2018-08-03, 22:27
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ett vittne till polisens skjutning ville förklara för dem att Eric var sjuk, men fick då en pistol riktad mot sig själv. Vad fan är det för jävla amatörpoliser de skickat ut egentligen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen
so what om han ville det, han valde ju aktivt att inte informera polisen om det. Han bär ju isånnafall en stor skuld till vad som skedde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Du liknar polistales man finns det på flashback?

Va? förstår inte din fråga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Polisen hade ju ingen aning om vem Erik var eller att han hade Downs syndrom. Hur tycker du de skulle ha agerat? Erik viftade med ett till synes skarpt vapen och det fanns en anmälare som var rädd. Polisen skriker "lägg ner vapnet" och Erik lyssnar inte. de skriker igen och skjuter ett varningsskott. Erik lyssnar inte. Ja, resten fattar du själv. Säg mig, hur skulle ett enligt dig korrekt agerande ha sett ut?

Backa. Anmälaren var tydligen inte i närheten. Inte andra heller vad jag sett i rapporteringen.
Citera
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Visste de inte att han var downie? Har de inte tittat på honom innan de började skjuta alltså? Det syns nämligen på långt håll om en person har downs syndrom. Eller är poliserna så efterblivna att de inte vet hur en downie ser ut?

Spelar det egentligen någon roll att han var "Downie"? Ger deras tillstånd immunitet i samhället? Poliserna kanske uppfattade honom som en våldsam "Downie" med vapen.
Senast redigerad av Stigmata01 2018-08-03 kl. 22:29.
Citera
2018-08-03, 22:28
Medlem
Jagtardindotters avatar
Tycker synd om polisen som sköt. Får så mycket skit när han/hon bara försökte göra sitt jobb. Är säkert ledsna och mår uselt.

Tycker absolut polisen ska ha mer befogenheter och högre lön.
Citera
Medlem
Poliserna har alltså skjutit som galningar rakt in på en innergård där det även fanns andra människor än Eric. Polisernas kulor har träffat allt från träd, till cyklar & fönsterrutor. Låter ju som ett jävligt säkert ingripande! Vi ska nog vara glada att fler inte dog.

Dessutom syns det tydligt på filmen som är tagen precis efter händelsen att det var ljust ute, så de som påstår att det var mörkt ute ljuger.
Citera
Medlem
HAN HAR JU TVÄRVÄNT I SIN FÖRKLARING!

Version 1

https://imgur.com/q20IGsE

Version 2

https://imgur.com/a/fmwD7xb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Och enligt den här artikeln (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21AqjR/vittne-traffade-eric-precis-fore-skotten-han-ville-leka) menar Moohialdin att han inte kunde avgöra om vapnet var riktigt eller ej, och att det var läskigt.

Vilken version stämmer? Har Moohialdin lämnat olika motstridiga uppgifter, eller är någon av artiklarna felaktig? Jag tycker det här ytterligare understryker att vi inte kan dra några slutsatser.

Det är stor förvirring speciellt med tanken på kompetensen hos journalisterna på dom där blaskorna. att dom ens knåpar ihop något sånär läsbart är förvånande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Men inte för utvecklingsstörda och barn och däri ligger faran.
Nej. Utvecklingsstörda barn ska inte gå omkring och låtsashota andra med låtsasvapen hur som helst och dessutom inte göra som polisen säger när de kommer dit och försöker reda upp situationen. Om föräldrarna inte kan se till att det inte sker så finns det en risk. Detta är fruktansvärt tragiskt och jag lider med familjen. Missförstå mig inte här, jag tycker att detta är en tragedi. Jag tycker också att det är helt fel att lasta poliserna för detta. De agerade korrekt utifrån situationen och det de kunde bedöma där och då. Det är väldigt olyckliga omständigheter som orsakade detta.
Citera
Medlem
Man märker att de i tråden som har koll på polisarbete är vana vid en mycket hårdare verklighet än de som tycker ” men såg de inte att han hade ett handikapp”.
Citera
2018-08-03, 22:29
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Han va inte 3 år gammal, hans mentala ålder låg på 3 år, stor skillnad. dessutom hade poliserna ingen aning o vem dom hade framför sig, och det spelar ingen roll. dom hade nödvärnsrätt punkt slut.

frågor på det?

Frågan är väl sju skott din pajas punkt slut.

Frågor på det?
Citera
2018-08-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
so what om han ville det, han valde ju aktivt att inte informera polisen om det. Han bär ju isånnafall en stor skuld till vad som skedde

Han försökte informera polisen men fick då ett vapen riktat mot sig. Till saken hör också att killen bara kan arabiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in