2018-08-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Han fick den - enligt media-uppgifter - redan för 15 år sedan. Den har legat i leksakslådan eller liknande.
Nåja mongoloida lever inte så länge har jag förstått men det var ett tragiskt sätt att avsluta hans liv på och så onödigt. Varför sköt inte polisen varningsskott typ sikta mot knäskålarna? Tycker det verkar som de blev rädda och är riktiga fyllor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ur Expressen, där pappan återger följande:
Citat:
– Tre poliser sköt honom i magen. De sa att han gick emot dem och att de sköt när de inte kunde backa mer, säger pappan.

– Jag gick tillbaka och tittade på brottsplatsen. Det stämde inte alls, det fanns utrymme att backa.

Han säger att han frågade poliserna om de inte såg att Eric hade Downs syndrom och att han hade ett litet leksaksgevär av plast.

– De sa att det inte såg något för att det var så mörkt. Men det stämmer inte för det var ljust. Klockan var fyra på morgonen, säger Rickard Torell.

Enligt bilderna stämmer detta väl bra, hylsorna och dess markeringar ligger ju mitt på gården.

Nu fick han knappast en förevisning exakt var varje polis stod. Så det där drar han bara ur sig.

Med tanke på att solen precis är på väg upp och detta(rätta mig om jag har fel) skedde på en innergård så var det troligen mörkt. Inte becksvart, men mörkt.

Tycker inte föräldrarna ska spekulera så mycket. Lite som morsan som tycker polisen ska sikta på foten. De göder bara spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Som jag förstod det var den handikappade framme och visade leksaksgeväret för vittnen, som ju såklart då sett att det rörde sig om en DS handikappad med en leksak. Att sedan ringa polisen säga att det finns en hotfull man med K-pist i området, är ju som att beställa en dödspatrull på stackaren.

Hoppas alla de här uppgifterna kan dementeras. Man vill inte tro sådana här saker.
Inringaren skulle ju bo på platsen. Vilket även den tungt kriminella gjorde. Kanske samma person?
Citera
2018-08-02, 21:27
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Du måste förstå att det även för en polis är ett stort steg till att trycka av ett skott. Om killen redan var skjuten så har jag svårt att tro att de andra skulle avfyra varsitt skott. Det hände antagligen i samma ögonblick.

Jag kan tänka mig att poliserna mår mycket dåligt. Det är nog omöjligt att inte klandra sig själv.

Får se vad utredningen visar.

Eller så är det poliser av utländsk härkomst med svårare impulskontroll.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Expressen har valt att försvara poliserna. Fredrik Sjöshult försvarar poliserna fullt ut. Så det kommer inte bli någon objektiv förundersökning från åklagaren eftersom media kommer att köra på att poliserna är så oskyldiga.

Såklart att regimmedia försvarar statens våldsmonopol.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Och med det vill du ha sagt? Om du gör bort dig ordentligt, är ditt försvar då att det finns minsann andra som gjort bort sig mer?

Sen kan du ju inte jämföra med USA som har en helt annan utsatthet på sina poliser än vad våra svenska har.

svårt att begripa vad du säger, jag tolkar det som att du tycker jag försvarar poliserna? i så fall har du grova lässvårigheter.
Citera
2018-08-02, 21:28
Medlem
PlutoJs avatar
En annan fundering:

Hur lyckas en kille med Downs syndrom som enligt föräldrarnas utsago har svårt att både stå och gå själv lyckas rymma hemifrån, och dessutom upprepade gånger?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast då är det inte ljust i den bemärkelsen att den är perfekt sikt. Solen ligger lågt. Är detta också en innergård så kommer det då absolut inte vara perfekt sikt.

Molnfritt.

Mer än 30 min efter gryning.

Vill du att det ska ha vart mörkt?

Dessa 3 poliser kan inte och ska inte jobba längre som poliser.

Efter detta kommer de va skeva.

Sen internryktena. Ne. Avgå. Erkänn misstag och gå vidare.

Nån måtta får det va med att försvara polisen i alla lägen.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Att snabbt bedöma och ta reda på ;
-Sannolikhet att det är ett "skarpt" läge
-Är vapnet äkta/laddat
-Har GM utalat något hot
-Har något skott avfyrats
-Försöka skapa sig en bild på längre håll av misstänkt GM
-Försöka kommunicera på tryggt avstånd med megafon
-Samtala med vittnen på platsen

Känns dessvärre mer som att de i detta fall har bärsärkat in på plats och skjutit utan någon strategi alls. Men visst kan jag ha fel. Därför utgår jag ifrån att det görs en utredning ledd av någon utanför aktuell station.

Så polisen ska på avstånd skaffa sig en bättre bild om bland annat ifall vapnet är äkta och laddat? Samtidigt medan någon promenerar med ett vapen på stan så ska polisen samtala med vittnen och försöka få kontakt med den misstänkte med megafon? Maken till idioti har jag nog aldrig läst.

Det som ska gå snabbt är att polisen ska komma till platsen med dragna vapen. Sedan ska den misstänkte lydda polisens order. Nu misstänker jag att det var här killens handikapp gjorde sig påminda att han inte förstod.
Senast redigerad av Blundetto 2018-08-02 kl. 21:34.
Citera
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
I tidningarna står det leksaksgevär...

Det är det som jag tycker gör det hela svårare att förstå

Leksaksgevär kan vara precis vad som helst. En softair-gun, en svart plastpistol, en revolver, allt det räknas som en leksak. Undra om dom hade den lilla oranga plutten längst ut.
Citera
2018-08-02, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
En annan fundering:

Hur lyckas en kille med Downs syndrom som enligt föräldrarnas utsago har svårt att både stå och gå själv lyckas rymma hemifrån, och dessutom upprepade gånger?

rymma hemifrån i det här fallet avser att öppna dörren och ta sig ut på trottoaren.
Citera
2018-08-02, 21:30
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
En annan fundering:

Varför funderar du över det? Är det verkligen viktigt, eller försöker du bara skifta fokus från dom uniformerade mördarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in