Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Wow du kan en känd fras. Du tolkar den fel dock. Darwin syftade inte på de starkaste utan på de bäst anpassade. I vårt moderna samhälle har vi dessutom möjlighet att kompensera för individer som inte har de bästa förutsättningar. Men du får väl bånge av att en oskyldig funktionshindrad kille blivit skjuten så du kan dra till med dina Darwin quotes
Nu känns det lite offtopic, men han var sämst anpassad, det vill säga "survival of the fittest"
Konstgjord andning kallas det. Det är därför vi får fler degenererade människor, det är ingen kamp längre.
Faktum är att jag bryr mig inte, död eller levande, han var en belastning för samhället.
Rätt trött på det här humanistiska trams samhället, hans liv borde ha avslutats långt tidigare. Tack och lov väljer alla föräldrar nu för tiden att tag bort downs redan på fosterstadiet.
Det är också svårt att sätta sig in i polisernas situation, dom är ju på helspänn nu för tiden när invandrare springer omkring med vapen kors och tvärs. Har folk ingen förståelse för polisen, attrapp eller inte, jag tycker det var befogat att skjuta om dom inte uppenbart såg att han hade downs. Vi var inte där så vi kan inte uttala oss.