Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Vi får avvakta tills det publiceras en bild på leksaksvapnet. Innan vi dömmer..
Sjukt tragisk händelse hursomhelst.. Personligen hoppas jag att det hela utreds mycket noggrant..
Jag har för egen del inte uteslutit att någon eller alla poliserna på platsen begått något fel!!!
MEN ingen av oss som skriver i tråden var där. Vi vet inte detaljerna..
Ja, det stämmer ju.
Utan tvivel så är det så, är dock rädd att vi nog inte kommer att få se leksaken.
Händer ju alltför ofta att polisen slänger eller "förlorar" viktigare bevis än detta o då handlar det inte ens om bevis som skulle berätta en annan historia än vad polisen skulle föredra
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-slangde-illaluktande-bevis
Hyser iaf noll förhoppningar om att få se den, men blir gladeligen överraskad.
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Storstad i Sverige, med gatubelysning vid samma tidpunkt på dygnet. Tror du det gör någon skillnad? (Befinner mig i Göteborg, åker inte till Sthlm för att göra Flashbacksnissar glada..)
Då förstår jag, blev orolig en liten stund där ok nema problema.
Förstår din poäng
Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Men du fattar ju fortfarande inte. Poliserna satt inte hemma och drack kaffe och tittade ut på passerande personer. Man kommer till en plats där en känd våldsverkare bor och man ser ett vapen riktas mot en. Tror du seriöst att man avvaktar för att se om det är ett riktigt? Om du tror det är du mer mongolid än offret.
Nu sköt dom ju typ omgående utifrån vittnesyttrande och tog inte ens tid att säga lägg ner vapnet utan sa det EFTER att de skjutit.
Så vem vet vad dom ens såg riktas eller inte riktas mot sig, de skjutkåta jävlarna.
Men nej, det tror jag eller förväntar mig inte från poliser