2018-08-02, 08:21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vad var det för en som dog? Svensk pundare eller blatte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan vi skippa debatten om det var rätt eller fel av polisen att skjuta tills vi vet något.
Tittar på bilderna på AB och får inte ihop det hur det ska vara Norra Stationsgatan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dALAo/polis-avlossade-skott-efter-hotfull-situation--man-dod

Korrekt, det där är Norrbackagatan 41-43
Citera
Medlem
Det är min absoluta övertygelse att man inte löper någon risk överhuvudtaget att bli skjuten av svensk polis om man följer deras instruktioner i samband med ett ingripande. Klart att polisen ska ha rätt att skjuta om någon galning viftar med vapen och vägrar lägga ner det.

Dock kan man undra, med tanke på att all verkanseld det senaste resulterat i död, om polisen får tillräcklig kunskap om vart man kan skjuta för att avväpna utan att döda?
Citera
2018-08-02, 08:23
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Många människor litar inte på polisen och ser därför till att ha egna möjligheter att skydda sig. Det gör dem inte skyldiga till något, tvärtom är det normalt i många kulturer. Det skulle vara som att säga att användande av säkerhetsbälte är förberedelse för vårdslöshet i trafik.

Vem skyddade sig den här jävla dåren mot då? Hur var han hotad? Riktigt värdelöst argument från din sida. Fanns det någon annan på platsen som hotade honom till den grad att det var försvarbart att dra pistol?

Nej, just det. Han hade ingen anledning att vifta med ett skjutjärn en torsdagmorgon. Han fick flera uppmaningar av polisen att släppa vapnet men valde istället att hota polisen med det som då sköt verkanseld.

Du lurar ingen din jävla haschtomte.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-08-02 kl. 09:09.
Citera
2018-08-02, 08:24
Medlem
Bra jobbat av polisen ytterliggare en kriminell död, fina nyheter på morgonen frukosten smakar bättre på något sätt.
Citera
2018-08-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan vi skippa debatten om det var rätt eller fel av polisen att skjuta tills vi vet något.
Tittar på bilderna på AB och får inte ihop det hur det ska vara Norra Stationsgatan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dALAo/polis-avlossade-skott-efter-hotfull-situation--man-dod

Kan vara Norrbackagatan. Jag tror att man förväxlat gatorna här. Norrbackagatan leder ned till Norra Stationsgatan.
Om jag orkar skall jag ta en sväng förbi och kolla läget.
Citera
2018-08-02, 08:27
Medlem
sajebiss avatar
Bild från svt.se....

https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1533189158/svts/article18827054.svt/alternates/extralarge/norrbackagatan5-jpg
Citera
2018-08-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Dock kan man undra, med tanke på att all verkanseld det senaste resulterat i död, om polisen får tillräcklig kunskap om vart man kan skjuta för att avväpna utan att döda?

Polisen som skjöt ihjäl en rånare vid en badplats förra veckan hade väl använt pepparspray, skjutit i ben och skjutit i axeln innan han (?) till slut skjöt rånaren i huvudet?
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Äntligen har polisen kommit på vad man ska pistolen till!
Wayahead förespråkar äkta polisbrutalitet, jaga feminismen ut ur organisationen, ju förr desto bättre!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Det är min absoluta övertygelse att man inte löper någon risk överhuvudtaget att bli skjuten av svensk polis om man följer deras instruktioner i samband med ett ingripande. Klart att polisen ska ha rätt att skjuta om någon galning viftar med vapen och vägrar lägga ner det.

Vart i kroppen är lämpligast att bli träffad med en hålspetskula kaliber 9x19 utan att bli dödad?
Citera
2018-08-02, 08:29
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag tycker inte man skall bedömma poliser för hårt men samtidigt kan man inte blunda för att allt beror på situation och person.

En gång för typ 10 år sedan skulle polisen kolla mig och mina polare när vi satt ute i skogen och söp (+några dagars tjackintag), jag, i minst 3 promille fattade att nu blir det visitation, så jag tänkte vara behjälplig och drog fram min Peltonen m/95 som jag ofta då bar bak på ryggen och slog ned den i bänken bredvid mig, för att samarbeta liksom, men jag hinner höra "kniv!" och plötsligt stirrar jag mot två dragna vapen. Jag sa bara "Ja, och?" och kände att alla liksom överreagerar, full som jag var. Ett missförstånd. Men jag har en känsla av att hade jag varit lite synbart nyktrare och neger så hade jag nog varit död nu.

En full finne som drar kniv? Jag skulle säga att polisen visade på ett stort hjärta den dagen. Du borde vara tacksam.
Citera
2018-08-02, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra jobbat!
Ingen som vet mer om det avlivade odjuret? Typ ursprung hudfärg mm.
Förhoppningsvis var det en kriminell parasit som skulle kostat samhället cirka 80 miljoner...

Fast rätt vad det är är det dig de skjuter ihjäl. Polisen i Stockholm är livsfarlig, bland dem går det lösa en massa mördare och den som skjutit ihjäl någon en gång kan nog göra det flera ggr. Ingen bra utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in