Citat:
Ursprungligen postat av
HeadlessAgnew
Ingen skillnad på Albin 7år som leker med en knallpulverpistol i trädgården klockan 12 mitt på dagen och en till synes fullvuxen man som glider omkring med ett vapenliknande föremål klockan 4 på natten i centrala Stockholm?
Agerar du på ett sätt och har föremål som ser ut som vapen får man räkna med konsekvenserna. Hade du gått ut med ett vapenliknande föremål i händerna i stan där du bor mitt i natten?
Exakt, man måste skilja på olika sekvenser. När jag fick höra om skjutningen tyckte jag till en början att det var rent åt helvete...men när man lugnat ner sej och får lite distans till detta, samt fått den information som kommit fram blir jag lite fundersam..
Polisen åkte dit för att stoppa en våldsman. Klockan 04 på morgonen möts man av en person som bär ett vapen. Hur många kan realistiskt anta att det är en förrymd 20-årig man med DS?.. Polisen har sekunder på sej att avgöra hur man ska agera..BO släpper inte vapnet, utan går snarare mot polisen. Tragiken är ett faktum..
När man hör mamman berätta att BO brukar rymma ibland, kan man ju undra om det var så intelligent att köpa en kopia på en M45 till grabben..?
Dessutom, trots att han hade DS borde man förhindrat att han rymde ibland, inte minst för hans egen säkerhet..
Jag försvarar inte polisens agerande på något sätt, men oftast finns det två sidor av myntet..