2018-08-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tyvärr så utreder polisen sig själva, så vi kommer att få en felaktig tillrättalagd bild av händelsen. Om vi får se bodycamvideo av händelsen så kan jag sas fria poliserna, till dess så är det ett rått och besinningslöst mord.

Det är givetvis beklagligt att polisen utreder sig själva, vill ändå framhålla att vi vet väldigt lite. Känns lite korkat att säga att polisen gjorde rätt eftersom Eric viftade med en ”pistol” mot dom när vi inte har en aning om Erics agerande.

Lika korkat är det att säga att polisen gjorde fel då vi inte vad som hände innan skjutningen.

Dock känns det som att poliserna var lite väl taggade. Hör man till de få vittnen som trätt fram har de trots allt vaknat av skotten och sedan hört polisen skrika, gissningsvis hade de även vaknat om poliserna skrikit innan skjutningarna.

Det är mycket konstigt i den här historian som kräver klarläggning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag förstår polisen. Fram kommer ett CP med vapen i hand. Man vet inte om det förstår vanligt språk, och det reagerar inte på order att lägga ner vapnet. Sådana där kan vara väldigt oberäknerliga och få våldsamma raseriutbrott. Klart som fan man blivit rädd och avfyrat verkanseld.

Hellre det än att ett cp massakrerat oskyldiga på gatan.
Kom igen han hade Downs och var autistisk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letmebelucky
Vila i frid fina Eric! äckliga jävla grisar till poliser. Någon som har namn på dom?

R.i.p du hade det f-n inte lätt i livet.

Jag väntar oxå på data kring dessa, samt namn och adress på grisarna. Det kommer så småningom.
Senast redigerad av peheis666 2018-08-03 kl. 14:38.
Citera
2018-08-03, 14:38
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Att kroniskt ljuga om att ett mini plastgevär är en realistisk pistolreplika borde vara åtalbart om en kanske inte form av tjänstefel.

Att kalla en leksakspistol för "vapenreplika" är fruktansvärt ohederligt.
Ett jävla sätt att försöka släta över det hela med medvetna omskrivningar. "Vapenreplika" låter mer autentiskt än "leksakspistol", det är därför dom ljuger.

Det enda alternativet är att poliser är så inkompetenta att de inte kan hålla isär "vapenreplika" och "leksakspistol", som alla andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom använde sin nödvärnsrätt. Inget annat.
Varför andvänds inte den när stenar kastas mot blåljuspersonal?

Citat:
Ursprungligen postat av priz
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Varför andvänds inte den när stenar kastas mot blåljuspersonal?

Användes 2001.

Snubben som sköts av polis under Göteborgskravallerna var både vit och svensk. Polisen förefaller vara snabba att använda sin nödvärnsrätt - så länge det handlar om att skjuta en vit person.
Varför står dom annars bara och tittar på när babbarna kaosar i förorterna, bränner bilar och kastar sten efter polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Alla har nödvärnsrätt, men de hade redan bestämt sig för att skjuta offret... Alla tre tog alltså samma beslut? Jo tjena, det var en avrättning.

Rätt uppenbart att en del poliser mer än något annat vill få bränna av ett par skott i en levande människa.

Den första polisen att avlossa sitt vapen gjorde förstås en snabb lägesbedömning, men de andra två passade nog bara på att "också få skjuta lite" när deras kollega gjorde det.
Det gäller att hinna vara med innan "hotbilden" tar i backen, det dröjer säkert flera år innan man får nästa chans att skjuta ihjäl folk.

Skjutkåta snutar förnekar sig inte.
Citera
2018-08-03, 14:39
Medlem
Herregud vad tragiskt.

Man misstar en kriminell person och ex-pojkvän, värt att notera, med en 20-årig downie.

Det enda jag kan tänka nu:
Mörk humor: https://youtu.be/WL1BjDVByIQ?t=15s
Citera
2018-08-03, 14:39
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Fast nu bor vi i ett land där mentalt handikappade tillåts röra sig fritt i samhället, och inte håller dem inlåsta i källaren som på andra håll. De får vissa konsekvenser: att jag ber ungen bakom mig på bion som håller låda hålla käften, innan jag inser att vederbörande är retarderad och därmed tydligen har rätten att störa andra, eller att polisen knäpper en person som uppträder suspekt hållandes ett vapen, innan de inser att vederbörande är retarderad och vapnet en replika.
Citera
2018-08-03, 14:41
Medlem
TigerofSWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
R.i.p du hade det f-n inte lätt i livet.

Jag väntar oxå på data kring dessa, samt namn och adress på grisarna. Det kommer så småningom.

Varför är man intresserade av deras namn och adress? Du var inte där och känner absolut inte till händelseförloppet.
Citera
2018-08-03, 14:42
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det är givetvis beklagligt att polisen utreder sig själva, vill ändå framhålla att vi vet väldigt lite. Känns lite korkat att säga att polisen gjorde rätt eftersom Eric viftade med en ”pistol” mot dom när vi inte har en aning om Erics agerande.

Lika korkat är det att säga att polisen gjorde fel då vi inte vad som hände innan skjutningen.

Dock känns det som att poliserna var lite väl taggade. Hör man till de få vittnen som trätt fram har de trots allt vaknat av skotten och sedan hört polisen skrika, gissningsvis hade de även vaknat om poliserna skrikit innan skjutningarna.

Det är mycket konstigt i den här historian som kräver klarläggning.
Jag håller med dig, men tyvärr så tror jag inte att sanningen kommer fram och om den gör det så kommer de att hävda excess... Fungerar om du är polis, men inte om en gammal man blir hotad av två råskinn i sitt eget hus och skjuter verkans eld utan varningsskott.
Citera
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
I sådana fall skulle polisen ha rätt att besinningslöst öppna eld mot vem somhelst som har nåt alls i handen om denna plast skit ses som direkt dödshot skjut nu nu nu.

Ja, har du något i handen som en polisman uppfattar som vapen och du agerar som att du ska attackera polismannen (eller vem som helst) så föreligger nödvärn.

I detta fallet så var det ju inte frågan om en hockeyklubba, boll eller "nåt alls i handen" utan en vapenreplika.
Citera
Medlem
Gabriel2017s avatar
3 poliser skjuter samtidigt och samstämmigt ihjäl en utvecklingsstörd man med downs syndrom med minst 7 skott, som mentalt befinner sig på en 3 årings nivå, och kan bara säga ”mamma”. Han öppnade förmodligen ”eld” med sin plastpistol. Det är så vidrigt, så vidrigt, inga ursäkter i världen kan kan ursäkta detta. Dessa skiträdda poliser måste tas ur tjänst, innan de dödar fler människor. Alla poliser är inte bra poliser, fega och rädda poliser är farliga poliser för alla de möter.
Citera
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Måste vara jobbigt att leva i din värld, med konspirationer bakom varje hörn
Njae, verkligheten funkar helt ok.
https://www.etc.se/inrikes/fa-poliser-falls-tjanstefel
Inte super bra men men, kanske skulle prova?
Se hur det är kanske

Har inget med konspiration att göra , åklagare ser sig helt enkelt som på samma sida som polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Verkar handla om extrem otur som lett fram till denna konsekvens:

Citat från DN:

https://www.dn.se/sthlm/poliskalla-till-dn-extrem-otur-ledde-till-dodsskjutningen/

Nu börjar det likna journalistik. Källor och läckor. Polisen trodde att de skulle möta Bin Ladin eller hans bror.

Enligt DN:s poliskälla handlar det om otroligt olyckliga omständigheter. En kvinna hade larmat om att hennes, för polisen kända och för våldsbrott tidigare dömde partner, var på väg till henne för att döda henne.

Polisen tog larmsamtalet på stort allvar och en stor resurs skickades till platsen.

Stämmer. 3 utryckningsbilar och insatsstyrka. Mindre krig alltså.

DN:s poliskälla uppger att den här versionen av händelseförloppet kommer att klarläggas när den förundersökning om ett tjänstefel begåtts blir offentlig. Så väl larmsamtalet kvinnan gjorde till polisen som hur deras uppdrag var formulerat ska finnas dokumenterat.

https://www.dn.se/sthlm/poliskalla-till-dn-extrem-otur-ledde-till-dodsskjutningen/

Och regionpolischefen ägnar sig åt personalvård.

Med all respekt för familjen till den avlidne går mina tankar självfallet även till de poliser som varit inblandade i denna händelse.

Av vilka en är på semester som hen tillbringar i sovrummet med filt över huvudet och de två andra är i tjänst där de tillbringar sin tid att spy inne på toaletten. Min gissning.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/augusti/rubrik/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in