2018-08-03, 12:27
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Det fotot är inte taget tio i fyra på morgonen när killen sköts. Solen gick upp nästan exakt en timme senare i Stockholmsområdet igår.

Ni som bor i närheten kan sätta klockan på ringning 03.50, ta en bild över närområdet och lägga ut här så vi får se hur ljust det är vid den tiden.

Alternativt plåta ikväll vid halvelvatiden, ca 1 tim efter solens nedgång i Stockholm, då det bör vara ungefär motsvarande ljusförhållanden som 1 tim innan solen uppgång.

Försvaret av de skjutande poliserna blir allt bisarrare nu har lögner och efterhandskonstruktioner blivit en del av käftandet.

Fotot är taget vid rätt tidpunkt och över rätt adress och i anslutning till den incident som slutade med en oskyldig 22-årings död.

Innerstaden är väl upplyst. Dagsljus kan skönjas till en del redan innan solen sägs vara uppe. Fotot är äkta,
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-03 kl. 12:32.
Citera
2018-08-03, 12:29
Medlem
Har själv ett vuxet barn med utvecklingsstörning, som kräver ständig passning. Skulle jag råka tappa uppsikten över honom o han börjar vifta med en leksakspistol o blir skjuten, får jag väl rikta klandret mot mig själv. Inte 17 hinner en polis som får ett vapen riktat mot sig att kolla om vapnet är äkta eller om personen är på en normal utvecklingsnivå. Förstår föräldrarnas sorg, men sluta leta syndabockar!!!!
Citera
2018-08-03, 12:31
Medlem
Grannen som ringde dit polisen för att eliminera en downie i pyjamas med plastpistol är väl den stora skurken i dramat?
Det var ju så ljust och uppenbart att det just var en downie och en leksakspistolenligt många här i tråden.

Eller finns det omständigheter/detaljer som gör situationen mer komplicerad?
Blir intressant att se vad utredningen kommer fram till.
Citera
2018-08-03, 12:32
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Man avrättar en DS-handikappad för att han inte kunde lyda order att lägga ner sin leksak. Det går inte att ursäkta. Poliserna blir fällda för det här.

I ett land med ett fungerande rättsväsen hade poliserna fällts för detta, men så är inte fallet med dagens rättsväsende.

Jag förutspår att ingen av poliserna fälls och att åklagaren kommer fram till att alla poliserna följt regementet, detta beslut meddelar åklagaren innan han går på jul och nyårssemester och gör sig okontaktbar för journalister och andra som vill ställa honom till svars för sitt beslut.
Citera
2018-08-03, 12:35
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Det fotot är inte taget tio i fyra på morgonen när killen sköts. Solen gick upp nästan exakt en timme senare i Stockholmsområdet igår.

Ni som bor i närheten kan sätta klockan på ringning 03.50, ta en bild över närområdet och lägga ut här så vi får se hur ljust det är vid den tiden.

Alternativt plåta ikväll vid halvelvatiden, ca 1 tim efter solens nedgång i Stockholm, då det bör vara ungefär motsvarande ljusförhållanden som 1 tim innan solen uppgång.
Nu är det ju inte som så att det går från becksvart till kritvitt, även om det är en timma tills innan "solen går upp" så är det inte becksvart. Dessutom så ändras nu detta hale tiden så det som var ljust igår är troligtvis mörkare idag, sen har du ytterligare en aspekt att ta hänsyn till det är hur molnigt det är, så att jämföra som du påstår är inte korrekt.
Citera
2018-08-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Försvaret av de skjutande poliserna blir allt bisarrare nu har lögner och efterhandskonstruktioner blivit en del av käftandet.

Fotot är taget vid rätt tidpunkt och över rätt adress och i anslutning till den incident som slutade med en oskyldig 22-årings död.

Innerstaden är väl upplyst. Dagsljus kan skönjas till en del redan innan solen sägs vara uppe. Fotot är äkta,

Oavsett när bilden är tagen så ska man komma ihåg att det är väldigt enkelt att göra bilder ljusare eller mörkare än de verkliga omständigheterna egentligen är.
Går med vilken mobilkamera som helst.
Citera
Medlem
DinkyDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttiputti55
Har själv ett vuxet barn med utvecklingsstörning, som kräver ständig passning. Skulle jag råka tappa uppsikten över honom o han börjar vifta med en leksakspistol o blir skjuten, får jag väl rikta klandret mot mig själv. Inte 17 hinner en polis som får ett vapen riktat mot sig att kolla om vapnet är äkta eller om personen är på en normal utvecklingsnivå. Förstår föräldrarnas sorg, men sluta leta syndabockar!!!!

Instämmer till fullo med Dig.
Har svårt att förstå hur en del som postar i den här tråden tänker. Ingen kan väl ändå tro att 3 olika poliser, med vett och vilja, skulle ha utfört en ren avrättning på en handikappad? Det faller ju på sin egen orimlighet.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Kan man tänka sig att polisen helt enkelt är så jävla skakis med alla invandrargäng som har skjutvapen att de heller skjuter först och tittar sen. Det blir lite som i USA där speciellt svarta gängmedlemmar har skjutvapen.
Citera
2018-08-03, 12:37
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det var tydligen inte en replika, det var ett leksaksgevär.

Kan det vara denna skrämmande modell som gjorde att 3 poliser sket i byxan? https://goo.gl/images/Vgxztw

Vi får väga in att vapnet var köpt i en leksaksaffär för 15 år sedan.
Citera
2018-08-03, 12:38
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har stor erfarenhet av livet. Än så länge litar jag på polisen i Sverige. Det är det normala att göra. Jag kanske tycker att de borde lösa fler brott och att de borde ta i med hårdhandskarna med de kriminella, men polisen i fält är väl bundna av sina chefer samt tidsbrist.

Då har du definitivt inte tillräckligt med erfarenhet. Men absolut, lita på en organisation av individer som skjuter ihjäl mongoloider med leksakspistoler du. Jag har däremot lite högre krav än så.

Problemet i Sverige: är att många svenskar är korkade. Och polisen/myndigheter är full av svenskar.

- Därav att de inte klarar av att hantera en kille med downs syndrom utan att skjuta ihjäl honom.
- Därav att myndigheter på fel grund tvångsseparerar barn från familjer där denna separation orsakar oerhörd smärta och ångest.
- Därav att domstolar dömer oskyldiga med livslång konsekvens för de inblandade.
- Därav att vi har lagar och myndigheter som effektivt dömer folk i skuld till ett liv i misär.
- Därav att vem som helst kan begära att KFM ska driva in ett krav mot annan, trots att skulden inte finns.
- Därav att kvinnomördande män får ensam vårdnad om den mördade kvinnans barn.
- Därav att en privat bil med svårt sjuk person, på väg till sjukhus, och körandes för fort på enslig väg - blir stoppad av polis och lagförd för fortkörning - innan den tillåts fortsätta till sjukhuset.

Etc etc .. hur länge ska jag fortsätta?

Myndighetspersoner är människor, och människor är oftast rätt korkade och oerfarna. Därav att de gör en hel del misstag. Men lita på dem du. Konsekvenserna har ju inte blivit så stora för dig - än.

När du har skaffat dig en sådan efarenhet dock - så kommer du däremot att tycka annorlunda.

Tills dess kan du ju sitta i ditt vita torn, leka besserwisser, tro att du förstår världen och råda alla till att lita på myndigheter.
Senast redigerad av Skilly 2018-08-03 kl. 12:40.
Citera
2018-08-03, 12:39
Medlem
Jag tror att poliserna klarade av att ha bara en sak i huvudet: "vapnet". Känns som att det handlade om denna gorillafenomen.

https://hjarnfysik.blogspot.com/2011/01/darfor-missar-man-gorillan.html
Citera
2018-08-03, 12:40
Medlem
UT64s avatar
Återigen är det en svensk som blir ihjälskjuten av polisen. Visserligen en efterbliven
svensk men i alla fall. Det här är något vi sett de senaste åren. När den misstänkte är ljushårig
och blåögd så verkar avtryckarna på polisens pistoler mycket lättare än när det är en stenkastande
förortsbrottsling.. Eller som påpekats tidigare i tråden: En knivhuggande afghan.

För polisen vet att de kommer en skur av rasistanklagelser, samt regelrätta upplopp när en
invandrare blir skjuten. Det räcker t.o.m.om en invandrare bara blir omhändertagen.

Slutsatsen är att polisen är FEG, och dessutom partisk till svenskars nackdel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in