2018-08-02, 20:37
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
I stridens hetta? Det var en ambitiös benämning på att meja ner en obeväpnad kille med DS.

Visst, but again, hur fan ska polisen veta det?
Citera
Medlem
sebertos avatar
Frågan vi ställer oss nu är vad fan är det för skräp polisen anställer, som om inte det dryftats tidigare men nu är vi vid vägs ände och kejsaren är så naken han kan bli. Men hur i helvete går vi vidare från detta och får någon räfst till stånd där politiker duckar allt, går vidare och fyller sina överfyllda pungar i lönndom fy fan för det nygamla sverige jag kräks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Problem i det här är att en del replikor ("leksaksvapen") kan vara extremt illusoriska. Sedan är möjligheterna att diagnosticera Downs syndrom på litet avstånd inte så stora, alla Downies ser inte tydligt ut som Downies, om man säger så.

Skulle någon med Downs syndrom sedan ha ett RIKTIGT vapen är situationen lika hotfull och farlig som vem som helst med ett vapen, kanske ännu mer.

Givetvis är det, med efterklokhetens skarpa syn alldeles åt h-te att det går så här, men vet man inte omständigheterna kan det vara svårt att döma poliserna. Det skulle ju till exempel kunna tänkas att bedömningen inte var att poliserna hotats, utan någon annan.

Skall något läras av detta är det ju att illusoriska leksaksvapen ställer till det för alla inblandade. Idioterna i Södertälje kommer någon kanske ihåg?

https://www.hobbex.se/sv/artiklar/gg-gf85-gs-kort-pipa.html

Ja, tycker det är mycket mer relevant med en bild på vapnet, och hur det uppfattades av polisen.

Hade en vuxen utvecklingsstörd man kommit emot mig mitt i natten med ett vapen riktat mot mig och brölat och inte svarat på tilltal eller stannat trots att jag skrek och hotade att skjuta... Då hade jag ju tyckt att han var farlig på riktigt även om jag såg att han var störd/psyksjuk/autist. Om jag trodde vapnet var riktigt alltså.
Citera
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Det är så djävla lätt att vara världsmästare på läktaren efteråt.
Det är så djävla lätt att ha 13 rätt på tipset på måndagen.

Vit snubbe mitt i natten som inte svarar på tilltal och rör sig konstigt med ett automatvapen i händerna.
Jag hade siktat på huvudet direkt.
"Släck lampan" och överlev själv.

Korrekt agerat av polisen!

Föräldrarna hade ingen koll!

Sorgligt men sant, polisen gjorde rätt under rådande omständigheter och kommer/bör bli helt frikända.

Korrekt och hade förädlarna brytt sig om honom så hade dom låst in muppen. Om han nu var 3 mentalt så kan det ju inte vara särskilt svårt.
Citera
Bannlyst
Känns som att social liberalerna här inne sett alldeles för mycket meth videos från fresno och midwest där polisen har att göra med mycket mycket farliga människor som vägrar följa polismans order, men t.o.m i dessa skjutgalna stater får de kriminella några chanser att lägga ner...innan det smäller.

Var f.ö ett liknande fall i Luleå i påskas där en off-duty polis sköt ihjäl en full polsk arbetare som arbetade vid facebookbygget. På 35 m drog han nio skott. Polacken var delerisk och vifta med en vodka flaska och var tokfull.

Men det var 30 m emellan dom.
Senast redigerad av victortich 2018-08-02 kl. 20:41.
Citera
2018-08-02, 20:38
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Fyfan vad okänsligt. Du borde skämmas. Mår du bättre av att skriva sådär? Fyfan på dig rent ut sagt. Rent äcklig attityd. Det finns en mor och en som har förlorat sitt barn, visa lite respekt. SKÄMS!

Det här med sarkasm är inte din grej, va? Läs för i jösse namn inlägget jag svarade på!
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Så när något är "oklart" för polisen så skjuter man till döds, för säkerhets skull?

De är människor de också, om du har ett laddat vapen på dig och någon människa som du utgår från har ett skarpladdat vapen "rushar dig", hur gör du, inget och bara blir ihjälskjuten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Nej du smiter undan fakta, varför in i helvete hade han ett gevärliknande vapen med sig under sin nattliga färd i detta vansinniga land som S nu har blivit. En tragisk olycka hände med ett gevär föremål på ena sidan och förvirrade poliser på andra sidan. Tid nu att se vart detta våld är på väg och ta ditt ansvar vid valet eller stanna hemma. Olycka är ordet och ingen häxjakt från hatarna behövs. Alla kan bli förvirrade och du med.
Rena turen att jag inte kört ihjäl någon vid bristande uppsikt bakåt och följderna av det.

Det är ju en besvärande omständighet att han har rymt hemifrån mitt i natten och tar med sig just ett leksaksvapen. Det är inte en leksaksbil, rockring eller några mjukisdjur.

Samtidigt är han känd för att rymma enligt föräldrarna?

Förstå mig rätt här och utan att lägga skulden på någon.. men vad vet vi om varför han tog med sig just leksaksvapnet?
Brukade han tycka att det är roligt att leka med det kanske? Den gamla leken tjuv och polis är väl inte så stor idag men som sagt, vi vet väldigt lite om omständigheterna. Tex om varför han rymde hemifrån just denna natten.
Citera
2018-08-02, 20:40
Medlem
okok1s avatar
Detta påminner om "swatting". Hoppas inringaren ställs inför rätta.
Citera
2018-08-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Nej du smiter undan fakta, varför in i helvete hade han tillgång till ett gevärliknande vapen med sig under sin nattliga färd i detta vansinniga land som S nu har blivit. En tragisk olycka hände med ett gevär föremål på ena sidan och förvirrade poliser på andra sidan. Tid nu att se vart detta våld är på väg och ta ditt ansvar vid valet eller stanna hemma. Olycka är ordet och ingen häxjakt från hatarna behövs. Alla kan bli förvirrade och du med.
Rena turen att jag inte kört ihjäl någon vid bristande uppsikt bakåt och följderna av det.

Men snälla kan du inte bara erkänna att snuten gjorde bort sig här?! Klart att även mina sympatier oftast finns hos polisen. Men att försvara sådana som inte borde vara poliser in absurdum kännnar ingenting till.
Citera
2018-08-02, 20:41
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Haha.. du får det som att låta att det är Drottningatan ggr3. Herregud en sund polis hade ju gått fram till stackarn och försiktigt plockat upp grabben till sin trygghet.

Garanterat hade grabben levt flera månader på detta. Din cunt.

Inför BODYCAM NU!!!!!

Ja men HUR ska polisen veta att det här inte var Brevik 2.0? Man har fått in ett larm om att men man med ett vapen springer runt i centrala Stockholm? Ditt sätt att hantera dessa larm är alltså att gå in, iskallt, och bara prata ner personer?

Vad är det med dig och alla andra som inte tänker längre än vad näsan räcker? Polisen har inte facit i hand där (med 99,9999% sannolikhet). Man ska konfromtera en vit man med ett vapen i centrala Stockholm, det är vad man vet. Jag tror inte att polisen kallblodigt mördade en kille med downs för att de hade chansen eller vad ni människor nu vill få det till, tror du?
Citera
2018-08-02, 20:41
Medlem
Tänkte bara höra med er, när polisen dödar en person såhär hur blir det med fup isåfall kan vi medborgare ta del av fup som med andra brott eller är det sekretess direkt?

Vet att en fup i det här målet inte är aktuell på ett bra tag men vore intressant att ta del av den i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in