Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 15:03
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jasså? Var du där?

Därför man dräneras i reklam och får t.om upp sponsrade inlägg på Instagram där de försöker pracka på folk att betala för att uppleva årets pinsammaste tillställning?

Till dagens event, är det verkligen inte slutsålt. http://piclair.com/data/mtwvj.jpg

Hänger inte på Facebook/Instragram så ser inte deras marknadsföringskampanjer där, men om du följer Tutto/fotbollspoddar i allmänhet så är oddsen högre på att en även relativt liten kampanj skulle targeta dig. Angående dagens event så är det enda jag sett Tutto pusha sista-minuter biljetter till, så jag får intrycket att det har sålt sämre än dagarna innan. Föga förvånande då söndagar har mindre drägfylla-potential samt att dagens matcher är rätt så sega.

Försöker inte ta Tutto i rygg här, från bilderna jag sett så verkar Tutto-VM vara nästintil parodi på sig själv. Stor besvikelse att samtidigt som Offside och de stora brittiska poddarna gör storsatsningar på dagliga poddar så går Tutto all-in på barhäng i Stockholm innerstad. Upp till nu så har jag verkligen kännt att Tutto har varit den svenska fotbollspodden som bäst förstått mediumets potential, så det blir en extra stor besvikelse att de då gör en helomvändning under själva fotbolls-VM och satsar på events som per definition är exkluderande.
Citera
2018-06-18, 00:07
  #218
Medlem
snillet_1s avatar
Hörs att Gusten är bakfull i den här inspelningen med Svenska Spel:

https://www.youtube.com/watch?v=Tvfsb_2xHf4

Ska han kombinera Tutto Balutto-dagar med att spela in webb-tv under hela mästerskapet? Avundas honom inte...
Citera
2018-06-18, 01:51
  #219
Medlem
Ambivalens_s avatar
Haha, känns jävligt Flashback-bittert att raljera om folk som festar i Tutto-VM och gotta sig i att ett eventuellt evenemang säljer dåligt.

Men det känns lite konstigt prioriterat att de släpper 20-30 podcast-avsnitt inför VM, ofta 2-3 stycken per dag och sen när VM drar igång, släppt ett enda avsnitt hittills. Med resevration för att det kan ha med sjukdomen i familjen att göra (som Wilbacher tog upp senast).

Tycker de har helt rätt i det avsnittet för övrigt att det är för mycket klagande för klagandets skull på sociala medier.
Citera
2018-06-25, 17:47
  #220
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hörs att Gusten är bakfull i den här inspelningen med Svenska Spel:

https://www.youtube.com/watch?v=Tvfsb_2xHf4

Ska han kombinera Tutto Balutto-dagar med att spela in webb-tv under hela mästerskapet? Avundas honom inte...

Väldigt uppenbart att Gusten har en väldigt romantiserande bild kring alkohol. Refererar ofta till ”blöta” utgångar och har figurerat packad både i poddar och webbsändningar.

Duktigt hyckleri från Wilbacher i senaste avsnittet. Kritiserar de som ifrågasätter Neymars tårar i VM, när han själv hånade Salah och Carvajal under cl-finalen.
Citera
2018-07-13, 16:10
  #221
Medlem
simonvps avatar
Är de inte lite väl hårda mot ”niorna” i årets mästerskap? De verkar vara mer fokuserade på att niorna gör mål än vad de faktiskt bidrar med.

Costa gjorde ju mål för Spanien. Debaclet mot Ryssland var knappast hans fel. Kane har ju gjort mycket mål, och Mandzukic har ju varit grym i spelet. Cavani och Suarez var väl dessutom klart godkända.

Sen är kritiken mot Lukaku överdriven. Visst finns det en poäng med att löpningen mot Japan är överdrivet hyllad, men samtidigt måste man ju ändå se att han typ är turneringens klart bästa striker. Igen fokuserar man för mycket på målen.
Citera
2018-07-13, 17:16
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Är de inte lite väl hårda mot ”niorna” i årets mästerskap? De verkar vara mer fokuserade på att niorna gör mål än vad de faktiskt bidrar med.

Costa gjorde ju mål för Spanien. Debaclet mot Ryssland var knappast hans fel. Kane har ju gjort mycket mål, och Mandzukic har ju varit grym i spelet. Cavani och Suarez var väl dessutom klart godkända.

Sen är kritiken mot Lukaku överdriven. Visst finns det en poäng med att löpningen mot Japan är överdrivet hyllad, men samtidigt måste man ju ändå se att han typ är turneringens klart bästa striker. Igen fokuserar man för mycket på målen.

Tröttnat på Tutto för längesedan, känns som att de säger mer vad massan vill höra utan att bygga upp sina teser ordentligt och istället använder känsloargument. Kroknade när man hörde Gusten säga "det känns som att" tio gånger per avsnitt...

Inte hört avsnittet du pratar om så kan inte uttala mig i kritiken, men ja. Jag tycker 9: orna har gjort ett helt vanligt mästerskap i paritet vad som brukar ske.

Lätt att säga när Kroatien är i final men t.ex Mandzukic har bara ökat sina aktier efter detta mästerskap.
Citera
2018-07-13, 21:34
  #223
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Tröttnat på Tutto för längesedan, känns som att de säger mer vad massan vill höra utan att bygga upp sina teser ordentligt och istället använder känsloargument. Kroknade när man hörde Gusten säga "det känns som att" tio gånger per avsnitt...

Inte hört avsnittet du pratar om så kan inte uttala mig i kritiken, men ja. Jag tycker 9: orna har gjort ett helt vanligt mästerskap i paritet vad som brukar ske.

Lätt att säga när Kroatien är i final men t.ex Mandzukic har bara ökat sina aktier efter detta mästerskap.

Jag tycker ju tvärtom att man är duktiga på att lyfta huvudena och se förbi klyschor och gängse uppfattning, och detta med bra och välformulerade argument.

I det här fallet är jag också nitisk då jag genom turneringen här inne på FB blivit irriterad på folk som inte ser till helheten när de gör sina bedömningar, utan man ägnar sig istället åt viss cherry picking.

Allra argast blir jag (även fast jag är medveten om att de överdriver och förmodligen inte menar det) är när de snackar om turneringens ”bluffar”. Lewandowski och Müller är såklart inga ”bluffar”, även fast de inte gjorde särskilt starka mästerskap. Werner är inte heller någon bluff, och han har ju dessutom till skillnad från de andra två levererat i turneringen.

Jag förstår att man vill nå en bred massa med podden, men överlag har jag lite svårt för ”höhö”-journalistiken och retoriken.
Citera
2018-07-16, 12:01
  #224
Medlem
snillet_1s avatar
Googlade lite på Tomas Brolin och världslaget för VM 1994...kan bara konstatera att deras raljerande kring det där är väldigt slappt.

https://www.nytimes.com/1994/07/16/s...star-cast.html

Finns även på Wikipedia.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2018-07-16 kl. 12:04.
Citera
2018-07-21, 23:51
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Väldigt uppenbart att Gusten har en väldigt romantiserande bild kring alkohol. Refererar ofta till ”blöta” utgångar och har figurerat packad både i poddar och webbsändningar.

Duktigt hyckleri från Wilbacher i senaste avsnittet. Kritiserar de som ifrågasätter Neymars tårar i VM, när han själv hånade Salah och Carvajal under cl-finalen.

Det har väl Wilbacher också? En romantiserande bild av alkohol. Ibland är deras skämt på en så oerhörd låg grabbig nivå att man får ta fram skämskudden. Kanske är för gammal för denna podd. Känns som att deras humor ligger på en väldigt pubertal nivå.

Lyssnar dock främst för att jag tycker att de brukar få ut en del bra gäst-avsnitt. De är bra på att skapa en uppsluppen ledig stämning tillsammans med gästerna.

Bort med de grabbiga pubertala skämten så är det en fin podd.
Citera
2018-07-22, 01:14
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det har väl Wilbacher också? En romantiserande bild av alkohol. Ibland är deras skämt på en så oerhörd låg grabbig nivå att man får ta fram skämskudden. Kanske är för gammal för denna podd. Känns som att deras humor ligger på en väldigt pubertal nivå.

Lyssnar dock främst för att jag tycker att de brukar få ut en del bra gäst-avsnitt. De är bra på att skapa en uppsluppen ledig stämning tillsammans med gästerna.

Bort med de grabbiga pubertala skämten så är det en fin podd.

Nu kanske jag framgår som autistisk men vad menar du med pubertala skämt? Pubertal stämning absolut, men bjuds väl inte på speciellt mycket skämt?

Ibland känns Tutto Balutto som två sälar som endast brölar ut saker, utan komplett substans men är väl vad som fungerar i poddklimatet. Finns en anledning till att det har blivit Sveriges största sportpodd, de har format podden efter publiken.
Citera
2018-07-22, 09:53
  #227
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det har väl Wilbacher också? En romantiserande bild av alkohol. Ibland är deras skämt på en så oerhörd låg grabbig nivå att man får ta fram skämskudden. Kanske är för gammal för denna podd. Känns som att deras humor ligger på en väldigt pubertal nivå.

Lyssnar dock främst för att jag tycker att de brukar få ut en del bra gäst-avsnitt. De är bra på att skapa en uppsluppen ledig stämning tillsammans med gästerna.

Bort med de grabbiga pubertala skämten så är det en fin podd.

Fast jag tror ju att de grabbiga skämten är en del av poddens framgång.

Jag tycker poddens styrka är att man blandar lågt och högt, och att man når hela spektrat av lyssnare (allihopa, ”Tutto Balutto”).

Man kan blanda helt godkända intellektuella resonemang med snack om kuklängder och att skrika ”PONNE” och ”RUBELN” stup i kvarten. Båda har dessutom väldigt bra koll på vad som händer i fotbollsvärlden.

Det blir lite hyckleri från min sida då jag älskar att köra samma typ av låga humor med mina närmaste polare, även fast jag samtidigt håller med dig och inte tycker att de grabbiga skämten gör sig särskilt bra i podden.

Jag vet inte varför jag känner så, men det kanske är kopplat till att jag tycker det är slappt av de att hålla på som de gör ibland. Samtidigt så fullkomligt älskar nog 95% av alla lyssnare när de sänker nivån så.
Citera
2018-08-03, 02:48
  #228
Medlem
Är Gusten gnagare? Hörde i det senaste avsnittet att han anser att Granqvist inte når upp till samma fack i landslaget som spelare som Johan Mjällby bland annat.

Granen har gjort 30 fler landskamper, åtta fler mål och lett Sverige till en kvartsfinal i VM.

Ser inte riktigt hur Mjällby platsar in bland stora mittbackar som Andersson eller Mellberg heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback