2018-08-04, 21:41
Avslutad
Polisen kom ju på 3 invandrare med gymväskor fulla med automatvapen och ammunition. Det eskalerade inte till nånting. DS handikappad håller i leksakspistol, då blir det avrättning på gatan av insatsstyrka samt blockering ambulanspersonal i 15 minuter till offret helt blödit ut.

Ett lätt offer, ingen folkgrupp eller gäng som kommer efter poliserna, för då fegar man ur. Även när polisen blir knivhuggen i halsen och lika gärna kunde varit död, vågar man inte skjuta.

Det är något som är snett!
Senast redigerad av joshmark 2018-08-04 kl. 22:04.
Citera
2018-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Apropå att sikta på någon. En man har i efterhand försökt kontakta polisen för att förklara något om Eric, svaret blir ett vapen riktat mot vittnet. Idioter!

Om jag springer in mitt i ett område där polisen för någon minut sen precis skjutit ner en vad de tror är kriminell person och nu står med dragna vapen och säkrar området så nog fan räknar jag med att jag också får ett sikte på mig i några sekunder.

Om jag dessutom springer in där med ett leksaksvapen så nog fan räknar jag med att jag också blir nerskjuten. Eller förlåt, de måste givetvis fråga mig om leg samt om vapnet är riktigt eller av plast först.
Citera
2018-08-04, 21:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Filmar polis sina insatser med GoPro kamera/liknande?

Tydligen pågår det något slags test där en del poliser i Stockholm har kroppskameror.
Det är de själva som bestämmer när de ska filma och de bestämmer också över filmmaterialet.
Om de inte vill visa det för någon så verkar det som om de kan slippa.
Vilken trovärdighet ger det?
Citera
2018-08-04, 21:43
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nu var det ju inte hon utan hennes/familjevänner som ordnar paraden. Så sansa dig lite för fan.

I hennes fall borde hon undanbe sånt dravel och sörja ifred. Knappast normalt att man börjar tänka på ett stort jippo innan ungen ens kallnat. Sansa dig själv för fan. Är du en som kommer leda kortegen? Patetiska människor och jag uppfattar det som att tanten piggas upp av att få sola sig i glansen. Ingen normal mamma skulle ens tänka som hon i det här skedet. Bara att dom inte låste dörren och gav avkomman ett gevär visar på brister i föräldra ansvaret. Många tokskallar som inte klarar av att ta hand om 3-åringar.
Citera
2018-08-04, 21:43
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför skriver du så om mamman och vad har hennes kläder med saken att göra? Leksaken var 15 år gammal och fanns hemma hos Eriks pappa. Föräldrarna har det förjävligt nu så varför känner du att du måste kasta skit på mamman?

Erik hade ds och ska varit på en treårings mentala nivå men det betyder inte att han inte hade en vuxen människas erfarenhet och en kedja är lätt att öppna.

Precis. Eftersom han rymt innan så var det nog lätt för honom. Sedan får man ju säkra hemmet så att det inte blir faror heller. Vet en som satte låsbara lås på fönstren och de brann inne. Man kan aldrig skydda sig till hundra procent.
Citera
2018-08-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Innergården är väll öppen Såg det på avspärrningarna! Sluta ta i med din fantasi finns skottsäkra skölldar insatstyrkan har?

Nyss var ju innergården helt stängd? Fanns ju inte ett enda ställe att gå för Eric? Nu är den öppen helt plötsligt? Så Eric kunde alltså gå runt och hota folk eller hur ska du ha det?

Om det finns en enda ingång/utgång ur innergården och där står poliserna och spärrar av som du ville, i väntan på insatsstyrkan som kommer om först 20 min. Vad vill du att poliserna (utan sköldar) gör när Eric kommer fram och höjer vapnet?
Citera
2018-08-04, 21:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ljust var det inte vid tidpunkten.
Ungefär lika ljust som det är nu ca en halv timme efter solens nedgång.
Dock så är det väl knappast någon ursäkt,
oavsett förhållanden så bör polsen ha koll på vem eller vad det är man skjuter på,
innan man gör det.
Det finns strålkastare, mörker-kameror, drönare och allehanda verktyg för sånt.
Du kan väl hålla dig uppdaterad innan du skriver i tråden, eller!?

Detta säger offrets pappa:

"De säger att de inte kunde se något eftersom att det var mörkt, men jag var ute och sökte samma tid och det var ljust ute, säger Richard Torell."

Källa: GP
Citera
2018-08-04, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jo, polisen gjorde helt fel eftersom en helt oskyldig person sköts och avled. Det är obestridlig fakta.

Poliser med vapen måste bättre kunna läsa av skarpa situationer. Man ser tydligt att Erik hade ds och han var troligtvis mycket skrämd av situationen och var rädd och sådant skulle de ha sett. Poliserna borde ha sett på kroppsspråket att han hade en grav utvecklingsstörning. Stor skillnad på en ds-kille och en aggressiv kognitivt fungerande våldsverkare.

Men på de sistnämnda skjuter de inte på, de får härja fritt.

Nej, dom agerade troligtvis helt rätt och riktigt där och då, med utgångspunkt ifrån vad som skedde.

Killen skrämd? Var det därför han gick emot poliserna när dom försökte backa( i syfte att slippa honom )?

Och nej, du ser INTE om någon har downs om du ens har en susning om vad för situation det här handlade om dvs någon som hade ett vapen.

Det är faktiskt ofta inte alls så stor skillnad på en DS kille och en " våldsverkare". Många gånger har missbrukare liknande gångstil då dom är påtända tex. Jag har själv misstagit en knarkare för en utvecklingsstörd en gång( han var gravt påtänd alltså).
Citera
2018-08-04, 21:49
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du kan väl hålla dig uppdaterad innan du skriver i tråden, eller!?

"De säger att de inte kunde se något eftersom att det var mörkt, men jag var ute och sökte samma tid och det var ljust ute, säger Richard Torell."

Utöver det finns det en gatlampa precis över där han sköts. 2 meter från kroppen. snätt uppåt som borde lyst upp helt.

Det jag inte riktigt vet hur närs poliserna var när de sköt. Vet vi det?
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-04 kl. 21:52.
Citera
2018-08-04, 21:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Det är det sjukaste men ändå vad man förväntar sig. Att lögnerna skulle komma från start. Två lögner från dag ett.

Om mammans beteende, jag förstår inte heller henne, men utan henne hade polisens uppgifter varit helt oemotsagda. Sedan sörjer vi på olika sätt och alla sätt ska respekteras. Punkt.
Citera
2018-08-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
Nyss var ju innergården helt stängd? Fanns ju inte ett enda ställe att gå för Eric? Nu är den öppen helt plötsligt? Så Eric kunde alltså gå runt och hota folk eller hur ska du ha det?

Om det finns en enda ingång/utgång ur innergården och där står poliserna och spärrar av som du ville, i väntan på insatsstyrkan som kommer om först 20 min. Vad vill du att poliserna (utan sköldar) gör när Eric kommer fram och höjer vapnet?
Nej det är väl en utgång en ingång som poliserna mötte honom.
Vilka hotade han?

Det är ju det som är grjen hade dom haft skottsäkra sköldar eller vänta in insatstyrkan kunde dom rädda liv.

Hade inte behövt skjuta
Citera
2018-08-04, 21:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
I hennes fall borde hon undanbe sånt dravel och sörja ifred. Knappast normalt att man börjar tänka på ett stort jippo innan ungen ens kallnat. Sansa dig själv för fan. Är du en som kommer leda kortegen? Patetiska människor och jag uppfattar det som att tanten piggas upp av att få sola sig i glansen. Ingen normal mamma skulle ens tänka som hon i det här skedet. Bara att dom inte låste dörren och gav avkomman ett gevär visar på brister i föräldra ansvaret. Många tokskallar som inte klarar av att ta hand om 3-åringar.

Hur står det till egentligen? Föräldrarnas son har blivit mördad på högst oklara grunder och du orerar över en minnesparad som VÄNNER TILL FAMILJEN vill anordna. Hur mår du egentligen? Kanske borde ringa BRIS och prata av dig lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in