2018-08-02, 17:26
Medlem
OldMKenseys avatar
Smart att ge en leksaks K-pist till sitt mongo!
Citera
2018-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Var pistolen gul eller orange?

Debatten nu i media bör främst handla om varför utvecklingsstörda springer utomhus nattetid med vapen.
Precis, varifrån kom vapnet och inget annat tjafs. En tragisk följd och inget att bita i för div knarkare från olika partier. AB hoppas på direkt, inget annat att vänta därifrån de imbicillas högborg. Varifrån kom vapnet som lurade poliserna?
Citera
2018-08-02, 17:27
Medlem
okok1s avatar
Var det en sån här???

https://www.partykungen.se/tommy-gun-med-ljud.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Inte exakt. Men bilderna i VGs reportage o Aftonbladets visar närmast idel blonda kvinnor. De vet att de saknar fysisk styrka och sannolikt väljer de att skjuta istället.

Det var de längst ned på denna bild som gick in. Ser ut att vara allt annat än klena blondiner...

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/2f94ade5-86b6-4ee8-b574-26f8ddf5bda7?fit=crop&h=798&w=1100&833b1ca5
Citera
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Kanske varningsskott i benet och inte 3 i bröstet? Tazer, gummikulor.

Poliserna får utgå från att vapnet är skarpladdat och då hjälper inte skott i benet, tazer (är du seriös?) eller gummikulor.

Det har gång på gång visat sig att skott i benen är ett totalt ineffektivt sätt att avväpna en beväpnad person då adrenalin är en jäkla smärtstillande drog och det eskalerar oftast bara situationen ytterligare. Sen är det inte lätt för poliser i en stressad situation att träffa ett ben på 10-20 meters håll.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-08-02 kl. 17:30.
Citera
2018-08-02, 17:28
Medlem
Mosbulles avatar
Fy fan vad hemskt. Jag blir sa ledsen av denna grej.

Jag fattar att sherifferna var stressade men... ser de inte skillnad pa en plastleksak (expressen skriver att det var en plastleksaks kpist) och att killen var en mongis?

Kan tanka mig att poliserna som skjot inte mar bra nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Känsloidiot, beroende på hur "leksaken" såg ut så går det från omöjligt till väldigt svårt beroende på ljusförhållanden och stress.

"Stress"??? Om man har såna problem med stress. Då bör man ha ett annat yrke som sagt. Knypplare skulle nog passa bättre.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men du hade chansat? Super-trojan tar risken, eller?

Då fattar att är det ett riktigt vapen så dör man om man blir skjuten, du förstår det?

Vad jag vet är det inte alltid polisen skjuter mot en person för att denne håller i ett vapen. Om personen ligger ned, är står med ryggen mot allt folk osv. så är det kanske inte motiverat att öppna eld mot denne.

Men som jag skriver så vet jag inte. Det kan mycket väl vara så att poliserna inte såg någon annan möjlighet, och att öppna eld var nödvändigt. Jag säger inte att det inte var så.

Poliser är människor, och människor kan göra misstag.
Citera
Medlem
Jag tror på en sån här.
https://www.vegaoo.se/p-237848-k-pist-i-plast-i-svart-med-ljud-for-barn.html?type=product
Citera
2018-08-02, 17:29
Medlem
Haha fyfan att ha det på CV:t

"Hörde att du sköt en tjugoåring med downs"

Hur ska polisen lyckas komma undan med detta? Tror inte ens att dom hade klarat sig i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var det en sån här???

https://www.partykungen.se/tommy-gun-med-ljud.html

Troligen ja. Syns ju lång väg att det är en leksakspuffra i plast.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Ok..så stridspittar som ville panga någon, så blev det en kille med downs som är på en treårings nivå. Han hade ett leksaksgevär och inte en replika. Vi får hoppas att poliserna får ett rent helvete framöver. Inkompetenta avskum.
Du tror alltså att de inblandade poliserna hade en förhoppning om att få chans att döda en utvecklingsstörd? Att det här är en positiv händelse de kommer minnas med värme i framtiden?

Man kan ju prata om inkompetens och svaga nerver men kom inte med att det här var något någon önskade sig. Står alltid på polisernas sida eftersom de rimligen alltid gör så gott det kan i svåra situationer. Förr i tiden hade det kanske gått bättre men idag har vi ju kvoterat in och sänkt kraven.

De som tyckte det var en bra idé att ge en rymningsbenägen mongolid en kpist-replika ska däremot skämmas och ta på sig ansvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in