2018-08-03, 01:07
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Om en person har ett skjutvapen eller inte är inte det som avgör, det som avgör är vad polisen tror, om de tror att du har ett skjutvapen och du vägrar lyda deras order, då kommer de skjuta.
Bättre utbildning i att känna igen plastleksaker för småbarn och att inget hot finns är då uppenbart behövligt.
Vad nu för kurser som finns i ämnet är ju bevisligen inte tillräckligt
Citera
2018-08-03, 01:08
Medlem
Frågan är om vill leva i ett land där polisen har ammunition som sliter sönder när de träffar en kropp och det räcker med att du har en kniv eller en leksakspistol i handen?

Eller ska vi ha en polisstyrka som inte är triggerhappy när det finns elpistoler och kommunikation, med det sista menar jag att det räcker inte med att det bor en våldsbrottling i närheten för att meja ner en mongoloid som har intellekt som en 3-åring och kan säga ett ord, mamma.
Citera
Medlem
Helt jävla ofattbart hur tre utbildade poliser inte kan döma av en sån här enkel situation när det dessutom är ljust ute..
Att dem inte ens kan erkänna det är ännu vidrigare.
Så otroligt pinsamt att jag hoppas dem lever med den här ångesten som gör deras liv till helveten.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Bättre utbildning i att känna igen plastleksaker för småbarn och att inget hot finns är då uppenbart behövligt.
Vad nu för kurser som finns i ämnet är ju uppenbart inte tillräckligt

Läs mitt senaste inlägg ovan.

Det polisen behöver är bättre mental träning för att de ska kunna ta sig ur sina förutfattade idéer om en given situation.
Citera
2018-08-03, 01:09
Medlem
Kalliss avatar
De tre poliserna som sköt ned killen - Var de svenskar?

Det är en relevant och viktig fråga som behöver besvaras!
Senast redigerad av Kallis 2018-08-03 kl. 01:14.
Citera
2018-08-03, 01:10
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaazster
Helt jävla ofattbart hur tre utbildade poliser inte kan döma av en sån här enkel situation när det dessutom är ljust ute..
Att dem inte ens kan erkänna det är ännu vidrigare.
Så otroligt pinsamt att jag hoppas dem lever med den här ångesten som gör deras liv till helveten.

Uppenbarligen falerar polisutbildningen och deras mentala träning. Ingen idé att angripa just dessa poliser, för jag tror tyvärr att i princip 99% av Sveriges poliskår hade agerat på samma sätt som dessa tre poliser gjorde.

Detta är alltså ett systemfel, inte ett personligt fel.
Citera
2018-08-03, 01:10
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Läs mitt senaste inlägg ovan.

Det polisen behöver är bättre mental träning för att de ska kunna ta sig ur sina förutfattade idéer om en given situation.
Håller i stort med om slutsatsen du drar i det inlägget

Citat:
Uppenbarligen falerar polisutbildningen och deras mentala träning. Ingen idé att angripa just dessa poliser, för jag tror tyvärr att i princip 99% av Sveriges poliskår hade agerat på samma sätt som dessa tre poliser gjorde.

Detta är alltså ett systemfel, inte ett personligt fel.
Systemfelen begås dock alldeles för ofta och inget händer eller ändras, även om det inte handlar om personfel

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On7jqk/rekordmanga-dodade-av-polisen-i-ar
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 01:14.
Citera
2018-08-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan ingen polis läcka bilden på leksaken?
Av mammans beskrivning så tror jag att jag vet exakt vilken leksak det rör sig om. Det är antagligen det mest vanligaste leksaksvapnet. Känns som varenda unge har eller haft en sådan.

Jag skulle beskriva den som ett vilda västern gevär fast i miniatyr, ungefär så stort som en underarm, från kolv till pipa. Det här vapnet är i plast och ser inte verklighetstroget ut alls eftersom de är så litet däremot någon riktar det så kan det kanske framifrån se ut som en pistol.
Citera
2018-08-03, 01:14
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Herregud, "utbildade" poliser ska väl i ett hotfullt snabbt kunna se om det är for real eller om det är en unge med jävla Down syndrom för i helvete.
Hur ska det gå till utan att man riskerar polisens liv?

Citat:
Kunna se om det är en riktig k-pist eller en leksakspistol med smattrande ljud med en röd liten knopp där framme.
Hur vet du att det fanns en markering?

Citat:
man ser ju att killen inte har alla hemma på 3 mils avstånd. Sen trycker inte en, utan tre jävla snutar skott i magen på honom.
Hur ser du det mitt i natten med eventuell maskering?

Citat:
Min fråga är, va i hela helvetes jävla folk anställs av polisen i dessa dagar? Fullständiga idioter med en färdig gymnasieutbildning. Simma en längd i en 25 meter bassäng så är det klart och du är snut.
Inte riktigt, va? Vad har du själv för utbildning för att ge dig rätt att få luft i denna fråga?

Citat:
Ingen med down syndrom skulle väl för fan kunna komma över ett hel automatiskt jävla vapen?!?!
Jo. Ponera nu att du skulle ha rätt i din fråga, tror du då att du står och reflekterar över det när någon med Downs pekar vad du tror är en pistol mot dig?

Citat:
Eller är det jag bara som är naiv.
Självinsikt har du ju i alla fall.

Citat:
Sätter lunchpengarna på att ingen av snutjävlarna kommer få knappt ens en smäll på händarna som vanligt.
Varför skulle de få det? De har hanterat situationen korrekt. Tragisk händelse dock.
Citera
2018-08-03, 01:15
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Håller i stort med om slutsatsen du drar i det inlägget

Systemfel begås dock alldeles för ofta och inget händer eller ändras, även om det inte handlar om personfel

Precis och nu ska det anställas fler poliser, så jag tror att denna typ av händelse kommer bli vanligare och vanligare, tyvärr.

Alla människor är inte kapabla till att agera i pressade och hotfulla situationer. Enda lösningen är någon typ av urval vid intag till utbildningen. Men det kan som sagt inte ske nu, för då får vi inte tillräckligt många poliser. Kanske borde vi införa att vi har en del poliser som inte behöver skjutvapen. Bara låta ett mindre antal poliser i varje region få ha skjutvapen och då bara de poliser som visar sig ha rätt anlag för att klara av sådana situationer.
Citera
2018-08-03, 01:16
Medlem
swimmingpools avatar
Kan dom inte skjuta han i benet eller nåt istället? Har inte poliserna skyddsvästar och så?

Hemskt otäck historia. Myndigheter alltså dom kan ju ingenting.
Citera
2018-08-03, 01:18
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har inte poliserna skyddsvästar och så?
Vad försöker du säga? Att man ska låta en gärningsman skjuta på grund av att man har skyddsväst? Vilka poliser har skyddsväst kring huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in