2018-08-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet Du att han "kroppsbesiktigades" och hur vet Du det i så fall?
Om han blivit det så fick han kanske förklara div skador på benen och därför senare lagt ut bilder på div skador som uppkommer vid geo.
Var har ni fått tjatet från först hans hand och sen nu hans ben?
Skador som kanske uppkom vid mordet och han skadar sig själv nu för att dölja?
Har ni inte högre tankar om polisen?
Citera
2018-08-03, 09:19
Medlem
EnGodTanke vad menar Du i ovanstående svar till Malin.Nilsson...
Dina ord:
- rent och farligt nonsens
- vackra ord
Det hen beskriver stämmer bra om vad som framkommit om SD i tråden (med viss hjälp från Dig)
Citera
2018-08-03, 09:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Inte glömt, valt bort. Ser inget som tyder på honom. Försökt se spekulationerna på honom, men finner det långsökt.

Den jag tappat lite är grannen längs gatan. Han vill jag nog veta mer om och att någon granskar.

Tror tvärtom att det kan vara bra om polisen synar JG och dennes förehavanden. Utifrån LW's loggar och bilder syns de två tidvis ha haft en nära relation.

Polisen tog enligt uppgift beslag från någons sommarstuga. Var det från JG's sommarstuga månntro? Den beslagtagne klagade på beslutet hos Örebro TR, men det har inte framgått i media huruvida denna klagan har bifallits eller avslagits.

Eventuellt togs kanske JG's bil i beslag, baserat på en annan geocachare som, efter mordet, noterade att JG körde i hyrbil på burkletartur.

Det vore intressant om du utvecklar mer ingående orsakerna till varför du per definition avfärdar JG som MGM?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-03 kl. 09:30.
Citera
2018-08-03, 09:27
Medlem
Citat:
Var har ni fått tjatet från först hans hand och sen nu hans ben?
Skador som kanske uppkom vid mordet och han skadar sig själv nu för att dölja?
Har ni inte högre tankar om polisen?
Har inte sagt något om hans hand ej heller om polisen!
Jag ställde en fråga till Dig om Du VISSTE att han blivit kroppsbesiktad och isf hur Du visste det!
Citera
2018-08-03, 09:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nej precis, lustigt sammanträffande i så fall. Liksom det vore ett sammanträffande om SD INTE är gm enligt min uppfattning... Eftersom mycket pekar mot att han är det. If it walks like a duck, looks like a duck, sounds like a duck - it's probably a duck.
If S.D:
- Har haft en intim relation med den mördade
- Har utövat våld mot den mördade tidigare
- Saknar alibi under mordkvällen
- Har varit en av de senaste som har kontakt med den mördade
- Har rört sig i området kring brottsplatsen under mordkvällen
- Har motiv för mordet (kontrollbehov, svartsjuka, rädsla för att bo ska avslöja relation för exfrun han försöker lappa ihop relationen med el. dyl.)
- Har uppvisat ett gränsöverskridande beteende gentemot andra kvinnor tidigare eller på annat sätt visat sig ha en dålig impulskontroll (vanligt förekommande hos män som mördar kvinnor)
- Har uppvisat ett beteende som är avvikande från normalvariationen gällande känslomässiga reaktioner (smilar på foton och lever livets goda dagar, går glatt in full-on i sin hobby och postar foton av detta på internet etc. DIREKT efter att hans "flickvän"/älskarinna/mångåriga vän mördats brutalt, dessutom i hans närområde... Ett avvikande känslomässigt reaktionsmönster, som skiljer ut sig från hur den stora massan TENDERAR att reagera, är vanligt förekommande hos mördare)

...ja då ÄR det enligt mig sannolikt att han är just den gärningsman all of the above indikerar att han är.
Definitivt gränsöverskridande beteende, samtidigt kan man ju undra vilka som blir behöriga vigselförrättare.. varför är inte vem som helst det ?
Har LW gjort något mer gränsöverskridande för att få rollen som vigselförrättare ?
Citera
2018-08-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det första är ju bara exempel på motiv. Läs igen så ser du.

Sen undrar jag varför du så konsekvent vänder ögonen från JG. Jag tycker och har har fått indikationer på att han är en knepig typ, som mycket väl skulle kunna hjälpa SD.

Av allt man sett och läst om honom känns det jättekonstigt att du tar bort honom i spekulationerna.

Hur väl känner du JG?
Tar bort honom som mördare. Tycker vi börjar att få fast mördaren....

På det första, om motivbilden, så håller jag med om den. Det är ju jag som initierade vissa uppgifter. Finns dessutom mer som pekar mot SD (fråga inte, kan inte delge detta).

Jag har, tror jag, mest på SD, att han skulle vara GM. Lika fullt känner jag att det inte är han. Logiken ger 90-10, magkänslan ger 10-90. (Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt)

JG har jag träffat och pratat med ett antal gånger, otroligt trevlig, men har ingen känsla hur han är som person.
Citera
2018-08-03, 09:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

På det första, om motivbilden, så håller jag med om den. Det är ju jag som initierade vissa uppgifter. Finns dessutom mer som pekar mot SD (fråga inte, kan inte delge detta).

Jag har, tror jag, mest på SD, att han skulle vara GM. Lika fullt känner jag att det inte är han. Logiken ger 90-10, magkänslan ger 10-90. (Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt)

JG har jag träffat och pratat med ett antal gånger, otroligt trevlig, men har ingen känsla hur han är som person.

Det är intressant att de "logiska" sannolikhetsoddsen för SD som GM höjs, när JG förs upp till diskussion. Utveckla gärna ditt resonemang mer i detalj.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-03 kl. 09:47.
Citera
2018-08-03, 09:48
Medlem
Citat:

Har Du gjort en (till) pudel nu... från ev 50% till ev 90%? Varför...

Du har även träffat SD och upplevde honom som trevlig... isf kan kanske JG vara lika misstänkt som SD även om han också är trevlig... varför undanta hjälpredan?
Citera
2018-08-03, 09:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Kan du ge några konkreta exempel, mer i detalj, på hur du uppfattat JG som "otroligt trevlig"?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-03 kl. 10:01.
Citera
2018-08-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du gjort en (till) pudel nu... från ev 50% till ev 90%? Varför...

Du har även träffat SD och upplevde honom som trevlig... isf kan kanske JG vara lika misstänkt som SD även om han också är trevlig... varför undanta hjälpredan?
Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt
Läs detta igen och skriv varför du känner att du vill misstolka detta... är det bara för att göra dig märkvärdig?

JG har jag och min partner bara pratat med, inte umgåtts med. Inte svårare än så.
Citera
2018-08-03, 10:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Fetad tycker jag är rent och farligt nonsens (no sense). Amatörmässigt grundat med vackra ord.
Direkt felaktigt att han geocachade direkt dessutom (även om jag skulle förstå det beteendet, oavsett om han är skyldig eller oskyldig)

Annars bra uppställt och din liknelse får mig att tänka på ”Den fula ankungen” och ”Man ska inte göra en höna av en fjäder”....

Det är inte nonsens?
Vad tycker du om hans inlägg i dykbloggen?
Tyder på svartsjuka om något!
Citera
2018-08-03, 10:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
JG har jag och min partner bara pratat med, inte umgåtts med. Inte svårare än så.

Har ni endast pratat med JG före mordet? Eller har ni även pratat med honom efter mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in