2018-08-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan 112-ringaren begått ett brott?

Det skulle vara om 112-ringaren ljög grovt och kanske vill ha lite action, såg en person med downs och leksakspistol och säger till polisen att en drogpåverkad tungt beväpnad man är i området. Men det är knappast troligt, polisen vet att vittnen ofta överdriver och har åt helvete fel, det är polisen som skämt ut sig ännu en gång. Dock är det ju konstigt att de som ringde polisen inte visste bättre om nu han "visade" pistolen för dem och så vidare och de inte märkte att det var en person med downs och leksakspistol.. Men det kanske ej var samma personer.
Citera
2018-08-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det är mycket snack om "leksakspistol" som om att det skulle handla om en liten neongrön vattenpistol.
Polisen pratar om vapenreplika och pappan själv säger att den såg ut som en K-pist.

– De säger att det var en replika av en pistol. Det var det ju inte, det här var ju ett leksaksgevär i miniatyr för en femåring. Det är mycket mindre än ett vanligt gevär, och billigt, i plast, säger pappan.
Citera
2018-08-02, 18:37
Avslutad
Om vapnet köptes på en leksaksbutik eller leksaksavdelning är det gjort så att man ser att det är en leksak. Är det en attrapp eller replika hade han inte fått ha det som leksak utan uppsyn till att börja med.

Något stämmer inte!
Citera
2018-08-02, 18:38
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nu menade jag i allmänhet. Hur det såg ut i det här fallet vet ju varken du eller jag. Om han vände ryggen till så skulle väl en tazer funka fint.

Jag har nog sett varje body cam-video på Police Activity's kanal på Youtube och tasers kan vara den mest opålitliga skiten någonsin. Alldeles för många gånger funkar de inte eller går inte genom klädesplaggen och resterande gånger är gärningsmannen så hög på adrenalin att han inte påverkas nämnvärt. Sen finns det väl några undantag då den är effektiv som bekräftar regeln.
Citera
2018-08-02, 18:39
Medlem
Jävligt tragisk historia...

Dock uppvisade nog den funktionsvarierade killen större intelligens än det pack Polisen vanligtvis hanterar. Himla tråkigt att en kille med Downs blir skjuten så här men hade det inte varit för allt inavlat MENA-pack med skjutvapen hade nog farbror blå haft längre till avtryckarfingret. Sheriffen är nog på helspänn nuförtiden och jag klandrar dem inte på det stora hela även om de helt klart gjorde fel i denna situation. Sorgligt för alla inblandade...
Citera
2018-08-02, 18:40
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Det är mycket snack om "leksakspistol" som om att det skulle handla om en liten neongrön vattenpistol.
Polisen pratar om vapenreplika och pappan själv säger att den såg ut som en K-pist.

Pappan har sagt att det inte är en replika utan en leksak inköpt för 15 år sen eller mer. Alltså ingen modern leksakspistol
Citera
2018-08-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinxen
– De säger att det var en replika av en pistol. Det var det ju inte, det här var ju ett leksaksgevär i miniatyr för en femåring. Det är mycket mindre än ett vanligt gevär, och billigt, i plast, säger pappan.
Den här händelsen kan bli det mest pinsamma för svensk polis sedan Dan Eliasson blev rikspolischef.

Hoppas familjen letar ordentligt efter en bild på ”vapnet” och lägger ut.
Citera
Medlem
Finns mycket naturtrogna vapenreplikor. Har även sett leksakspistoler som ser rätt lika ut en riktig pistol.

Avgörande blir hur denna såg ut som offret "hotade" med. Klädseln, agerande och storlek på offret spelar också in. Var han stor, svartklädd och med någon form av maskering eller kanske klädd i sin pyjamas, hade vaggande gång och 1,60 lång?

Många frågor som väntar på svar. Hela historien känns ytterst pinsam för polisen. Många helt olämpliga personer utbildas just nu till polis då de inte hittar lämpliga sökande. Grundansvaret ligger hos de rödgröna som medvetet förstört polisyrket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eolair
Hur ända in i helvete kan tre välutbildade poliser skjuta ihjäl en grabb med Downs syndrom för att han bär på en leksakspistol? Det händer ju för fan inte ens i USA.

Om dessa poliser får behålla sina jobb så är grov försummelse bara det. Vem vill ha dessa skjutglada lallar patrullerade på gatorna?

Jag tex....
Citera
2018-08-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
För första gången blir jag besvärad över hur folk skriver här. Och då har jag varit här länge.
Det finns inget som kan rättfärdiga detta mord. Att polisen är så lättstressade att de inte är kapabla att se att killen har Downs är farligt för alla.
Nästa gång kan det vara nån av ni som råkar befinna er på fel plats.
Och tro inte för en sekund att vi fått veta sanningen om händelseförloppet.
Polisen ljuger och kommer alltid göra det för att skydda kollegor.
Detta har jag tänkt sen jag läste om VEM offret var för drygt en timme sen. Tror poliserna skyddar varandra genom att "alla tre sköt", bara det att dom sköt nog inte samtidigt...
Citera
2018-08-02, 18:42
Medlem
Olycksfall i arbetet och tragiskt så klart!

Nu är det dock viktigt att våldsvänstern,knarkliberalerna samt kvasifeministerna som styr media INTE får lov att skrämma landets sista bevakande utpost( Polisväsendet ).

Hotfulla stenade MENA Negrer eller svärdfäktande fulla arier eller mongon med förvridna ansikten som hotar polisen med vapenföremål skall helt riktigt skjutas ner.

Denna handikappade pojke dog på grund av vårdnadshavares slarv. Han har inget ute på gatan att göra klockan 04.
Kvällstidningarna kunde lika gärna fått skriva en annan tragisk artikel om pojken istället men nu slutade hans liv såhär.

Tragiskt
Citera
2018-08-02, 18:43
Medlem
Citat:
Hur kunde de ge en K-pist replika till en förståndshandikappad 20-åring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in