2018-08-03, 15:13
Medlem
Ni som inte förstår att polisen skjutit ni lever i skyddad verkstad. I den förort där jag bor har barn ibland fått tag i någon familjemedlems vapen. Min 10 åriga granne blev hotad med pistol när han spelade fotboll av en jämnårig. Tyvärr är det så mycket vapen i omlopp att verkligheten ser ut så här. Speciellt för poliser.
Citera
2018-08-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Fan kan man lägga sånt inlägg utan länk?
https://www.svd.se/vittne-tog-bild-pa-20-aringens-leksaksgevar
Citera
2018-08-03, 15:14
Medlem
D.E.I.s avatar
Bilder på ev. vapen:
SVD

2:a på den
Citera
2018-08-03, 15:15
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letmebelucky
Dom är äckliga mördare och ska behandlas därefter!

Dråp kan det bli frågan om men inte mord.

Varför skall poliser inte få en rättvis bedömning när det alltid krävs att våldtäktsnegrer skall få det?
Citera
Medlem
klybans avatar
LOL, det verkar som polisen lyckats göra bort sig ovanligt mycket denna gång.
Detta ska bli extremt intressant och se om det ens blir en påföljd.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Polisen har inget att fundera över, om något skjuts det verkanseld för lite i det här landet.

Ang det aktuella fallet så är det enkelt, har man ett verklighetstroget vapen till utseende och riktar det mot polisen och eller inte lyder polisens kommandosamtidigt som man viftar då får man ett par expanderade speer dot gold i bröstet.

Alla jävla tomtar som tror att polisens uppgift i det läget är att göra nån jävla psykisk utredning medan han viftar vapen är slut i huvet, det är samma efterblivna jävlar som alltid skriver "varför sköt dom han inte i benet istället" har inte läst hela tråden men gissar att det finns flera såna kommentarer

Det må ha handlat om fel kille (offret) på fel plats men man behöver inte göra en psykutredning för att kunna skilja på ett dödligt hot som kräver direkt verkanseld och ett stort barn med en leksakspicka. Låt vara att man kan ha överrumplats, men då skulle man kanske ha undvikit det.
Citera
2018-08-03, 15:16
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Tror du är inne på rätt linje, dom har behandlats som gatuflickor i våra utanförskapsområden i +20 år och på det hände detta med polisen som höll på dödas på söder...ur den aspekten kan jag förstå att det kokar över..

Men det är nåt som skaver när det är 3 unga kvinnor och en ung vit pojke med DS, jag tror dom blev morbida och det rann nog till utav helvete för dom, dom trosorna hade dom kunnat sälja dyrt på EBay.

Knas. Med all genus-hjärntvätt som kvinnor fått ta emot med åren så är det inte förvånande att de bedömde situationen som mer hotfull än den var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
En kula i ena vaden hade räckt, så hade grabben lagt sig ner. Medans snuten bestämt inte får röra hipp hopp gangsters som terroriserar vanligt folk på gator och andra allmänna platser, för nöjes skull. Hoppas snutarna får skaka galler efter detta.
Precis
Citera
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
https://www.svd.se/vittne-tog-bild-pa-20-aringens-leksaksgevar

Lycka till att hinna avgöra om det är leksak eller ej på någon sekund.
Citera
2018-08-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Vem dom letade efter är irrelevant? missar jag nått?

Polisen får samtal om man som springer runt och viftar pistol
Polisen hittar eric viftandes med vad dom måste anse är en riktig pistol
Eric lyder inte polisens kommando eller riktar pistolen mot polisen
Polisen skjuter eric död

Så trodde jag händelseförloppet såg it.

Sen till idioterna som diskuterar att det va "bara ett leksaksvapen" hallå vakna era jävla fjollor! en softairgun för 300 spänn på teknikmagasinet är tillräckligt verklighetstrogen för att lura 99% på avstånd av ett par meter

Då får du hänga med i svängarna. Enligt uppgift letade polisen efter ett samtal från en ex-flickvän efter en "kriminell ex-pojkvän" som ville mörda henne och sprang in i Eric, en kille som uppenbarligen är en downie.

https://e.cdn-expressen.se/images/a3/0e/a30ec10029d346b29bd4ab241a8b09d1/annan/480@60.jpg

Jag har svårt att förstå hur man kan missta honom med en "kriminell ex-pojkvän". Det var det jag menade.
Citera
2018-08-03, 15:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var inte ett vapen i lagens mening, det var en leksak.

Vi har en till synes fullvuxen man som viftat med ett vapenliknande föremål. Vi vet dessutom att BO inte haft förutsättningar att följa polisens instruktioner. Då risken inte obefintlig att det slutar just såhär.
Citera
2018-08-03, 15:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu pågår skademinimering från polisens sida.

Martin Lundin från NOA säger till SVT Nyheter att det är oerhört svårt att på avstånd avgöra om ett vapen är äkta eller inte.

– De incidenter vi har haft är med soft air guns och det är exakta kopior på riktiga vapen. I marknadsföringen säger man till och med att det är vapen som är identiskt med riktiga vapen.

Nja, om jag inte minns fel så sa någon av föräldrarna i någon intervju att Erik fått "vapnet" som present som 5-åring. Alltså för 15 år sedan. Har svårt att tro att leksaken var så avancerad men vi har ju inte fått se "vapnet" så. Vi får väl hålla i minnet i det här caset då vapnet presenteras om det stämmer med snacket här eller om Lundin försöker förleda oss på villovägar.

Vidare klipp.

Hur vanligt är det att flera poliser skjuter samtidigt?

Vanligtvis är det en som skjuter. Men det förekommer situationer att fler poliser skjuter samtidigt. Det kan betyda att fler känner sig hotade eller att man ser att en person är väldigt hotad.

De trodde nog att de mötte Bin Ladins brorsa. Nu är det väl dags för någon journo att jobba och gräva fram vilken gubbe det var som poliserna skulle skjuta i stället. Längd, hårfärg, etc. Hade poliserna fått en beskrivning eller hade de t o m en bild med sig? Har svårt att tänka mig att han liknar en downie.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-svart-att-avgora-vad-som-ett-riktigt-vapen

Mycket fult av polisen att föregripa utredningen och ett allvarligt hot mot rättssäkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in