Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag har stor erfarenhet av livet. Än så länge litar jag på polisen i Sverige. Det är det normala att göra. Jag kanske tycker att de borde lösa fler brott och att de borde ta i med hårdhandskarna med de kriminella, men polisen i fält är väl bundna av sina chefer samt tidsbrist.
Då har du definitivt inte tillräckligt med erfarenhet. Men absolut, lita på en organisation av individer som skjuter ihjäl mongoloider med leksakspistoler du. Jag har däremot lite högre krav än så.
Problemet i Sverige: är att många svenskar är korkade. Och polisen/myndigheter är full av svenskar.
- Därav att de inte klarar av att hantera en kille med downs syndrom utan att skjuta ihjäl honom.
- Därav att myndigheter på fel grund tvångsseparerar barn från familjer där denna separation orsakar oerhörd smärta och ångest.
- Därav att domstolar dömer oskyldiga med livslång konsekvens för de inblandade.
- Därav att vi har lagar och myndigheter som effektivt dömer folk i skuld till ett liv i misär.
- Därav att vem som helst kan begära att KFM ska driva in ett krav mot annan, trots att skulden inte finns.
- Därav att kvinnomördande män får ensam vårdnad om den mördade kvinnans barn.
- Därav att en privat bil med svårt sjuk person, på väg till sjukhus, och körandes för fort på enslig väg - blir stoppad av polis och lagförd för fortkörning - innan den tillåts fortsätta till sjukhuset.
Etc etc .. hur länge ska jag fortsätta?
Myndighetspersoner är människor, och människor är oftast rätt korkade och oerfarna. Därav att de gör en hel del misstag. Men lita på dem du. Konsekvenserna har ju inte blivit så stora för dig - än.
När du har skaffat dig en sådan efarenhet dock - så kommer du däremot att tycka annorlunda.
Tills dess kan du ju sitta i ditt vita torn, leka besserwisser, tro att du förstår världen och råda alla till att lita på myndigheter.