2018-08-03, 08:59
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vill polisen oskadliggöra en person som kommer emot dem med automatvapen och upplevs hotfull, så räcker det inte med att sikta på benet. Det är i princip en omöjlighet du begär av polisen. Missar de benet så kan de få betala med sina liv.
Det följer på våldsmonopolet, ingen tvingar dom att vara poliser.
Och var kommer automatvapen om du menar detta fall ifrån?
Polisen påstår att ett plastgevär såg ut som en realistisk pistol, inte många automatpistoler

Sedan varför skulle det inte räcka?
Skyddar ett automatvapen mot att bli skjuten i benet eller?
Ger det smärtstillande effekt eller nåt
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 09:02.
Citera
2018-08-03, 08:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hur kan han ha uppträtt hotfullt? Knappast så att han skrek hotelser, kunde ju bara säga mamma. Jag har träffat flera downies och de är långsamma, så knappast att han rusade fram. Klumpiga och otympliga. Dessa poliser måste sett det. Mina barn ser ju direkt om det är någon downies på avstånd.
Om dom måste ha sett det, hur tror du dom tänkte då när dom sköt? Tror du verkligen att 3 poliser väljer att mörda Eric?
Citera
2018-08-03, 09:02
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipp68
Att se så många korkade inlägg om att det var rätt åt personen är skrämmande. Ni vräker ur er en massa uppdiktade fantasier i era hjärnor.

Så låt mig då förklara för er lite om Erik som pojken heter.
Han har downs syndrome och autism. Han kan bara säga mamma och i övrigt kommunicerar han bara med siina egna tecken som bara de som lever med honom förstår. Han är aldrig aggressiv utan en väldigt glad och lugn person.
Vapnet som ni spekulerar villt om är ett litet leksaksgevär som du kan köpa i vilken leksaksaffär som helst och som inte ens i någons vildaste fantasi kan liknas vid något riktigt vapen.

Jag känner Erik personligen och vet vilken underbar person han var och sorgen och saknaden är enorm.

Så nu kan ni sluta med era spekulationer om Erik.
Spekulera istället om hur 3 poliser kan avfyra 7 skott mot en pojke med downs syndrom och med ett leksaksgevär för små barn i handen.

Det är fruktansvärt det som har hänt och jag lider med familjen.
Beklagar verkligen!

Sedan vad som hände kan man ju undra.
Något måste ha gått fruktansvärt fel och jag tror inte de som sköt heller mår så bra idag. De är också vanliga människor.
Senast redigerad av Krickedixan 2018-08-03 kl. 09:08.
Citera
2018-08-03, 09:03
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om dom måste ha sett det, hur tror du dom tänkte då när dom sköt? Tror du verkligen att 3 poliser väljer att mörda Eric?
Räcker med att en skjuter och de andra två kan tro att Eric öppnat eld t.ex.
Alla tre behöver inte aktivt vilja mörda/döda
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 09:07.
Citera
2018-08-03, 09:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Hur skiljer sig skjutning för att oskadliggöra från att döda åt?

Oskadliggöra innebär att göra så att någon/något inte kan orsaka skada. Det var nästan helt säkert målet med skjutningen/skjutningarna. Målet var inte att döda.
Citera
2018-08-03, 09:04
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Oskadliggöra innebär att göra så att någon/något inte kan orsaka skada. Det var nästan helt säkert målet med skjutningen/skjutningarna. Målet var inte att döda.
Antar lite väl mycket där.
Citera
2018-08-03, 09:07
Medlem
Vet inte om det varit uppe tidigare.
Hur många skott avlossades? på aftonbladets bilder är där minst 19 "tags" och då hade de ju missat en kula i ett cykeldäck.
Bild 5 & 6 här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRwGvp/kriminalteknikerna-glomde-en-kula--i-cykeldacket
Blev det avlossat minst 19 skott? Killens leksak får ju en "tag", det borde inte finnas så mycket mer att "tagga".
"tag" = vet inte vad de där nummerna heter
Citera
2018-08-03, 09:07
Medlem
Egentligen förstår jag inte varför det blir så mycket liv om att han hade Downs syndrom. Det är ju egentligen ovidkommande. Polisen agerar på det hot som de upplever. Ett hot som är helt oberoende av om personen hade downs syndrom, cystisk fibros, prostatacancer, fotsvamp, hemorrojder eller chipsmjäll. Hans mentala tillstånd kan möjligtvis förklara att han betedde sig som han gjorde - men det förändrar ju inte hur han betedde sig.
Hade det varit mindre tragiskt om han bara haft hemorrojder, även om han betett sig exakt lika dant? Tycker att all denna efterklokhet är lite dryg.
Absolut mest ryggradslös är polisen som uttalade sig i en intervju och sa att "poliser inte är tränade att möta personer med Downs syndrom"... Och hur menar han att man ska träna det?
Citera
2018-08-03, 09:08
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Vet man om det var honor som sköt honom?

Det var tre kvinnliga poliser. En av dom hade omdöme och höll inne eldgivningen. Två sköt. Hur många skott som avlossades vet jag inte. Enligt mamman som antagligen fått identifiera liket träffade samtliga skott mitt i magen. Som gör så djävla ont. Nåja. Han slapp antagligen lida. Avled troligtvis ganska omgående. Dumdumkulor slår sönder allt i sin väg under sin färd genom en kropp.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-03 kl. 09:18.
Citera
2018-08-03, 09:09
Medlem
Arkiaters avatar
Har det ännu kommit fram vem som larmade polisen till platsen från första början?
Citera
2018-08-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

När polisen sköt Erik med tre skott i magen så visste dom att han skulle avlida. Kulorna stannar i kroppen och river sönder det mesta. Blodkärl och andra vita organ trasas sönder. Polisens kulor går inte igenom kroppen, det är därför som den är livsfarlig att använda. Kritik har framförts mot polisens val av ammunition.
Citera
2018-08-03, 09:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Så ser det inte ut på "dokumentärserierna" på TV som sänds i många kanaler. De är mer menlösa än Sveriges poliser, min vän.
CCTV är däremot mycket bra. Det borde inskaffas i landet trots alla idioters klagan om integritet.
Ok jag rättar mig. Kanske är det bara Londonpolisen som är något att ha. Åtminstone har de inte "dialogpoliser" som vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in