2018-08-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Så sjukt tragiskt!! Inkompetensen lyser verkligen igenom...

Är det inte lite typiskt svensk polis? Man känner sig så förnedrade av de utländska förortsgängen, men tar sedan ut sin ilska/frustration på en harmlös person med DS?

NU passar det tydligen bra att använda sig av dödligt våld din rädda fan?!

Ärligt.
Om någon springer runt med vapenliknande atrapp som kan ge sken av att vara ett riktigt vapen....
I den situationen så tycker du att polisen ska kunna se att den personen har DS!
Då blir nästa fråga, kan inte en kille med DS skjuta om han har ett fungerande vapen?
Citera
2018-08-02, 22:37
Medlem
Vem larmade snuten från första början?
Citera
2018-08-02, 22:38
Medlem
Vilken ”grov våldsbrottsling” är det som bor på den aktuella adressen?
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jo, det vet vi - ett litet leksaksgevär av plast. Vi får se om polisen släpper en bild på det, min gissning är att ni poliskramare kommer att påstå att det går att missta för ett äkta vapen oavsett hur det ser ut.
Vad ska vi kalla dig då?
Polishatare? ACAB-avskum?

Är det konstruktivt att kasta invektiv på folk?
Citera
Medlem
Det tycks aldrig uppstå några så hotfulla situationer när stora folksamlingar skriker hot kastar sten och glasflaskor och bilar brinner...
Citera
Medlem
uesling02s avatar
Blir lite trött på folk som antar mycket, Polisen fick larm om en kille som gick runt med ett vapen i de där området, just i det området så bor en kille som är känd hos polisen o har vapen kopplingar sedan tidigare. Varav detta insatsstyrkan kallades till platsen, dem möts då av en kille som springer emot dem med ett föremål som antas vara ett gevär. Visst man kunde skjutit honom i benet eller något men man måste ju ha något överseende till hur poliserna tänkte då i stunden.
Citera
2018-08-02, 22:39
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
En utvecklingsstörd man blir mördad på grund av en leksak. Förtroende = 0.
Det spelar väl ingen roll? Om något så visar det ju att personer som han inte klarar sig på egen hand i ett samhälle där de förväntas fungera som alla andra.
Citera
Medlem
CpGurrAs avatar
Det räcker för mig att se killen som blev skjuten att förstå att han inte var ett hot.

Killarna i Tensta, Rinkeby och Husby kan kasta sten och inneha riktiga vapen utan att bli skjutna. Svenska polisen är ett skämt .

Jag och min familj var tvungen att ringa dem och be om deras service för 5 dagar sedan. De gav oss service men helt fel. Nästa gång gör jag polisen jobb själv.

Hoppas polisens får sitt straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Här är vi eniga för en gångs skull.

Brittiska polisen har också skjutvapen. Du måste vara tappad bakom en vagn.
Citera
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Det spelar ingen roll. Får man panik och börjar skjuta in genom fönsterrutor ska man inte vara polis. Har de inga psyktest på utbildningen?

Det har du dock rätt i, andra hade kunnat komma till skada, alla kulor skulle självklart ha sats i gärningsmannen.

Tycker det luktar kvinnliga poliser, dom är sämst på att skjuta.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Var får du automatvapen ifrån?

Polisen brukar inte ha laser på sina pistoler och enligt vittnen så var det laser på de vapen som användes.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jo, det vet vi - ett litet leksaksgevär av plast. Vi får se om polisen släpper en bild på det, min gissning är att ni poliskramare kommer att påstå att det går att missta för ett äkta vapen oavsett hur det ser ut.

för att vara på den säkra sidan och inte riskera bli ihjälskjuten av polisen bör man välja att äta äpple snarare än banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in