2018-08-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Det tror jag du har rätt i...

Undrar hur signalement på den farliga typen som polisen tror/eller hittat på skulle vara/varit på platsen.

1,45. Lönnfet med lite utta rörelsemönster?!?!

Känns väl som polisen borde hajat till på längden om de nu inte såg fejset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Trodde faktiskt han var längre. Så lång var jag när jag var 8-9. Då vet man att de kan skjuta en unge nästa gång.

Så de föräldrar som läser tråden, ta bort allt som liknar vapen för era barn och upplys dem om att farbror polisen inte alltid är snäll.

Min fyraårige son har massa svärd och nån leksakspistol. Lyckligtvis är jag kapabel att hålla honom inomhus klockan 04 på natten vilket jag hoppas majoriteten av föräldrarna i Sverige också klarar..
Citera
Medlem
Dom snutarna som sköt ihjäl Eric mår nog inget vidare nu, med all rätt
Citera
2018-08-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Jag får väl rätta dig igen. Så här uttalar sig hans mamma till expressen

Citat:
Jag är 1.62 lång och han nådde mig upp till näsan. Jag känner att det här inte får stå oemotsagt. Det får inte bli bilden av Eric att han är stor och farlig, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/
Citera
2018-08-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Undrar hur signalement på den farliga typen som polisen tror/eller hittat på skulle vara på platsen.

1,45. Lönfet med lite utta rörelsemönster.

Känns väl som polisen borde hajat till på längden om de nu inte såg fejset.

En viktig fråga att få svar på är vad polisen hade för information när de kom till platsen...
Citera
2018-08-04, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Nej ett leksaks vapen har inte rätt tyngd den kalashnikov som användes i södertällje rånet såg man på 20 meters håll att det är plast...
Poliser som är vana vid vapen ska se en leksak från en riktig. Dom hanskas med vapen ständigt.

Jo med en skottsäker sköld som SWAT använder kunde dom sitta och fundera om pistolen är riktig.

Nej det finns plastvapen du inte skiljer ifrån riktiga förrän du i princip håller i dom. Läs på! Mindre, fult dödliga och RIKTIGA skjutvapen kan vilken normalstark person som helst hålla i och röra sig med lätt dessutom.
Citera
2018-08-04, 22:37
Medlem
AgentAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Låter ju onekligen som det är att föredra framför dom expertutlåtanden av intelligensreserver här som tror att man funderar över en persons ev funktionshinder när denna har ett vapen

Leksaks vapen om jag får be, att snuten ska utgå ifrån att varje plastpicka är äkta picka är befängt då det existerar mer airsofts i sverige än vapen.

Sedan borde dom vetat att personen som var hotfull dom letade efter redan var häktad och hade rättegång samma dag.

Man kan även fråga sig hur jävla ofta och hur troligt det är att en vit dvärg downis springer runt med skarpladdat vapen.
Senast redigerad av AgentAschberg 2018-08-04 kl. 22:41.
Citera
Medlem
PilotHockeys avatar
Otroligt sorglig händelse.

Vill inte lägga skulden på någon egentligen för alla får lida. Men ultimata ansvaret för en person med downs är personens myndighetsöverordnade. Extremt sällan som personer med downs är myndighetsförklarade.

Alltså kan man definitivt ifrågasätta hur föräldrarna kunde tillåta honom ha leksaksvapen. Speciellt när han inte förstår vissa situationer samt ibland tidigare rymt iväg på nätterna.

För en polis är det ibland omöjligt i mörker att identifiera en person. Ser man en silhuett och fått tidigare rapporter om någon som springer runt med vapen samt att personen vägar släppa vapnet utan pekar runt med det (på skoj givetvis för killen men för poliserna är det omöjligt att se det på ett annat sätt än att det är ett hot) så har man givetvis fullt ok att skjuta verkanseld.

Föräldrarna borde haft bättre koll samt sett till att han inte hade sådana leksaker.

Men tycker somsagt synd om både anhöriga och poliserna. Aldrig kul när sånt här händer. Men poliserna kan inte klandras anser jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag får väl rätta dig igen. Så här uttalar sig hans mamma till expressen

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/

Aja, 10 cm hit eller dit är väl inte så jävla mycket att haka upp sig på. Killen var nästan kort som en dvärg.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Kan man inte bara enas om att lägsta lägstanivån i vissa yrken helt enkelt blivit för låg för att få existera? Man undrar ju hur duktiga, erfarna och vapenvana poliser ser på detta. De måste ju tycka att det är hemskt att några ur deras yrke har gjort så här. Ändå får de inte uttala sig. Några vakter har uttalat sig i olika media däremot och de är också under hot ibland. Ingen av dem tyckte att polisens handlande var professionellt.
Citera
2018-08-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan man inte bara enas om att lägsta lägstanivån i vissa yrken helt enkelt blivit för låg för att få existera? Man undrar ju hur duktiga, erfarna och vapenvana poliser ser på detta. De måste ju tycka att det är hemskt att några ur deras yrke har gjort så här. Ändå får de inte uttala sig. Några vakter har uttalat sig i olika media däremot och de är också under hot ibland. Ingen av dem tyckte att polisens handlande var professionellt.

Nu möts ju inte vakter av den typen av situation som polisen gör, så deras uttalanden är egentligen helt orelevanta.
Det är YTTERST sällan som en vakt möter beväpnade personer och om dom ens misstänker vapen, vilka tror du dom ringer då?
Just det, Polisen.
Citera
2018-08-04, 22:39
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Nej. Det kommer inte att gå att bevisa vem som gjorde vad och vem som sköt det dödande skottet. Därför kommer alla att gå fria och kunna göra om det.
Du menar att polisen skulle gå ut och skjuta av folket med down syndrom? Har du tittat på dokumentären om hur sossarna gjorde på 30-40-talet? Löfven är en stor hycklare och det kanske ligger något i det du skriver. Stefan Löfvens morfar var fullblodsnazist och rötterna finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in