2018-08-04, 02:17
Medlem
neuron-drones avatar
Tycker det är svårt att se hur "vapnet" såg ut. Polisen borde själv släppa bild samt jämförelseobjekt så man ser storleken.

Men jag tycker det är förunderligt hur stissig polisen är. Ursäkta, men det jobbet kräver bra nerver. Man kan ju inte ta in vem som helst att bli polis. Sedan så, ska polisen leva ett tryggare liv än gemene man? Dvs få "försvara sig" för minsta lilla? Då har de ju det tryggare än någon annan och ska inte klaga över att jobbet är farligt. Nästan alla har någon gång gått helt obeväpnat in i en situation som kunde vara farlig och deeskalerat den. Jag gjorde det ganska ofta förr när det bodde wt med "sociala problem" här. Trots att jag inte hade direkt med saken att göra men ville få folk att inte göra dumma saker. Så sådana saker som man gör som privatperson blir alltså farligare än polisens arbete.

Dvs, de har klena nerver som satan. De ska ha replikor om någon om de inte pallar trycket. Och ser de ut som riktiga vapen blir ju buset rädd, eller hur?

I ett riskarbete tar man risker. Ska polisjobbet vara lika tryggt som att sitta på ett kontor så är det något fel. Är man inte beredd att ta några risker alls utan skjuter först och frågar sen, ska man inte vara polis.

Alltid vetat hur jävla sopiga poliserna är med folk med handikapp, hoppas det blir debatt om detta. De ser alla med handikapp som påtända och farliga. Har man balansproblem är man farlig, har man annorlunda kroppsspråk är man farlig, tittar man bort är man farlig.

Ingen i Stockholm som känner sig lite rädd nu när tre dråpare som dessutom kan vara fullständigt skärrade är ute och jobbar som vanligt? Är de inte skärrade är de psykopater och det är minst lika illa. De ska inte vara ute och jobba!

Att skjuta i benet, har det hänt på senaste tid? Han som blev skjuten här var stillastående men vägrade släppa kniven, hade en kökskniv, men gick inte till attack och var en bra bit från polisen. De sköt honom i bröstet och han dog med en gång. Jag säger inte att det var obefogat, bara att metoden verkar vara att skjuta i bröstet även om det finns tid att sikta på ben.

Och hur trygg är man själv? Vi har haft gängskjutningar där jag bor och buset verkar vara pricksäkra som attans. Inga förlupna kulor som kunnat träffa andra. Ska man känna sig tryggare med dem än polisen??? Men när polisen skjuter, skjuter de i träd, i byggnader, genom fönster och cyklar. Hoppas verkligen inte de ska fälla någon gängmedlem här, det har hänt att de jagat dem tvärs över där jag bor. Då lär man väl få en kula genom fönstret. Inte av de kriminella då...

De som spekulerar i att det var tjejer, kanske var det och var det inte det så var det ändå pussies.

Det är svårt att tala gott om polisen när man inte har några positiva erfarenheter (bl a blivit trackad av polisen fast det var jag som var brottsoffret...). Sett polisen "ta fel" och brotta ner oskyldiga och slå deras huvuden mot asfalten. Man blir inte glad av sånt.

I yrken där man har makt över människoliv ska det vara kompetent personal. Men nu har vi poliser och läkare som är dråpare och det ska man försvara. Ju mer makt en yrkesgrupp har över liv och död, ju mer verkar de stå över lagen. Skulle någon knivhota mig och jag knivade dem för att jag kände mig hotad skulle jag ju åka fast för övervåld.
Citera
2018-08-04, 02:18
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag har inte läst hela tråden, men har någon frågat sig hur det kunde hända att en 20-årig man med både Downs syndrom och autism kunde vandra runt ensam på Stockholms gator kl 4 på natten? En sådan person kan ju råka ut för vad som helst, rån är väl inte osannolikt. Och då skulle denna person, som bara kunde säga ett ord, "mamma", inte ens kunna berätta vad som hänt.

20-åringen sägs ha "rymt" då och då. Det borde han inte kunnat göra. Föräldrarna borde ha sett till att han var ordentligt omhändertagen.

Att sådana personer vandrar runt på natten är så osannolikt att polisen knappast kunde förvänta sig att det var en svårt funktionshindrad person som bar på ett leksaksvapen, när larmet kom att en beväpnad man gick omkring i stan. Polisen var inställd på att hantera en farlig person (tyvärr finns det många sådana nuförtiden, t ex gängmedlemmar med olika vapen) och agerade därefter.

Mannens handikapp gjorde också att han inte reagerade adekvat när polisen beordrade honom att lägga ner vapnet. Frågan är om han ens uppfattade budskapet. Eller förstod varför han beordrades. Eller förstod att polisen trodde att hans leksaksgevär var ett riktigt vapen.

En vanlig person som plötsligt omringas av polisen och beordras lägga ner sitt vapen inser förstås att polisen har misstagit sig på hans paraply eller dammsugarrör eller vad för något avlångt föremål hon/han bär på, och lägger genast ner det. Och räcker kanske upp sina tomma händer för att visa sig ofarlig. Och ropar kanske: "Det är inget vapen". En förståndshandikappad som dessutom har autism och inte kan kommunicera, gör inte det. Därav denna sorgliga historia, vars ursprung var att en förståndshandikappad/autistisk ung man gavs möjlighet att gå runt ensam i en alltmer våldsutsatt stad kl 4 på natten.
Helt rätt! Dessa föräldrar verkar ju sakna det mesta! Socialen borde för länge sen tagit vårdnaden i från dom. Nu har de väl fått det värsta straffet och man ska väl inte sparka på den som ligger. Men för helvete skyll inte på polisen som bara verkar ha jobbat enligt handboken.
Invänta utredningen och försök gå vidare....
Citera
2018-08-04, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller airsoft deltaforce:
http://m.airsoftmegastore.com/1770-2x-airsoft-deltaforce-ks-91-spring-pistols-w-red-dot-sights-package.aspx

Pappan beskrev leksaksvapnet som en kortare automatkarbin där magasinet saknas. Då är frågan vad för typ av leksaksvapen som såldes när han Eric Torell var liten?
Citera
2018-08-04, 02:23
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Din skjutförmåga skulle garanterat inte nå upp till de krav som gäller för poliser! Tro mig att gjort lumpen och Vakt B är inget som får dig att klara de hårda skjutprov som våra poliser måste klara av.

Trams. Jag har varit med när poliser utbildat sig i skytte samt pratat med poliser om hur hela skjututbildningen ser ut. Den är inget märkvärdig, utan de flesta med ett par veckors skjututbildning uppnår samma standard.
Sen har de någon form av skjutprov en gång om året som är väldigt basal, och trots detta är det många som misslyckas, varpå de skriver ut speciella undantag till sig själva så de får fortsätta bära vapen i tjänst.
Polisens vapenutbildning är rätt grundläggande. Precis som deras körutbildning som i princip är några dagar på halkbana.
Citera
2018-08-04, 02:24
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Skulle någon knivhota mig och jag knivade dem för att jag kände mig hotad skulle jag ju åka fast för övervåld.
Nej det är inte alls säkert! Det beror på omständigheterna. Du kan dessutom inte jämföra dig med polisen som har våldsmonopol!
Citera
2018-08-04, 02:27
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Självklart är "leksaksvapnet" som finns på bild planterat utav snutar som vill rädda sina kollegor. Korrupta och äckliga som dom är. Dom har ju faktiskt redan ljugit och sagt att det skulle varit en replika, medan pappan och mamman säger leksakspistol köpt för 10 år sedan, tror mer på dom faktiskt.

Den gryniga bilden tagen uppifrån som figurerar kan komma från var fan som helst.
Sossepacket älskar desinformation och mörkläggning.

3 piket snutar som snortat koks i bevisförvaret som ville mörda lite, viftar vapen i ansiktet på alla närvarande, skjuter som cowboys på alla objekt närvarande, tekniker som "missar" ex antal tomhylsor och kulor, etc etc.

Testa dom på drogintag, nej just ja, man får inte ta piss på poliser utan en speciell "särskild" misstanke, men vanliga Svenssons får man ta piss på exakt hur man vill. Regelverket är ämnat för att "kåren" ska vara sin egna lilla maffia som backar varandra och gör hur dom vill.

Varför älskar dom att ta fast knarklangare, för att dom har kontanter.
Såna här idiotinlägg hade vi troligtvis sluppit om inte socialdemokraternas tvångssteriliseringar stoppats i mitten på 70-talet.
Citera
2018-08-04, 02:27
Medlem
e
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Polisen har två alternativ, batong eller hålspetsammuntion för att förgöra en target. Så länge inte elpistol är godkänd kommer detta fortgå, och utbildningen sänker sina antagningskrav...
Elpistol är väl godkänt? Eller det har åtminstone varit på prov i Stockholm för jag har sett många poliser med den.
Citera
2018-08-04, 02:28
Medlem
neuron-drones avatar
Tror föräldrarna levde i det gamla Sverige och var naiva. Tror inte de förstod vad som kunde hända. Dessutom rymmer ungar som är omhändertagna minst lika mycket.

På det får de ganska ofta röra sig fritt och utan handledning. Kanske inte en downsunge på en toddlers nivå, men vanliga autister och mer högfungerande downsare. Jobbade nära ett autisthem. Där fanns inte inlåsning utan de boende fick gå ut som de ville. Det var rätt skumma typer om man inte förstår autism. Någon gick fram och tillbaka samma sträcka med hörselskydd, någon kunde bara kliva in på vår arbetsplats och stå och titta utan att säga något. De kan ha ett främmande kroppsspråk och upplevas hotfulla. Tänk då om en drar upp sin mobiltelefon och polisen råkar vara där. Pang

Tycker man ska fråga polisen i allmänhet vad de vet om autism. Skulle inte förvåna mig om de visste mindre än vanligt folk.

Vad gör de på utbildningen när sådant inte finns med, och skjutförmågan är under all kritik? De verkar mest köra runt i sina bilar för att "synas".

I fallet Eric så säger ju ett vittne att hen hörde ett skott separat och sedan kom de andra skotten. Alltså hetsade väl den nervigaste polisen de andra till handling, om de nu trodde att skottet kom från killen eller att de trodde att snuttjejen var berättigad i att skjuta.
Citera
2018-08-04, 02:29
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Nej det är inte alls säkert! Det beror på omständigheterna. Du kan dessutom inte jämföra dig med polisen som har våldsmonopol!

Dvs poliser är heroes medan jag är en loser som ska offras.
Citera
2018-08-04, 02:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
En drummel dog. Ingen bryr sig. Tror inte han bidrog med allt för mycket.

Skäms på dig...
Citera
2018-08-04, 02:31
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
e
Elpistol är väl godkänt? Eller det har åtminstone varit på prov i Stockholm för jag har sett många poliser med den.

På prov i Sverige
Citera
2018-08-04, 02:35
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Dvs poliser är heroes medan jag är en loser som ska offras.
Det har jag inte påstått! Om du känner dig som en loser är det ok för mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in