2018-08-02, 17:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske dags att förbjuda leksakspistoler? Jag förstår faktiskt inte hur det kan var lagligt för föräldrar att köpa leksakspistoler till barn då leksakerna ser exakta likadana ut som riktiga pistoler. Mina barn kommer inte få leka med pistoler, den saken är säker. Risken finns att polisen skjuter skarpt vilket är förståeligt om det är dåligt ljus etc.

Kanske man borde göra som i USA. Leksakspistoler måste ha en röd markering längst fram för att polisen inte ska kunna missta dessa för riktiga vapen.

Sedan är det inte förståeligt sett till att i USA är det liksom farligt att vara polis. I Sverige är det farligare många gånger om att jobba som byggare.
Citera
2018-08-02, 17:36
Medlem
En bild på leksaks k-pisten känns helt nödvändig, vågar polisen släppa det?

Eller kanske film från polisens eventuella kroppskameror? Vågar de?

Mer kött på benen om hur situationen verkligen var är nödvändig för att kunna ta någon som helst ställning till om polisen hanterade situationen rätt eller fel.

Spontant så blir man ju bara bedrövad och uppgiven när det visar sig att 3 poliser skjutit ihjäl en gravt handikappad kille med ett leksaksvapen samtidigt som de tassar på tå när det riktiga buset härjar runt.

Nä, upp med bild på vapnet och film från situationen är nödvändigt för att polisen ska kunna motivera detta handlandet för folket.
Citera
2018-08-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mer era förbannade kloak råttor. Inte en jävel i sverige ovs diagnos har en som tittar till en 24/7. Har ni spänd blick på era egna ungar hela dagen, varje dag i veckan tills de blir 18+ och flyttar hemifrån? Nej och ingen annan har det heller så sluta ta upp om att ingen har tittat till honom, man KAN INTE och VILL INTE titta till sin unge varenda minut och sekund på dygnet.

Fast man kan inte förvänta sig mer utav dessa oskulder på flashback.

En jävla tragisk händelse detta, hoppas snutarna får det hett pga detta. Andra ''mord'' utav poliser detta år har jag inget i mot men detta är fan lågvatten.

Men jisses, om han nu rymmer på nätterna sätt på han en GPS och ett geofence satt runt huset. Så får du pushnotis direkt när han lämnar huset. Jag har det på mina katter ffs.
Citera
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Haha fyfan att ha det på CV:t

"Hörde att du sköt en tjugoåring med downs"

Hur ska polisen lyckas komma undan med detta? Tror inte ens att dom hade klarat sig i USA.
Dom här killarna klarade sig ju så uttala dig inte så tvärsäkert om amerika https://www.youtube.com/watch?v=1A6THB0P0Yk

Här handlade det väl om att det var mörkt osv, vi får se vad förhållandena var när vi vet lite mer, svårt att ha nån uppfattning nu

Aja detta var inte så bra för polisen i sverige, problemet verkar mer vara att de skjuter för lite, särskilt ungdomar som kastar gatsten på ambulanser, ingen förlust för mänskligheten. Istället lyckas de knäppa ett mongo som lallar runt. Jävligt tragiskt på alla sätt och vis.

Ska bli intressant att följa innerstadsliberalernas bestörta reaktioner på detta
Citera
Medlem
Ha en del erfarenhet av downs och om man uppfattar någon med downs som hotfull så är man inte lämplig att bära vapen eller så ljuger man. Finns inte mycket här än mycket dåligt omdöme eller mycket dålig utbildning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske dags att förbjuda leksakspistoler? Jag förstår faktiskt inte hur det kan var lagligt för föräldrar att köpa leksakspistoler till barn då leksakerna ser exakta likadana ut som riktiga pistoler. Mina barn kommer inte få leka med pistoler, den saken är säker. Risken finns att polisen skjuter skarpt vilket är förståeligt om det är dåligt ljus etc.

Då han enligt uppgift befann sig på en 3 årings nivå så skulle det ej förvåna mig om pistolen var färgglad.
Citera
2018-08-02, 17:38
Bannlyst
leksakspistoler....killen kom väl springande med en vatten pistol....honom dödar dom...dom riktiga farliga killarna blir bjudna på kaffe och bulle....av någon jävla dialog polis
Citera
Medlem
Så ett vapen blir mindre farligt för att det är någon med down som pekar med det? Är folk seriösa?

Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Pott
Nu vet vi inte ett smack om omständigheterna osv men jag finner det konstigt att man kan se att det är ett vapen offret håller i men man kan inte se om det är en leksak eller att offret har ett handikapp. Skulle väl lika gärna kunnat vara en jävla leksaks spade han höll i isf

Det är inte ett dugg konstigt. Räcker med att göra detta i en fiktiv miljö så kommer du märka att det inte är så lätt. Man ligger som polis i sådana här situationer alltid i efterhand med ca 1-2 sekunder. Därför behövs ett snabbt beslut. Eller ska det införas att poliser bara får skjuta när de själva har hunnit bli beskjutna?
Att killen har ett handikapp spelar här ingen som helst roll. Denne är precis lika farlig som vem som helst om det är ett skarpladdat vapen. Troligen mer med tanke på att sådana är svårare att resonera och kommunicera med.
Citera
Medlem
Jag är inte förvånad. Svenska polisen har blivit allt mer skjutglada att det var en tidsfråga innan något olyckligt skulle ske.

Förhoppningsvis kan detta förhala den begynnande traditionen att vid minsta osäkerhet skjut. Jag vill inte se ett cowboy-Sverige.
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Man kan ju misstänka att de som bodde i närheten kände till honom.
I en småstad möjligen, men i Stockholm har man inte koll på vilka som bor halvtid 350 meter ifrån en, tro mig.
Citera
2018-08-02, 17:39
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Föräldrarna som utrustade sin CP unge med en vapenattrapp...
Nej, det var en leksak som är laglig, polisen gjorde fel då dom får lära sig på sin utbildning att dom ska se skillnad på barn/vuxen samt Down/vuxen
Citera
2018-08-02, 17:39
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Inte exakt. Men bilderna i VGs reportage o Aftonbladets visar närmast idel blonda kvinnor. De vet att de saknar fysisk styrka och sannolikt väljer de att skjuta istället.

Vilka bilder? Dom jag har sett är kvinnliga poliser som har kommit till platsen långt senare, så man kan inte dra någon slutsats av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in