2018-08-03, 14:18
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Mamman har sagt följande i Expressen

Jag vet inte vad som räknas som ett mini plastgevär men exempel en Mini Uzi som är ett riktigt k-pist är 36 cm långt.

Här är en bild på ett leksaksvapen som har mini uzi som förebild

https://media.karousell.com/media/photos/products/2017/09/30/toy_gun_mini_uzi_1506774808_2df88bef.jpg
Fortfarande inget med pistol att göra, sen sa hon ju också att den var för 3-5 åringar så antagligen inte särdeles realistisk
Citera
2018-08-03, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Användes 2001.

Duktig idiot. Då sköts en svensk AFAit, inte en enda stenkastande svarting har skjutits för att polisen vågar inte det. Att skjuta svenskar med låtsasvapen är en favorit för dom, det här är minst andra gången och sist så ljög dom en massa om det. Minns inte var i sthlm det var.

Hoppas att namnen på dessa tre kommer fram, de kommer att behöva skyddade identiteter efter det här, äckliga jävla svin.
Citera
2018-08-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Specialpoliser för beväpnade människor skulle fyllt han med betydligt mer skotthål. Du verkar tro socialtanter skulle komma.

En dialogpolis skulle löst situationen på ett bättre sätt.
Citera
2018-08-03, 14:20
Medlem
letspanics avatar
Verkar handla om extrem otur som lett fram till denna konsekvens:

Citat från DN:
Citat:
Den polisstyrka som skickades till Vasastan tidigt på torsdagsmorgonen larmades dit för att skydda en kvinna som ringt in om att hennes, kriminellt belastade ex-partner, var på väg dit för att döda henne, erfar DN.

https://www.dn.se/sthlm/poliskalla-till-dn-extrem-otur-ledde-till-dodsskjutningen/
Citera
2018-08-03, 14:21
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Utan kopplingar till rättsväsendet också antar jag?

Som om åklagare kommer lägga tid energi på att få polis dömda, snälla vara lite seriös

Ja självklart. Sluta tramsa nu eller ta en paus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Kul att en utveckligsstörd kille kan hota 3st poliser så att dom skiter på sig

Det spelar väl ingen roll vem det är som viftar med pistolen? Vare sig det är Yngve 95 år i rullstol, Simon 12 år så måste man ta det på allvar.
Citera
Medlem
Vad vet man om den unge mannen?
Han hade DS och ASD men hur var det sociala?
Föräldrarna ihop/skilda?
Struligt eller stabilt?
Varför gick personen ut mitt i natten?
Varför tog han med sig sin leksakspistol?
Borde personen ha bott på ett gruppboende, kontrollerats mer dag som natt?
Citera
2018-08-03, 14:22
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag vet inte varför du hatar polisen men vad jag svarade på var huruvida faktumet att de har skrikit "lägg ner vapnet" efter de skjutit inte talar varken för eller emot att de skulle skrikit det innan de skjutit. Och det vidhåller jag.
Mest pga deras närmast kriminella inkompetens.

Citat:
vad jag svarade på var huruvida faktumet att de har skrikit "lägg ner vapnet" efter de skjutit inte talar varken för eller emot att de skulle skrikit det innan de skjutit. Och det vidhåller jag.
Det håller jag självklart med om, det jag pratade om är vad som är de facto vederlagt
Citera
2018-08-03, 14:22
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Vem tar fram detaljer kring skjutningen? Dvs förhör polis, sos och övriga inblandade? Har åklagare egen personal som utreder detta?

Åklagaren går inte runt och plockar hylsor i sin kostym nej, om det är det du undrar.
Men det är fel att säga att polisen utreder polisen.
Citera
2018-08-03, 14:23
Medlem
everythingiss avatar
Det här var nog en dröm som gick i uppfyllelse för de tre poliserna, tänk att få visa sitt mod och skryta inför kollegor hur de hanterade en farlig desperado.... De kommer att bli utan medalj, men de kommer att slippa ansvar för mordet.
Citera
2018-08-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
En dialogpolis skulle löst situationen på ett bättre sätt.

Med facit i hand är det lätt för vilken idiot som helst att i efterhand sitta och vara snusförnuftig. Man måste utgå ifrån den info som finns vid tillfället. Poliserna måste agera där och då.
Citera
2018-08-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Mamman har sagt följande i Expressen

Jag vet inte vad som räknas som ett mini plastgevär men exempel en Mini Uzi som är ett riktigt k-pist är 36 cm långt.

Här är en bild på ett leksaksvapen som har mini uzi som förebild

https://media.karousell.com/media/photos/products/2017/09/30/toy_gun_mini_uzi_1506774808_2df88bef.jpg

Ja, konstigt att pappan kallade det för leksaksgevär. Eller det kanske är mamman som har fel på hur en "kpist" ser ut?

Var det en Uzi med målad knopp kan jag förstå att de skjuter.

Svårt att få en bild av vad som exakt har hänt utan närmare info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in