2018-08-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Detta har sagts tidigare i tråden: En ny geocache går inte att lägga i det området, enär miniavståndet till närmsta cache inte uppnås.
Går iof att tänja eller lura detta lite. Men hela händelseförloppet talar mot detta.
Citera
2018-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Detta har sagts tidigare i tråden: En ny geocache går inte att lägga i det området, enär miniavståndet till närmsta cache inte uppnås.
Det var "EnGodTanke" jag svarade på och hens hypotes...
Kanske LW ville lägga ut något som överraskning till sonens födelsedag och inte ville gå dit själv på kvällskvisten. Helt lost vad gäller regler inom geocache.
Citera
2018-08-02, 10:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där vet inte jag ju så klart. Men jag tror hon gamblade lite för mycket. Hon ville få honom häktad, och trodde helt enkelt att det hon la fram skulle räcka. Hon klantade till det helt enkelt.
Så hade det möjligen kunnat vara om det var skriftliga förhandlingar, men här var det väl muntliga. Åsa hade alltså lätt kunnat lägga fram lite mer när hon såg att Lars-Erik inte var särskilt imponerad.
Citera
2018-08-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Går iof att tänja eller lura detta lite. Men hela händelseförloppet talar mot detta.
Kanske ville hon då ha sällskap dit...av SD.
Vilket "hela händelseförlopp talar mot detta" tycker Du?
Citera
2018-08-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så hade det möjligen kunnat vara om det var skriftliga förhandlingar, men här var det väl muntliga. Åsa hade alltså lätt kunnat lägga fram lite mer när hon såg att Lars-Erik inte var särskilt imponerad.
Kloka ord! Hon drog nog till med det mesta och lite till...

Det var en ovanligt lång förhandling med, vill jag minnas.

Beslut om skäligen eller ej sannolika har förts. Hur ligger det till med restriktioner? Är det åklagaren som begär det och TR dom tar beslut?

SD kan inte överklaga skäligen (nästan helt säker på det), men kan begära eller sen överklaga beslut om egendom eller restriktioner. (Ej läst någon fakta, men ganska säker på detta förfarande).
Citera
2018-08-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske ville hon då ha sällskap dit...av SD.
Vilket "hela händelseförlopp talar mot detta" tycker Du?
Allt... (utom hörvittnet)
Dörr öppen, avbruten chatt, ev. blod.
Motiv: att dom just då ska börja tjafsa och det leder till mord när fokus i så fall var en cache.
Citera
2018-08-02, 11:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Just att Tingsrätten två gånger gick emot åklagaren tyder enligt mig antingen på att åklagaren är oerfaren (vilket jag inte tror) eller så har vi ett väldigt svagt fall på halsen gällande MGM.
Håller med om att det ser svagt ut, men det ena utesluter inte det andra:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De skäl som lades fram vid förhandlingen måste ha varit rena skämtet sett ur försvarets vinkel annars hade inte försvaret lyckats med förhandlingen.
Vet inte om en åklagare förväntas presentera någon form av tänkt händelseförlopp vid en häktningsförhandling, men om Åsa lade fram polisens föreställning om hur brottet skulle ha gått till så kan nog Lars-Erik ha dragit lite på munnen.
Citera
2018-08-02, 11:18
Medlem
Citat:
Motiv: att dom just då ska börja tjafsa och det leder till mord när fokus i så fall var en cache.
Dom hade ju kontakt på kvällen och fokus kan ändra sig fort.
Ang dörren vet vi fortfarande inte om den stod öppen eller bara var olåst och dit dom ev skulle var bara 100-150 m ifrån (staketet). Ang blod är väl inte heller konstaterat eller?
Citera
2018-08-02, 11:23
Medlem
Citat:
Dom hade ju kontakt på kvällen och fokus kan ändra sig fort.
Ang dörren vet vi fortfarande inte om den stod öppen eller bara var olåst och dit dom ev skulle var bara 100-150 m ifrån (staketet). Ang blod är väl inte heller konstaterat eller?
Skrev ev.?!!!
Jag är tveksam till den uppgiften, mycket tveksam. Om det fanns skall ett antal poliser åtalas för tjänstefel (tycket jag och en polis jag känner är starkt tveksam att ett sådant bevis skulle hanteras så, inga kollegor är så klantiga hoppades han).
Citera
2018-08-02, 11:37
Medlem
Citat:
Skrev ev.?!!!
Jag är tveksam till den uppgiften, mycket tveksam. Om det fanns skall ett antal poliser åtalas för tjänstefel (tycket jag och en polis jag känner är starkt tveksam att ett sådant bevis skulle hanteras så, inga kollegor är så klantiga hoppades han).
Är lite svårt att förstå Dig nu men jag antar att Du syftar på ev blod...?!
Citera
2018-08-02, 11:40
Medlem
Citat:
Är lite svårt att förstå Dig nu men jag antar att Du syftar på ev blod...?!
Jo...
Citera
2018-08-02, 11:44
Medlem
Citat:
Det var Du själv som tog upp det... när Du ska förklara att det inte stämmer med ev händelseförlopp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in