Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Det har väl Wilbacher också? En romantiserande bild av alkohol. Ibland är deras skämt på en så oerhörd låg grabbig nivå att man får ta fram skämskudden. Kanske är för gammal för denna podd. Känns som att deras humor ligger på en väldigt pubertal nivå.
Lyssnar dock främst för att jag tycker att de brukar få ut en del bra gäst-avsnitt. De är bra på att skapa en uppsluppen ledig stämning tillsammans med gästerna.
Bort med de grabbiga pubertala skämten så är det en fin podd.
Fast jag tror ju att de grabbiga skämten är en del av poddens framgång.
Jag tycker poddens styrka är att man blandar lågt och högt, och att man når hela spektrat av lyssnare (allihopa, ”Tutto Balutto”).
Man kan blanda helt godkända intellektuella resonemang med snack om kuklängder och att skrika ”PONNE” och ”RUBELN” stup i kvarten. Båda har dessutom väldigt bra koll på vad som händer i fotbollsvärlden.
Det blir lite hyckleri från min sida då jag älskar att köra samma typ av låga humor med mina närmaste polare, även fast jag samtidigt håller med dig och inte tycker att de grabbiga skämten gör sig särskilt bra i podden.
Jag vet inte varför jag känner så, men det kanske är kopplat till att jag tycker det är slappt av de att hålla på som de gör ibland. Samtidigt så fullkomligt älskar nog 95% av alla lyssnare när de sänker nivån så.