018-08-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det har redan nämnts i nyheterna att vapnet var mycket mindre än ett riktigt vapen, samt att det tydligt ser ut som en leksak. Om det är någon som är pantad, så är det du. Försök hänga med i ämnet så att du inte gör bort dig ännu mer.

Så vapen finns bara i bautamegastorlek nu?
Du är medveten om att det finns både små pistoler och mindre gevär va?
Citera
Avslutad
Snurrigt värre med denna skjutning. Men varför är polisen så jäkla på i denna situation? Ja jag vet varför.
Men varför får allt jävla skit pågå i förorterna utan att de vågar ingripa? Är de rädda för att bli stenade? Jävla myndighetssverige....🤢
Rip Eric🌷
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Handskar?
Det ser mer ut som ett par tofflor tycker jag...

Vad gör för övrigt handskar (eller tofflor) i den bilden från början?

Varifrån kommer bilden?
(jag misstänker bildmanipulation i syfte att injicera misstro mellan folk och stat i Svea Rike)

Från TV4 runt 1:25 in i den här videon.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polisen-borde-f%C3%B6rst%C3%A5tt-att-det-var-en-trasig-leksak-enligt-erics-pappa-10775456
Citera
2018-08-05, 01:37
Medlem
Citat:
Vad kan vi förvänta oss att domen blir för de skjutgalna snutarna. Mord, dråp eller vållande till annans död? Vi får hoppas på Mord som har livstid i straffskalan. Men det lär väl bli dråp men får hoppas på att det blir hårdaste straffet, 10 år och att de tvingas sätta av hela straffet och dessutom aldrig mer få arbeta som polis. Om de bara döms för vållande så kan de vara ute och panga på allt och alla igen efter två år.
Poliserna följde den handlingsplan som de lärt sig.
Alltså de slutförde ett uppdrag till punkt och pricka efter metod-handboken.
Teori styrde deras handlande. om någon viftar med vapen mot polisman, finns hotbild, då har polisman rätt att skjuta.
Någon egen personlig bedömning, gjordes nog inte,tyvärr.
Trist, tragisk, fruktansvärd historia.
Citera
2018-08-05, 01:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Det är väl ganska uppenbart att det saknas ett steg mellan batong och att skjuta ihjäl folk!?

Det steget finns, insatsstyrkan förfogar över det, dock hade Kling och Klang inte tid att vänta på denna styrka.

Varför stod de på innergården när det inte fanns någon där?

Om det fanns en kvinna i en bostad och som var hotad vore det väl bättre att söka upp kvinnan och skydda henne, åtminstone kontrollera om hon är utsatt för omedelbar fara.

Om det fanns risk för att en välkänd och farlig person som dessutom sitter inlåst skall dyka upp vore det väl bättre att spärra av kvarteret och invänta insatsstyrkan som därefter kunde ta sig in i huset för att söka upp kvinnan.

Och om man befarade att ovan nämnda kända man redan befann sig i huset vore det kanske en god idé att spärra av fastigheten så att inte Eric med en leksak i handen eller någon annan kan ta sig in på fastigheten med risk att utsättas för fara.

Polisens agerande känns ologiskt.
Citera
2018-08-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
t utvecklingsstörda får ränna runt med pistoler som de riktar mot poliser.

Vad grundar du detta på? Hur vet du att Eric riktade sitt plastvapen mot polisen. Enligt alla uppgifter som finns står det att de skjutgalna kling och klang-konstaplarna inbillade sig att Eric hade ett riktigt vapen i handen. Ingenstans om att han riktat vapnet mot poliserna, bara att det såg ut som om han hade ett riktigt vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in