2018-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte dra åt OffT-hållet, men detta med att en församlingsansvarig, som ju LW under en tid varit, först viger ett par medlemmar ur församlingen, för att senare gå i säng med en av dem,är så pass anmärkningsvärt så det förtjänar ett visst utrymme i denna tråd.

Du skriver: "när den gifte mannen inledde sin relation med henne". Det där är nåt jag reagerar starkt på. Vet du att det var så det gick till? För i annat fall försöker du skapa en obehaglig trådsanning genom att utpeka SD som den felande och göra LW till ett viljelöst offer, det märker du väl?

Kan konstatera att ett så grovt övertramp som att gå i säng med en av dem man vigt, skulle i en extremförsamling kunna medföra en reaktion som innefattar ett fruktansvärt hårt straff. Vill understryka att jag INTE antyder att det är vad LW har råkat ut för!
Vill inte heller ge mig in i diskussionen om att nån skulle ha ringt runt och bett folk hålla tyst om t ex att LW på olika sätt skulle ha gått över gränsen, men en församling vill i första hand skydda just församlingen och i andra hand individen. I det här fallet skulle man då inte försöka skydda SD, utan kollektivet. Men om det är så här, det vet jag alltså ingenting om.

Så HD och SD var medlemmar i den kyrka brottsoffret varit pastor? Helt nytt för mig.
Citera
2018-08-03, 23:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Grannen var det någon annan som skrev om efter mordet. En familj som lagt upp sin bostad till försäljning och hen länkade till mäklarsidan och tyckte det var konstigt.
Sedan nämnde EGT idag att hen inte kunde släppa funderingar på någon granne till LW icg om vi skulle spåna på det o.s.v. så mindes jag grannen som sålde bostaden. DÄRFÖR tog jag upp grannen som svar till EGT, sedan var det du själv som svarade på det inlägget och sedan fortsatte det.

Men även angående grannen så skrev du ju att LW kunde ha varit en älskarinna till mannen i grannparet, eller hur?
Vad vet du egentligen om LW då du tycks vilja framställa henne som en nymfoman?
Citera
2018-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte dra åt OffT-hållet, men detta med att en församlingsansvarig, som ju LW under en tid varit, först viger ett par medlemmar ur församlingen, för att senare gå i säng med en av dem,är så pass anmärkningsvärt så det förtjänar ett visst utrymme i denna tråd.

Du skriver: "när den gifte mannen inledde sin relation med henne". Det där är nåt jag reagerar starkt på. Vet du att det var så det gick till? För i annat fall försöker du skapa en obehaglig trådsanning genom att utpeka SD som den felande och göra LW till ett viljelöst offer, det märker du väl?

Kan konstatera att ett så grovt övertramp som att gå i säng med en av dem man vigt, skulle i en extremförsamling kunna medföra en reaktion som innefattar ett fruktansvärt hårt straff. Vill understryka att jag INTE antyder att det är vad LW har råkat ut för!
Vill inte heller ge mig in i diskussionen om att nån skulle ha ringt runt och bett folk hålla tyst om t ex att LW på olika sätt skulle ha gått över gränsen, men en församling vill i första hand skydda just församlingen och i andra hand individen. I det här fallet skulle man då inte försöka skydda SD, utan kollektivet. Men om det är så här, det vet jag alltså ingenting om.

SD och Lena inledde väl en relation? Gemensamt beslut så att säga. Otrohet är förkastligt men inte olagligt. Däremot är mord olagligt, finns några rader i Bibeln om det också.

Är JG med i församlingen? Med tanke på vad du skriver i ditt sista stycke.
Citera
2018-08-03, 23:40
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Schazz och EGT har datum för när de hade relation och sedan tog faktamaskinen Cloudedcrystalbeam fram att dessa män var gifta under samma tidpunkt. Eller minst ett av männen iaf. Måste kolla upp om det var båda.

Så jag anser det vara ganska bekräftat. Mer än den mesta s.k. info som läggs fram här och tas för sanning direkt.

Vänligen skriv inte om detta mer åtminstone inte på så vis att jag upplever mig kränkt som när du påstod nu att jag är trådsanningskapare. För då fortsätter jag göra allt för att bevisa att det jag blir anklagad inte stämmer och då kommer jag skriva mer om detta. Vilket jag egentligen inte vill. Så nog om det nu.

Nej, det är inte bekräftat för att de påstår så. De kan ha varit vänner/inte haft sex. Skribenten/skribenterna kan ha misstagit sig på tidpunkt. Männen kan de facto ha varit separerade från sina kvinnor vid tidpunkten.

Däremot har SD’s advokat offentligt bekräftat att han hade ett förhållande med LW.
Citera
2018-08-03, 23:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men även angående grannen så skrev du ju att LW kunde ha varit en älskarinna till mannen i grannparet, eller hur?
Vad vet du egentligen om LW då du tycks vilja framställa henne som en nymfoman?

EGT ville att vi skulle fundera om grannen. Eftersom det har framgått med all tydlighet både från polisens, medias och trådens håll att det är ett svartsjukedrama så var det enda tänkbara motiv jag kunde tänka på för grannen att döda henne att de träffades. Vet liksom inte vad det annars skulle kunna vara.
Citera
2018-08-03, 23:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, det är inte bekräftat för att de påstår så. De kan ha varit vänner/inte haft sex. Skribenten/skribenterna kan ha misstagit sig på tidpunkt. Männen kan de facto ha varit separerade från sina kvinnor vid tidpunkten.

Däremot har SD’s advokat offentligt bekräftat att han hade ett förhållande med LW.

Men det tas för sanning och bekräftat direkt när vi får "info" om JG ikväll av en enda postare. Märkligt!
Citera
2018-08-03, 23:42
Bannlyst
Citat:
Grannen var det någon annan som skrev om efter mordet. En familj som lagt upp sin bostad till försäljning och hen länkade till mäklarsidan och tyckte det var konstigt.
Sedan nämnde EGT idag att hen inte kunde släppa funderingar på någon granne till LW icg om vi skulle spåna på det o.s.v. så mindes jag grannen som sålde bostaden. DÄRFÖR tog jag upp grannen som svar till EGT, sedan var det du själv som svarade på det inlägget och sedan fortsatte det.

Varsågod

Citat:
Jag funderar lite på LW:s granne som säljer (eller numera sålt) sin bostad och flyttat. Var den flytten planerad innan mordet? Den kom lite hastigt i direkt anslutning efter mordet annars kan jag tycka.

Det var ju ett gift par och tänk om maken hade LW som älskarinna?

Jag svarade dig följande......

Vad får dig att tro att LW skulle haft sin granne som älskarinna ?

Bara för om dom nu väljer sälja och flytta om det nu stämmer
( Vet INTE jag )

Det räcker med trådsanningar nu...

Vill du länka mäklarens annons?
Senast redigerad av Banannn 2018-08-04 kl. 00:30.
Citera
2018-08-03, 23:45
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det handlar väl inte så mycket om att "förstå gm"? Mord har ju oftast någon orsak (betyder inte detsamma som att man anser det rätt). Konflikter grundat i svartsjuka är väl tyvärr inte helt ovanliga bakgrunder till mordhistorier.
Pengar kan också vara en orsak, men mer sällsynt i Sverige i vart fall.

Ja givetvis, menade "förstå gm:s motiv".
Mord har vanligtvis motiv, och i nära relationer är det motivet oftast gm:s svartsjuka och förlorade kontroll.

Har inget problem med att resonera kring olika mäns inblandning och ev motiv på ett sakligt sätt. Men i dessa resonemang är det många som aktivt fokuserar på att måla upp LW som en lössläppt, svekfull, egoistisk, efterhängsen synderska, försummande förälder och därtill barnmisshandlare. (Oftast av samma personer som tycker det är förfärligt att det spekuleras ogrundat kring MGM.)

Fokus ligger hela tiden på vad HON kan ha gjort för att trigga honom. "Hon kunde nog reta gallfeber på vem som helst". Med andra ord: HON kunde gjort annorlunda. Om hon inte hade irriterat, svikit och syndat hade han kanske inte mördat henne. Därav blir hennes beteende en ursäkt för våldet. En förmildrande omständighet. En skuldbeläggning av offret.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-03 kl. 23:49.
Citera
2018-08-03, 23:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nej barnen blev tillsagda att inte säga något om JH (den ena som var bekräftad gift) till någon men omnämnde honom som mammas kille. De närmaste visste. Schazz var tydlig på den punkten.

Det tas för sanning och bekräftat direkt när vi får "info" om JG ikväll av en enda postare. Märkligt!
Citera
2018-08-03, 23:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Men det tas för sanning och bekräftat direkt när vi får "info" om JG ikväll av en enda postare. Märkligt!

Nä, var har du fått det ifrån?

Det är upp till var och en att avgöra vilken info man tror på, inget är bekräftat för det. Det är en väldig skillnad.

Går du ut och frågar någon annan skribent, ex Draifos så tror jag knappast han anser att det är sant bara för att någon, för honom okänd påstår det.

Jag å andra sidan kan mycket väl tänka mig att det är sant, jag tycker inte JG verkar ha alla getter hemma. Men det får stå för mig och är inte bekräftat.
Citera
2018-08-03, 23:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Varsågod

Jag svarade dig följande......

Vad får dig att tro att LW skulle haft sin granne som älskarinna ?

Bara för om dom nu väljer sälja och flytta om det nu stämmer
( Vet INTE jag )

Det räcker med trådsanningar nu...

Vill du länka mäklarens annons?

Vet inte hur man söker inlägg från mobilen. Sök på "turkisk familj". Tror det var denna som sålde.
Citera
2018-08-03, 23:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nä, var har du fått det ifrån?

Det är upp till var och en att avgöra vilken info man tror på, inget är bekräftat för det. Det är en väldig skillnad.

Går du ut och frågar någon annan skribent, ex Draifos så tror jag knappast han anser att det är sant bara för att någon, för honom okänd påstår det.

Jag å andra sidan kan mycket väl tänka mig att det är sant, jag tycker inte JG verkar ha alla getter hemma. Men det får stå för mig och är inte bekräftat.

Jag tyckte nog att det verkade vara många som bara tog det för sanning så som drevet mot honom kom igång direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in