2018-08-04, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Skulle du se om en person har Downs syndrom på det avståndet?

Det var vapnet som var problemet inte att han hade Downs syndrom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Ja det är väl det som är den stora frågan, Einstein!

Hylsan kastas snett framåt och polisen stod mest troligen upp när de avfyrade sina vapen. Jag skulle tro att hylsorna kan ha kastas 1-2 snett framåt från platsen där polisen stod.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Trodde väl det, nej du vet inte bättre din jävla wannabe övermänniska.

Jo det gör jag, och det är inte för att jag skulle vara någon övermänniska utan för att jag trots allt besitter grundläggande kunskaper om sådana här situationer.
Citera
2018-08-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Hitta det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20

Fallet är open and shut, maximal otur att polisen stötte på downisen i det läget men fullt förståeligt hur det kunde gå som det gick

Alltså sköt poliserna ihjäl Eric för att han vägrade lägga sig ner.
Citera
2018-08-04, 23:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jo, polisen gjorde helt fel eftersom en helt oskyldig person sköts och avled. Det är obestridlig fakta.

Poliser med vapen måste bättre kunna läsa av skarpa situationer. Man ser tydligt att Erik hade ds och han var troligtvis mycket skrämd av situationen och var rädd och sådant skulle de ha sett. Poliserna borde ha sett på kroppsspråket att han hade en grav utvecklingsstörning. Stor skillnad på en ds-kille och en aggressiv kognitivt fungerande våldsverkare.

Men på de sistnämnda skjuter de inte på, de får härja fritt.

Polisen skjuter inte mer eller mindre på människor för att de är bovar, dummis. De använder vapnet i tjänsten för att kunna uträtta sina uppgifter.

Bödlar skulle rekryteras via särskilda anställningsavtal.
Citera
2018-08-04, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den sista meningen är den viktigaste.
En bra polis ska vara stabil, utrustad med stark självkänsla och ha förmåga att snabbt kunna analysera, olika situationer.
Lita på sig själv och inte påverkas av kollegor,inte smittas av andra personers, aggressioner, rädslor eller uppträda som ett fladdder.
Förmåga att lyssna, analysera och tolka situationer.
nÅgon av dessa tre, har betett sig som en typiskt ADHD-person.

Bristande analysförmåga leder till felaktig slutsats och agerande..

Dom har väl glidit under radarn på utbildningen, nittiotalisttjejer som vet hur dom skall fixa utbildningen utan alltför mycket svett. Tror dom var rebeller redan då.

Kan inte tänka mig att stockkonservstiva poliser födda på 60/70-talet (dvs dom som styr det tunga) kommer vara tysta över detta.
Citera
2018-08-04, 23:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Finns inte ens någon bekräftad källa till den informationen.
Det låter som en efterhandskonstruktion.

Från början var det väl att någon i området (boende) larmat om en beväpnad man som visat pistol. Det lät inte på det som att det var en specifik utpekad person av den som larmat. Jag vet dock inte vad de har för kännedom om de vet vem som larmat eller om det är så att det görs ett antagande om situationen, om det finns viss historik vid den adressen? Om exempelvis en kriminell bor i ett område behöver väl ett hot inte bestå av just denne kriminelle, utan kan väl vara någon ovän till denne. De jävlas ju med varandra då och då.
Citera
2018-08-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Hitta det

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20

Fallet är open and shut, maximal otur att polisen stötte på downisen i det läget men fullt förståeligt hur det kunde gå som det gick
En person som känner det här exet och Gm i det fallet har berättat i tråden att han suttit häktad sedan april och att det samma dag som skjutningen, pågick en polisbevakad rättegång mot honom, så den här förklaringen är mycket märklig.
Senast redigerad av Oz123 2018-08-04 kl. 23:14.
Citera
2018-08-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Dom har väl glidit under radarn på utbildningen, nittiotalisttjejer som vet hur dom skall fixa utbildningen utan alltför mycket svett. Tror dom var rebeller redan då.

Kan inte tänka mig att stockkonservstiva poliser födda på 60/70-talet (dvs dom som styr det tunga) kommer vara tysta över detta.

Är väl egentligen inget som säger att det var kvinnliga poliser? Men nog verkar det ha avlossats en jäkla massa skott. Missade man så många gånger eller vad hände?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Jo det gör jag, och det är inte för att jag skulle vara någon övermänniska utan för att jag trots allt besitter grundläggande kunskaper om sådana här situationer.

Ja vi är ju några personer i den här tråden som har lite mer grundläggande kunskaper om sådana här skarpa lägen. Av naturliga skäl...

Trots det är tråden belamrad med diverse rikspuckon som tror sig veta en jävla massa tack vare all sin erfarenhet bakom tangenterna på sin dator...
Citera
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Man uprättar en anmälan om grovt olaga hot för att kunna ha en anledning till varför man yrkade nödvärn, givetvis. Poliserna vet hur dom ska komma undan.

Så löjligt att man inte tror det är sant. Uppsåtet att hota saknades för han ville leka..... enligt vittnet som träffade honom innan dödsskjutningen.

Först har man ihjäl honom, sedan ska man skita ner honom genom att påstå att han hotat 3 poliser i full stridsmundering. Inte att förglömma att det tog 10 minuter innan ambulanspersonal fick närma sig honom. Så inte nog med att tömma magasinen i magen på honom, därefter förhalas livräddande insatser.

Vad är det för sinnessjuka poliser och åklagare vi har?

Sedan är de inte ens lediga utan arbetar som vanligt, business as usual- som om inget hänt. Inte ens lite klädsam reflektion över den ofattbara dödsskjutningen .... (om än p g a grova felbedömningar som vissa idioter här vill normalisera) Äckligt!
Citera
2018-08-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Alla avrättningar??? Hur många menar du?
6 dödsskjutningar av polisen har skett, redan nu, och det är ovanligt många.
Brukade vara ett per år . Nu är vi uppe i sex, och året är inte slut ännu.
Det är väl unga oerfarna poliser, som skjuter snabbt och tänker sedan.
Bättre på Åkessons tid, då tänkte polisen först, och sköt i allra sista nödfall, i knä, eller ben.
Oskadliggjorde men dödade inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in