2018-08-04, 16:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Jag har också fått via ryktesvägen veta att SD blivit ”ombedd” att sluta på förra jobbet. Bakgrunden till detta vet jag inte.
Ok, då kanske det stämmer.
Intressant, tack
Citera
2018-08-04, 17:21
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Var inte grannen i villan närmast FP som var polis och dömd/anmäld?

Tänker du på detta?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-08-04, 17:27
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är helt övertygad om att om gm är SD så handlar mordet om förlorad kontroll hos honom. Det är i hans förvridna sätt att se på situationen som utlöser mordet.

Jag tror att LW ville gå vidare i livet utan SD. Hon hade satt ner foten och visade genom att inte dra tillbaka den sista anmälan att hon inte accepterade detta gränsöverskridande. Man kan kalla det svartsjuka om man vill, men i själva verket handlar det inte om kärlekssvek. Det kunde varit andra saker som triggat ilskan hos SD. Även om LW inte hade träffat någon annan man tror jag att det avgörande var att hon tagit ett steg tillbaka från honom.

Att SD samtidigt ligger i skilsmässa med HD kan ha blivit för mycket på en gång.

Det handlar om förlorad känsa av makt.

Ja, tyvärr ser det ju alltför ofta ut så. Nu vet vi inte om det stämmer i detta fall, men idag finns åtminstone väldigt omfattande kunskap om våld i nära relationer, och vad som utlöser det. Beteendet och motivet skiljer sig också en del från andra mord.

Den gemensamma nämnarna i dessa fall är 1. personlighetsdragen hos GM (kontroll, upplevd svartsjuka, äganderätt etc) och 2. situationen (statistiskt är den utlösande faktorn oftast en separation - att kvinnan antingen tar avstånd, eller hotar att göra det, varpå mannen förlorar kontrollen över henne).

Bra signalement att gå på, kan man tycka. Problemet är att ingen känner sådana här män, utom offren. De har ofta en dr. Jekyll och mr. Hyde-personlighet som utåt sett är allt annat än våldsam. Charmiga, sociala och omtänksamma snubbar med stabila jobb och liv. 😕
Citera
2018-08-04, 17:28
Medlem
Snor-Johans avatar
VIVEREIAM

en medelålders pappas bekännelser

Min oro....

Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com
Stackars barn och stackars UW
Citera
2018-08-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
VIVEREIAM

Min oro....

Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

OK, jag kanske har fått om bakfoten, men var det inte nåt påstående här i tråden om att bloggen var bakåtdaterad?
Citera
2018-08-04, 17:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
OK, jag kanske har fått om bakfoten, men var det inte nåt påstående här i tråden om att bloggen var bakåtdaterad?
Och eventuellt skriven av någon annan än UW.

Eventuellt.
Citera
2018-08-04, 17:37
Medlem
Citat:
VIVEREIAM

Min oro....

Det här knäcker mig!

Usch! Orkar inte se det där offerkofta-inlägget. Påminner starkt om den bittra svikna exhustrun MH:s sätt att vika ut på nätet.
Citera
2018-08-04, 17:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag har också fått via ryktesvägen veta att SD blivit ”ombedd” att sluta på förra jobbet. Bakgrunden till detta vet jag inte.

Var det då som han cyklade inne sista dagen?

Någon påstod relativt tidigt i tråden att han gjort det när han fått sparken.
Citera
2018-08-04, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, då kanske det stämmer.
Intressant, tack

Men gällde detta nuvarande arbete, eller föregående?

Jag tycker mig minnas en liknande diskussion tidigare i tråden, men då handlade det om ett annat jobb? Det var väl då han cyklade in på kontoret och tog adjö?

Eller?
Citera
2018-08-04, 17:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Väldigt mycket av skuldbeläggningen går ut på att hon först vigde SD och HD och sedan hade en relation med honom.
Det var därför jag undrade om det verkligen var sant att hon vigde dem eller om det var en trådsanning.
Det verkar ju som om det är sant.

Jag tvivlar inte på att hon vigde dem, eller på att hon hade brister precis som alla andra. De känns dock inte alltid relevanta eller nödvändiga att fokusera på. Och är de relevanta går det ju att diskutera dem utan att lägga på hela arsenalen med dömande värderingar, tänker jag. 👍
Citera
2018-08-04, 17:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson

Jo bloggen är startad efter att inläggen gjort och sätter att skriva stämmer bra överens med UW’s fd fru vars blogg vi kunde läsa någon timme innan den lösenordsskyddades.
Citera
2018-08-04, 18:01
Medlem
Citat:
VIVEREIAM

Min oro....

Det här knäcker mig!

Vad vill du säga med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här