2018-08-03, 11:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Folk med Downs brukar dock vara rätt korta I rocken, typ 160...

och dvärgar är ännu mindre, men man benämner dem fortfarande inte som "pojke" eller "flicka" när man lämnar signalement.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgs00
Ni bananer som skyller detta på invandrare eller försvarar polisens agerande - skäms, ni har ingen ryggrad.

Först och främst, polisen har redan vinklat och ljugit om händelseförloppet, de snackade om en replika som ser ut som en äkta skjutpistol. Visade sig vara falskt.. Vilken idiot kan inte se skillnaden mellan en leksaks pistol och en replika?? Och 3 jävla snutar som skjuter, ingen av de valde o skjuta varningskskott? Ingen av de tänkte på attskjuta benet?

Nej, 3 kallblodiga mördare som förmodligen redan hade bestämt sig att skjuta innan de ens visste vad som pågick.. Jävla snutbögar jag hoppas parallelsamhällen slår till mot nån av er pga av detta. Öga för öga tand för tand.

Det är 3 skjutglada poliser som kan dra åt helvete, synd att de inte kommer att få straff..

Invandrares fel? Snälla snälla lägg ner

Detta kommer från en som sympatiserade med polisen och tyckte synd om hur de hade det, innan detta.. Men nu - polisen kan dra åt helvete

Jo, det är invandringens fel, med typ två en-två skjutningar i veckan, samt muslimska terrordåd hela tiden i hela västvärlden, att Polisen reagerar HELT annorlunda nu för tiden när de får larm om beväpnade personer ute på stan. Hur kan man bli så blåst att man inte fattar detta?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är inte korruption, snarare helt naturligt att kollegor håller varandra om ryggen. Med all rätt! Speciellt poliser behöver hålla varandra om ryggen extra mycket eftersom de granskas så hårt.

I detta fall så blir de lynchade i tidningarna redan innan det ens har utretts.
Klart man håller varandra om ryggen då, det skulle vilken yrkesgrupp som helst göra.

Det är en sak att hålla varandra om ryggen och att, som vi även kunnat se i liknande fall, gå ut med direkta felaktigheter och till och med lögner till media i syfte att påverka opinion och internutredningar.

Polisen är en myndighet med mycket stora problem och det här är bara ännu ett symptom på dess pågående förfall.
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag poängterar bara att polisen alltid gör fel enligt vissa

I detta fall är det nog ställt utom alla tviivel. Vem som helst ser ju att detta var en mongoloid person. Riktar man verkanseld mot ett mongo så står det inte rätt till inne i huvudet.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-03 kl. 12:17.
Citera
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Skicka insatsstyrkan på en beväpnad man? Nu vet jag inte om du bara driver, svårt det där med Poes lag.
De tycks ha varit på ingång, iaf hade de tre rambosarna ingen anledning att brådska

Citat:
Om insatsstyrkan skjutit sä hade det varit korrekt agerat? Insatsstyrkan misstänker jag skjuter betydligt fler personer än vanliga patrullerande poliser.

Dom fick ju skit när de sköt en bankrånare i södertälje som höll i ett automatvapen som var en replika.
Mer info hade naturligtvis inkommit om dom skjutglada hade väntat ist för att riskera allmänhetens liv o lem med en onödig konfrontation. skjuta in i fönster utan att veta att det är tomt där
Pappan var ju i området också, kunde ha berättat mer utförligt och ge info om leksaken då polisen ögon krånglade
Citera
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Självklart agerade polisen på vad det har tränat, american style. Shoot before you ask och det är så jävla lågt men jag är också utbildad inom vapen och någon jävla taktik måste det finnas.

Taktiken är att skjuta mitt på kroppen, där det är lättast att träffa, så fort man känner sig hotad. En taktik man utarbetat med sitt fackförbund.

Hellre döda med hålspetskulor än att själva riskera minsta blåmärke eller blesyr är polisens "taktik", det vad som lärs ut på polisskolan nuförtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Hur vet du att han riktade vapnet mot dem? De enda som påstått det är samma poliser som ljugit om att plastgeväret var en pistolreplika.

Därför att om jag går runt och bara visar upp en leksakspistol är det ingen som reagerar, ingen som ringer polisen. Om jag riktar vapnet mot någon, då blir det fart. Väldigt enkel logik. Jag fattar seriöst inte hur du inte kan förstå en sådan enkel sak. Till och med en Somalie skulle fatta det.
Citera
2018-08-03, 12:00
Medlem
Citat:
Så klart att alla inte är det men du menar att av en slump så kom 3 skjutglada poliser in i den här händelsen. Men det blir alltid samma tjafs när polisen avlossar skott. Samma var det när polisen som blev strypt för nån vecka sen och då är det självklart polisens fel och när de fick gatstenar kastade mot sig i göteborg för 10-15 år sedan så är det polisen som gör fel att de skjuter mot en hord med galningar som kastar gatstenar mot dom. Polisen borde ge sina vapnen till tokarna och bli skjutna då kommer de i tråden bli nöjda

19/20 gånger gör säkert polisen rätt. Tror alla älskar bra poliser.
Räcker att en av poliserna var olämplig för det skall bli till en katastrof.

Avrätta kårandan så löser du problemet.
Citera
2018-08-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du vet uppenbart inte vad som rapporterats om händelsen så frågan är varför du kommenterar? Eric hade ett leksaksvapen med sig. Förstår du vad det innebär för polisens agerande eller måste jag rita en bild i paint och skicka till dig?

Om du BWisser nu vet hur detta leksaksvapen ser ut, (modell, färg etc.) så kanske du kan lägga upp en bild på detta vapen så vi andra också kan få chansen att göra en bedömning om det var ett totalhaveri av poliserna eller att det faktiskt finns en rimlig möjlighet att alla tre faktiskt uppfattade det hela som ett verkligt hot mot deras liv.
Citera
2018-08-03, 12:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Skicka insatsstyrkan på en beväpnad man? Nu vet jag inte om du bara driver, svårt det där med Poes lag.

Såvitt jag förstått det var insatsstyrkan inringd och påväg. Anlände stracks efter skottlossningen då även två ambulasenser kom.
Det man undrar över är varför poliserna på plats inte nväntade insatsstyrkan?
Men något akut kanske inträffade?
Citera
2018-08-03, 12:02
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tippar på män. Kvinnor har inte psyke att skjuta någon, inte heller kan de sikta. Dessutom är de rädda för knallen.
Så min gissning är att det högst troligen var män.
Fast sikta kunde de inte, man träffade fönster, träd, en cykel och en autistisk pojke i magen.
Citera
2018-08-03, 12:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreZardoz
Nu var det dock inte det som jag begrundade. Vad jag ställde mig frågande till är argumentet som förs att en person med DS inte kan vara farlig. Det finns gott om dokumenterade fall där barn har dödat både vuxna och andra barn med skjutvapen, nästan alltid oavsiktligt på grund av den brist på konsekvenstänk som vi båda menar föreligger.
Så eftersom det finns belägg för att barn med skjutvapen kan vara farliga, och att det i detta fall i praktiken rör sig om ett mycket ungt barn i en 20-årig kropp, så förefaller det orimligt att bedöma personen i fråga som ofarlig enbart baserat på diagnos.

Det är nog mest i USA och andra länder där det finns massor med vapen i omlopp.
Har det någonsin hänt i Sverige att någon har blivit skjuten av ett barn som lekt med ett vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in