2018-08-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Det verkar åtminstone som om många njuter av vad som hänt.
Ja sorgligt, antar att det är bra om riktiga poliser gör en utvärdering av vad som kan förbättras. Utan inblandning av idiotvänstern som civilright defenders. Förutsätter att de flesta både poliser och downies är bra människor och blattar med för den delen.
Citera
2018-08-03, 17:39
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag tror inte att poliserna kommer att straffas, men de har förhoppningsvis ett samvete som kommer att plåga dem för resten av sina liv... Å andra sidan så lär inte ens Mattias Flink ligga vaken på nätterna och begrunda sina "misstag".
Varför ska dom ha dåligt samvete resten av sitt liv? Det är väl dom tafatta föräldrarna som ska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Jäklar vilket tjat om det här. Han viftade med ett vapen framför snuten. Då går det så här.

Det är ju inte som att det är någon stor förlust heller. Vad tillför ett mongo? Han var enbart en kostnad och en belastning. I ett friskt samhälle så hade en sådan aldrig blivit född överhuvudtaget. Föräldrarna borde ha stryk för att ha satt honom till världen och sedan låtit honom lalla omkring med ett vapen mitt i natten som någon dreglande Joel bitar statist på tjack.

Där kom professorn in i tråden. Äntligen.

I ett friskt samhälle säger du? Chanserna att få ett barn med down syndrom tror man har med en högre åldern på modern att göra. Ska DU då förbjuda människor i en viss ålder att skaffa barn? Eller om man råkar röka en cigarett innan man vet att man är gravid? Eller råkar ta ett glas vin? Då kanske vi ska förbjuda både tobak och cigg. Fan va kul vi skulle ha.

Om du har ett jobb (vilket jag inte tror) så måste ju just din chef ha ett kromsomfel som anställt dig om du är seriös med ditt inlägg. Människor med åsikter som dina hoppades jag blev en blöt fläck på dina föräldrars lakan istället för född.

Men tji fick jag.

Idiot.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej polisen måste inte alls skjuta varningsskott om det uppstår en nödvärn situation om direkt verkan eld blir nödvändigt.

I detta fall är det troligtvis så att dom agerat exakt som dom SKALL agera faktiskt.

Då killen gick med ett vapen liknande föremål så kommer nog inge att ens bli åtalad.

Du neutraliserar en faktor i det hela, helt okej, men du förbiser resten av det jag publicerade.

Grupp --> förmans order.

Manöverutrymme --> Man visste att det handlade om en beväpnad person --> Varför gå så nära att man inte hade ett manöverutrymme/tid --> Fara för egen och annans säkerhet

osv.

Kom igen, gör ett nytt försök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej polisen måste inte alls skjuta varningsskott om det uppstår en nödvärn situation om direkt verkan eld blir nödvändigt.

I detta fall är det troligtvis så att dom agerat exakt som dom SKALL agera faktiskt.

Då killen gick med ett vapen liknande föremål så kommer nog inge att ens bli åtalad.

Många gånger det har hänt utan att polisen sköt. Ett tillfälle i göteborg där insatsstyrkan rykte ut med laser osv mot några ungdomar som lekte med softairgun. Problemet här är att ju att killen inte kunde förstå vad som händer och följa polisens kommandon men lika roligt är att polisen samtidigt inte var tränade för situationen och inte klarade hantera situationen.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-03 kl. 17:42.
Citera
2018-08-03, 17:41
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Du menar alltså att poliserna lyckats med att se ett vapen, men inte lyckats se att personen har downs syndrom?

Har du eller har du inte bild på vapnet?
Citera
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Är det kortege med polismotorcyklar?

Ja, 200 st MC-poliser med låtsasgevär tror jag det handlar om...
Citera
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Titta på bilden på SvD... Syns tydligt.

Kan du direktlänka till bilden eller ladda upp den någonstans? Den enda bilden jag har lyckats hitta är en grynig bild tagen ovanifrån, där ser man ett avlångt mörkt föremål på marken som snarast liknar en avsågad hagelbössa. Omöjligt att se ev. orange pugg.
Citera
2018-08-03, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag bad dig berätta vad du skulle gjort om det kom en vettvilling som ser helt vild ut? Jag hade skjutit också förmodligen. Du är ju så tuff bakom tangentbordet.

Tanken är ju att man ska undvika denna situation genom att agera annorlunda innan.

Det är alltså fullt möjligt att göra rätt i situation b men ändå fällas för det man gjort i situation a, som ledde fram till situation b.
Citera
2018-08-03, 17:43
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
men nu gjorde han ju inte det.

det var ju inte på stureplan han befann sig.

det var i ett totalt dött bostadsområde i vasastan, mitt i natten, under semestertider, på en innergård.
Tillfällen polisen ska ingripa mot individer med vapen, enligt tråden;

Efter att skott redan avlossats, i stadskärnor, om det inte är industrisemester

Ja herre min je
Citera
2018-08-03, 17:43
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Det är ljust ute vid 4-tiden på morgonen & man kan se på en mils avstånd att en person har downs syndrom. Leksaken såg inte ens ut som ett vapen. Nä, detta är tre skjutkåta idioter som uppenbart inte ens tittat efter innan de började skjuta. De hade tydligen bestämt sig redan på polisstationen att de skulle skjuta. Ingen bedömning verkar ha gjorts på plats. Nötter! Men så brukar ju också poliser generellt ha lägre IQ än befolkningen i övrigt.

Nu kommer det rapporter om massiv skottlossning på platsen. Studio Ett på radions P 1 har en reporter varit på plats och han räknade till minst 7 kulor som fanns på plats i träd och i väggar. Lägg till kulorna som åt sej in i offrets kropp. Hur många var det?Lät som om någon hade tömt ett helt magasin mot "våldsverkaren". Snacka om skjutglada poliser eller poliser som är så skitis att dom eldar på hysteriskt. Tippar att någon eller alla dom här poliserna säger upp sig från polisen. Jag ifrågasätter om dom passar för yrket.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-03 kl. 17:47.
Citera
2018-08-03, 17:44
Medlem
Citat:
Personen som larmade polisen borde åtalas för anstiftan till mord, alternativt låsas in på psyk för paranoia och/eller grav efterblivenhet.
Åtal för falsk tillvitelse..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in