2018-08-04, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan man inte bara enas om att lägsta lägstanivån i vissa yrken helt enkelt blivit för låg för att få existera? Man undrar ju hur duktiga, erfarna och vapenvana poliser ser på detta. De måste ju tycka att det är hemskt att några ur deras yrke har gjort så här. Ändå får de inte uttala sig. Några vakter har uttalat sig i olika media däremot och de är också under hot ibland. Ingen av dem tyckte att polisens handlande var professionellt.

Nu HAR ju just vapenvana poliser gått ut i media och förklarat just hur extremt svårt det kan vara att se skillnad på ett äkta och oäkta vapen. Vissa attrapper kan vara så verklighetstrogna att en kunnig person måste hålla i dom och kolla på dom för att se skillnad på ett riktigt vapen.

Oj..." några vakter har sagt blablabla"...måntro några bittra väktare som själva inte kom in på PHS?
Citera
2018-08-04, 22:44
Medlem
Citat:
Kasta dem ändå för snart är han så stor att han kan rymma. Seriöst man vet inte vad som kan hända. Det är inget skämt.

Nåja...jag är ganska så trygg trots hans vapenarsenal...ser det som högst osannolikt att en poliskår kommer peppra honom full med bly om han vevar sitt darth vader-svärd omkring sig när han är i sjuårsåldern...
Citera
2018-08-04, 22:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej det finns plastvapen du inte skiljer ifrån riktiga förrän du i princip håller i dom. Läs på! Mindre, fult dödliga och RIKTIGA skjutvapen kan vilken normalstark person som helst hålla i och röra sig med lätt dessutom.
Tycker mer och mer illa om dig. Tycker att du gör skäl för din avatar.

Här har en förståndshandikappad unge blivit ihjälskjuten på ett makabert sätt. Och du sitter här och leker intellektuell bror duktig och klankar ner på de som är upprörda över det som skett.

Jag är övertygad om att saken hade kunnat skett på ett annorlunda sätt, oavsett hur du än försöker rättfärdiga och bortförklara polisernas rent utav klumpiga och undermånliga agerande.

Måtte du brinna i helvetet!
Citera
2018-08-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Har det dykt upp någon bättre bild på vapnet, eller är den för plastig och leksaksmässig så Polisen aldrig vågar visar upp den? Man tycker att mamman borde ha någon bild där Eric leker med leksaksvapnet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEjn4L

Där är den bild jag hittat. SÅ tydligt att det är ett leksaksvapen tycker då jag inte att det är...
Citera
Medlem
Citat:
Kasta dem ändå för snart är han så stor att han kan rymma. Seriöst man vet inte vad som kan hända. Det är inget skämt.

Räcker väl att han är ute kl 17 på vintern när det är mörkt?

Släng snarast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det här måste vara en unik tråd i Flashbacks historia, där så många röster försvarar en undermålig polisiär insats intill vansinnets gränser.

Hur svårt kan det vara att inse att vår hårt belastade poliskår med skrattretande låga löner och usel utbildning ibland gör fel?

Den här incidenten ballade ur, omdömet brast och en av samhällets svagaste individer fick sätta livet till.

Och några har mage att ifrågasätta föräldrarnas sorg. Det är tamejfan så man vill spy.

Sant. Den STORA skillnaden är det inte bara är de vanliga asociala ACAB-snuthatarna här, utan även de som vill se fler poliser och de som brukar försvara polisen vilket inkudera mig bl a som OCKSÅ nu går mayhem över polisens insatser.

För mig beror detta på att jag på näthinnan har poliser som flyr eller bjuder på korv när babbar kastar stenar mot ambulansförare, brandmän eller de själva.

Men DENNA gång så agerar de som jävla psykopater.
Tre snutar pepprar en förståndshandikappad kille med en leksak i handen till döds. Och när han är närmast död och har tappat leksaken - vilket inte borde tagit många sekunder - så låter fanskapen honom ligga kvar i TIO minuter...
Så är det den här typen av poliser vi får om vi ger polismakten mer pengar så drar jag tillbaks all min agitation för fler poliser och höjda löner för den befintliga.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-08-04 kl. 22:58.
Citera
2018-08-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Här har en förståndshandikappad unge blivit ihjälskjuten på ett makabert sätt. Och du sitter här och leker intellektuell bror duktig och klankar ner på de som är upprörda över det som skett.

Jag är övertygad om att saken hade kunnat skett på ett annorlunda sätt, oavsett hur du än försöker rättfärdiga och bortförklara polisernas rent utav klumpiga och undermånliga agerande.

Och slutar du tänka emotionellt så kanske du också kan både se och förstå hur en sån här situation snabbt kan eskalera på det sätt som den gjort.
Men då du enbart känner istället för att använda hjärnan så kommer du inte se det ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Mata inte trollet. Det är just det här som får honom att gå igång.

Vad gäller sakfrågan håller jag med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Här finns verkar det finnas flera experter som kan skilja på ett leksaksvapen från ett riktigt. Framför allt så tycker dessa personer att polisen ska kunna se vad som är vad.

Men här är ett litet test för er. Bilden visar en riktig pistol och en leksak.

https://i.imgur.com/TDHmVJ0.jpg

Jag tror knappast att man ger en sådan sak till barn. Observera att Eric var fem år när han fick leksaksvapnet. Jag tror mera på en plastig grej som riktigt små barn leker med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Araben kunde lätt se att det var leksak

Vilket har noll med saken att göra då han inte så killen under samma omständigheter? Vad fan tror du egentligen? Att polisen tänkte...hehehe, nu ska vi skjuta mongot, och sen skylla på att leksakspuffran såg äkta ut...hehehehe

Det hela kan ju faktiskt bero på att polisen just VET vad som kan hände med en om man funderar på huruvida det vapenliknande föremål som riktas emot en är äkta.
Citera
2018-08-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Nej ett leksaks vapen har inte rätt tyngd den kalashnikov som användes i södertällje rånet såg man på 20 meters håll att det är plast...
Poliser som är vana vid vapen ska se en leksak från en riktig. Dom hanskas med vapen ständigt.

Jo med en skottsäker sköld som SWAT använder kunde dom sitta och fundera om pistolen är riktig.

https://www.youtube.com/watch?v=CuvXC8L0V68

Poliser handskas med vapen ständigt? vilken värld lever du i? dom enda vapnen 95% av snutar kommer i kontakt med är deras egna tjänstepistoler.

Vaddå rätt tyngd, ditt jävla särbarn, tror du polisen har tid att reflektera hur tung pistolen är som GM bär när du har kanske max ett par sekunder på dig. herregud vilken jävla verklighetsfrånvänd människa du är.

du måste vara autistisk
Citera
2018-08-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEjn4L

Där är den bild jag hittat. SÅ tydligt att det är ett leksaksvapen tycker då jag inte att det är...

Ett skämt att det där den enda bilden som finns att se. Blurrigaste skitbilden jag någonsin sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in