2018-08-03, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
.

Så så. Hetsa inte upp dig så du skiter ner dig.

Dela med dig av dina fina tankar om föräldrarna nu.

Kanske folkvett att ha empati och förstå att de just nu genomgår sorg.

Ja, det är normalt med sorg, har inte förnekat detta. Men hade de tagit sitt ansvar från början hade denna situation med allra största sannolikhet inte hänt. Och jag tvivlar på att föräldrarna är på detta forum, utan det är klappmongon som tror att allt är så lätt, polisen skjuter alla för att det är kul.
Citera
2018-08-03, 05:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Var i stockholm, har sett ut liknande tid idag o inte särdeles mörkt o det var helt utan gatuljus

Enligt föräldrarna så var det ju inte ett vapen som kunde tas för ett riktigt, och att ingen bild på den släppts än och med tanke på att polisen fortsätter kalla leksaksGEVÄRET för pistolreplika.. bådar inte gott.

Göteborg?
Stockholm Vasastan handlar det väl om?
Mitt fel om misstagit mig, ursäkt isf

Handlar fortf inte om en pistol utan ett litet plastgevär som en normal person borde kunna se inte är en PISTOL även om det är lite daskigt ute

Storstad i Sverige, med gatubelysning vid samma tidpunkt på dygnet. Tror du det gör någon skillnad? (Befinner mig i Göteborg, åker inte till Sthlm för att göra Flashbacksnissar glada..)
Citera
2018-08-03, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Var i stockholm, har sett ut liknande tid idag o inte särdeles mörkt o det var helt utan gatuljus

Enligt föräldrarna så var det ju inte ett vapen som kunde tas för ett riktigt, och att ingen bild på den släppts än och med tanke på att polisen fortsätter kalla leksaksGEVÄRET för pistolreplika.. bådar inte gott.

Göteborg?
Stockholm Vasastan handlar det väl om?
Mitt fel om misstagit mig, ursäkt isf

Handlar fortf inte om en pistol utan ett litet plastgevär som en normal person borde kunna se inte är en PISTOL även om det är lite daskigt ute

Men du fattar ju fortfarande inte. Poliserna satt inte hemma och drack kaffe och tittade ut på passerande personer. Man kommer till en plats där en känd våldsverkare bor och man ser ett vapen riktas mot en. Tror du seriöst att man avvaktar för att se om det är ett riktigt? Om du tror det är du mer mongolid än offret.
Citera
2018-08-03, 05:17
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Och de andra som inte faller under "alla" enligt din ironi, är ute efter poliser att mörda under tidiga morgnar eller?
Var nånstans menar jag det? Även (normala) får ju psykbryt ibland och löper amok.
Citera
2018-08-03, 05:25
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Bara en liten detalj! Alla! Precis alla Downisar är gulliga lallande fånar som på sin höjd målar gulliga teckningar åt sin till åren komna mamma!

Antar att du är ironisk nu. Det står ju i media att GM dessutom var autistisk, så jag antar att han kunde vara ganska aggressiv.
Återigen, varför kunde han rymma? Varför hade han en vapenkopia att vifta med?
Att pappan var ute och letade så tidigt tyder på att han varit ute och kaozat tidigare.

Ingen kan bli förvånad om utredningen visar att mongot orsakat polisinsatser tidigare men att gränslösa föräldrar inte velat ha honom förvarad.
Citera
2018-08-03, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Bra reflektioner till skillnad mot merparten andra inlägg. Personen som larmade polisen mår nog inte bra nu och har ett stort ansvar i detta. OM det nu var så ljust och lätt att se, varför såg då denna person inte att det var en downie med leksakspistol?

Det var väl en efterbliven SD-anhängare som ville ha lite pangpang i sitt liv. Hen skiter nog fullständigt i att denna stackars kille är död. Hen kanske till & med såg att det var en person med downs syndrom & därför tyckte att killen borde mördas. Personen som larmade polisen är antingen efterbliven/paranoid eller empatistörd. Eller både och. Vem känner inte igen en person med downs syndrom liksom? Det syns ju tydligt!
Citera
2018-08-03, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Måste man prata för att hota någon?

Du skulle känt dig hotad av en kille med downs syndrom som inte kan prata & som leker med sin leksak alltså? Jag antar att du skiter ner dig varje gång du går ut genom dörren, räddhare.
Citera
2018-08-03, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Sossarnas sverige i ett nötskal. Och vad fan gör grannarna som ringer polisen istället för att tala mannen till rätta? Bör ju inte vara allt för svårt att se skillnad på en kriminell och någon med Downs syndrom. Eftersom det här inträffade på fastighetens innergård så bör man ju ha förstått att mannen bor på fastigheten och en person med downs bör ju sticka ut i mängden kan man tycka.

Såvida det inte rör sig om en Soft airgun så bör man inte kunna missta ett leksaksvapen, dels då attrapper av denna typen är märkta med exempelvis röd plast.

Detta inlägg tillför nog inget nytt till diskussionen, men agerandet är sjukt. Även insatsstyrkan fanns på plats vilket för mig är ofattbart.

Vad fan har sossarna med detta att göra? Ministerstyre är förbjudet i Sverige så det är knappast någon politiker som petar i polismyndighetens arbete & än mindre i enskilda fall. Eller tror du det var statsministern som var ute & sköt ner killen? Idiot!
Citera
2018-08-03, 05:40
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Vi får avvakta tills det publiceras en bild på leksaksvapnet. Innan vi dömmer..

Sjukt tragisk händelse hursomhelst.. Personligen hoppas jag att det hela utreds mycket noggrant..

Jag har för egen del inte uteslutit att någon eller alla poliserna på platsen begått något fel!!!

MEN ingen av oss som skriver i tråden var där. Vi vet inte detaljerna..
Ja, det stämmer ju.
Utan tvivel så är det så, är dock rädd att vi nog inte kommer att få se leksaken.
Händer ju alltför ofta att polisen slänger eller "förlorar" viktigare bevis än detta o då handlar det inte ens om bevis som skulle berätta en annan historia än vad polisen skulle föredra https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-slangde-illaluktande-bevis
Hyser iaf noll förhoppningar om att få se den, men blir gladeligen överraskad.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Storstad i Sverige, med gatubelysning vid samma tidpunkt på dygnet. Tror du det gör någon skillnad? (Befinner mig i Göteborg, åker inte till Sthlm för att göra Flashbacksnissar glada..)
Då förstår jag, blev orolig en liten stund där ok nema problema.
Förstår din poäng

Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men du fattar ju fortfarande inte. Poliserna satt inte hemma och drack kaffe och tittade ut på passerande personer. Man kommer till en plats där en känd våldsverkare bor och man ser ett vapen riktas mot en. Tror du seriöst att man avvaktar för att se om det är ett riktigt? Om du tror det är du mer mongolid än offret.
Nu sköt dom ju typ omgående utifrån vittnesyttrande och tog inte ens tid att säga lägg ner vapnet utan sa det EFTER att de skjutit.
Så vem vet vad dom ens såg riktas eller inte riktas mot sig, de skjutkåta jävlarna.

Men nej, det tror jag eller förväntar mig inte från poliser
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 05:43.
Citera
2018-08-03, 05:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto

Skitsnack. De kom till en adress som en känd våldsverkare brukar besöka, inte bo. Det finns ingen som helst anledning till att de skjuter ihjäl en person med Downs syndrom bara för att de är skitnödiga.
Citera
2018-08-03, 05:49
Medlem
Hur fungerar polisens arbete i ett fall som detta egentligen? När de åker ut på ett larm tittar de då inte först på personen för att få en uppfattning om den innan de börjar skjuta vilt omkring sig? Dessutom inne på en gård, så andra hade också kunnat styrka med. Om det är så att polisen tror blint på inkomna larm så är det ju bara för vem som helst att leja dem som mördare. Påstås det att någon är hotfull så kommer polisen ut & mördar personen ifråga. Låter ju som något rasistäcklen i detta forum skulle gilla. Ni gapar ju jämnt om hårdare tag från polisen. Nu har ni fått det & då går det så här för en oskyldig kille med downs syndrom. Var nöjda nu då!
Citera
2018-08-03, 05:51
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Skitsnack. De kom till en adress som en känd våldsverkare brukar besöka, inte bo. Det finns ingen som helst anledning till att de skjuter ihjäl en person med Downs syndrom bara för att de är skitnödiga.

Riktar man ett vapen mot polis så får man räkna med att bli skjuten, med eller utan Downs syndrom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in