Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Det här måste vara en unik tråd i Flashbacks historia, där så många röster försvarar en undermålig polisiär insats intill vansinnets gränser.
Hur svårt kan det vara att inse att vår hårt belastade poliskår med skrattretande låga löner och usel utbildning ibland gör fel?
Den här incidenten ballade ur, omdömet brast och en av samhällets svagaste individer fick sätta livet till.
Och några har mage att ifrågasätta föräldrarnas sorg. Det är tamejfan så man vill spy.
Sant. Den STORA skillnaden är det inte bara är de vanliga asociala ACAB-snuthatarna här, utan även de som vill se fler poliser och de som brukar försvara polisen vilket inkudera mig bl a som OCKSÅ nu går mayhem över polisens insatser.
För mig beror detta på att jag på näthinnan har poliser som flyr eller bjuder på korv när babbar kastar stenar mot ambulansförare, brandmän eller de själva.
Men DENNA gång så agerar de som jävla psykopater.
Tre snutar pepprar en förståndshandikappad kille med en leksak i handen till döds. Och när han är närmast död och har tappat leksaken - vilket inte borde tagit många sekunder - så låter fanskapen honom ligga kvar i TIO minuter...
Så är det den här typen av poliser vi får om vi ger polismakten mer pengar så drar jag tillbaks all min agitation för fler poliser och höjda löner för den befintliga.