Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Okej jag trodde inte man behövde maska om det bara var ett förnamn och ett så vanligt dessutom.
Ja enligt den skribent som gick i högstadiet ihop med MGM var mobbningen brutal och det skulle inte förvåna mig om den var både psykisk och fysisk. Därav MGM:s behov av knivar i väskan som skydd kanske, som du skriver.
Behöver och behöver...
Det var likaväl att
hon väl knappast ska analyseras på den lilla kontakt
han tagit, vi vet nada om resten - om dialog fortsatte med ett svar privat - eller om det finns en anledning bakåt i tiden som gör att hon inte vill svara mer.
Nog om det.
Det kan kanske hänga samman med att han vill markera mot ytterligare angrepp, visa sig tuff or what ever.
Tar han en kontakt på ett sätt som uppfattas burdust, anstötande eller typ too much (asosicalt beteende) så kanske ett svar eller ett direkt avvisande räcker för en redan överhettad hjärna och han agerar abrupt.
Stör mig dock på Aftonbladets ordval "slumpmässigt utvald" för utvald indikerar snarare viss planering än att helt agera i affekt. Men som sagt, det är osäker källa och kan vara tokigt ordval.
Har dock dator gett nån viss vägledning eller nåt uttalande från MGM till nån person kan det ligga betydligt djupare hat- och hämndkänsla bakom.
Den person som sägs varit med - kan det knytas samman?
Citat:
Enligt källor till Aftonbladet har polisen fått in uppgifter på att den aktuella mannen var i sällskap med en annan person när han, enligt misstankarna, helt plötsligt ska ha knivattackerat kvinnan.
Mannens sällskap ska sedan ha berättat om överfallet till en anhörig – som därefter slog larm till polis.
Åklagaren vill inte kommentera uppgifterna.
– Det jag kan säga är att polisen jobbat stenhårt i det här ärendet, så det är en mäng utredningsåtgärder som gjort gripandet möjligt, säger Fredrik Sandberg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman
Sprungit hem, berättat att han sett kvinnan ligga skadad varav anhörig tar sig dit, påbörjar HLR samt ringer 112.
Men samtidigt borde kanske MGM ha gripits snabbare - om han nu inte höll sig undan med flit (anhållen i sin frånvaro). De verkar ha bevakat lägenheten.
Jag undrar nämligen om inledande uppgifter justerats i media.
Sök på "Kvinna död vid gångtunnel - ingen gripen" (gäller corren samt enköpingsposten).
Vid googleträff står följande:
"för 6 dagar sedan - ... om mord efter att en kvinna hittats vid en viadukt i Fagersta. ... De gjorde återupplivning, och efteråt fick de antydan om att någon gjort något ..."
När jag går in i artikeln saknas de meningarna (eller har jag fått värmeslag?)