2018-08-02, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Låter trovärdigt. Vet du varför gruffet började, var det pga att BO:s söner körde förbi en bom (eller var det nu var som skrevs tidigare i tråden) eller var det något helt annat som startade bråket?

Är inte helt uppdaterad på vad som hände innan ”bilkaravanen”lämnade Långö, men precis som det står i tråden skall BO:s söner provocerat GM och hans kamrater genom att på något sätt framföra sitt fordon på vad GM och dennes kamrater ser som ett felaktigt sätt.
Sedan går uppgifterna isär fram tills det att man lämnar Långö, efter slaget som fäller BO utdelas går därefter uppgifterna isär igen.

//A
Citera
2018-08-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Han är naiv? Knappast. Mycket medveten snarare.
Som moderat så är han för att få in "billig arbetskraft" så att lönerna kan pressas ner i hela låglönekollektivet. Lägre löner över hela linjen är toppen. Då tjänar företagarna mer pengar och gissa vilket politiskt parti som är företagarnas parti: Moderaterna.

Vi vet ju hur rektor Mattias Liedholm behandlar sina elever:

Citat:
Flera rektorer i Karlskrona har anlitat elever på de praktiska programmen till att bygga privata garage och reparera bilar åt dem. Prislappen för jobben blev en bråkdel av vad ett privat företag tar.

Samtidigt är rektorer på motsvarande program i övriga länet restriktiva med att låta eleverna utföra olika jobb åt skolpersonal eller allmänheten.
...
rektorn på Ehrensvärdska gymnasiet, Mattias Liedholm, betalade för två år sedan totalt 18 200 kronor för ett dubbelgarage. Själva arbetsinsatsen var gratis.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=4169815
Citera
2018-08-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur Arshloch
Är inte helt uppdaterad på vad som hände innan ”bilkaravanen”lämnade Långö, men precis som det står i tråden skall BO:s söner provocerat GM och hans kamrater genom att på något sätt framföra sitt fordon på vad GM och dennes kamrater ser som ett felaktigt sätt.
Sedan går uppgifterna isär fram tills det att man lämnar Långö, efter slaget som fäller BO utdelas går därefter uppgifterna isär igen.

//A

Okej. Hoppas som jag nämnt innan att hela historien sprider sig under Skärgårdsfestivalen så att vi kan fylla i alla tomma luckor som finns just nu. Känns som att något mer måste ha hänt vid Långö, såvida inte dessa kulturberikare sökte bråk.
Senast redigerad av XDXDXDXD 2018-08-02 kl. 00:37.
Citera
2018-08-02, 00:53
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantpojken
Det finns ännu mer om denne skojare:
http://www.sydostran.se/karlskrona/liedholm-tvingas-lamna-ehrensvardska-gymnasiet/

Det är ju märkligt hur personer som talar sig varma för de fria marknadskrafterna börjar mygla och sätta desamma ur spel så fort de undkommit strålkastarljuset.

Nya Karolinska är ett annat exempel och Filippa Reinfeldt lär väl inte gå lottlös i det sammanhanget.

Jävla kräk!
Citera
2018-08-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför ringde de inte 112 i stället för till pappa. Var de vana vid att pappa, den store moderaten, fixade allt. Varför ringde inte den store moderaten till 112. Dum i huvudet?

Man vet väl när man är i underläge.

Det hade inte förvånat mig om polisen uppmanat till att ringa föräldrarna istället.
Citera
2018-08-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det är ju märkligt hur personer som talar sig varma för de fria marknadskrafterna börjar mygla och sätta desamma ur spel så fort de undkommit strålkastarljuset.

Det är snarast underligt att Mattias Liedholm inte råkat illa ut tidigare:

Citat:
Arkitekten Tore Paulsrud anlitades för att förvandla det gamla Karlskronafängelset till internationell skola.
Nu har han vänt sig till Kronofogden – och kräver fastighetsbolaget på närmare 2,5 miljoner kronor.

Betalningsföreläggandet på 2 454 000 kronor och totalt tre fakturor gäller bolaget Carlskrona Property Development AB – ett bolag i vilket den förre gymnasierektorn Mattias Liedholm fungerar som extern vd. 2012 anlitades Karlskronaarkitekten Tore Paulsrud och fick i uppdrag att göra om den tidigare anstalten till internationellt internat. Arbetet skulle ske i fyra faser – men jobbet avbröts i somras innan ens det första etappen slutförts.

– Vi har betalat ut stora belopp, många miljoner, utan att ha fått ta del av ett specificerat underlag. Det kan jag som företagare inte acceptera och därför har vi avslutat samarbetet med Paulsrud, säger Mattias Liedholm.

Hur beslutet påverkar den planerade skolstarten 2014 är svårt att uppskatta, men fastighetsbolaget har rekryterat en ny arkitektbyrå.

– Vi vill dock gärna behålla samma underleverantörer. Jag räknar med en fördröjning på minst åtta veckor, men planen är att öppna skolan hösten 2014 säger Mattias Liedholm, som nu kopplat in en advokat.

Att de svenska och internationella investerarna bakom bolaget skulle ha dragit sig ur, förnekar han.

– Varför bryta ett maratonlopp efter tre kilometer? Det är det väl ingen som gör?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/arkitekt-i-miljontvist-med-fangelserektor
Citera
2018-08-02, 05:06
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Ja. Sjukt vad som hänt med vår fd fina stad. Marieberg och Kungsmarken är bara två områden som var "fina" innan men som mångkulturen slukade. Vi har även böneutrop här nu.

Ja, något fuffens är det säkert med den föreningen.

Usch vad otrevligt med böneutrop. Hur länge håller ett shalla balla ahhhhh allhaaaa-utrop på? Hur är volymen? Finns det svenskar i villor och bostadsrätter där som får detta helvetesljud in i sina trädgårdar och bostäder, eller ligger moskén avskilt?

Väldigt tråkigt för övrigt att politikern här, som jobbat för ett parti som skapat massinvation till landet, blir misshandlad av just massinvationen. Det blev en grov felkalkyl för killen (”svennedjäveln”) helt enkelt.

Bra att händelsen sprider sig kraftigt över hela landet så att befolkningen kan skåda hur även de välbärgade nu råkar ut för MENA-skräpet, det borde skapa en viss oro för de som tror att de och deras barn är skyddade i sitt svenska villaområde, vilket i sin tur kan göra att de äntligen röstar rätt.

🇸🇪 Sverigefesten 2018! 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-02 kl. 05:42.
Citera
2018-08-02, 05:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Nu har jag läst igenom alla artiklar hos medierna.

Samtliga utelämnar att gärningsmännen skrek svennejävel medan de misshandlade pappan. Detta trots att frun tagit upp det på sin Facebook.

Varför? Inte kul att skriva om svenskar som drabbas av rasism? Är det bara för att upprätthålla den klassiska floskeln om att vita inte kan utsättas för rasism?

Noterade det jag också när jag läste om händelsen i aftonbladet. Den "duktiga" PK-journalisten tog alltså bort informationen vilken är en stor anledning i form av motiv och drivkraft till våldet och misshandeln. Som i så väldigt många andra fall där man hört sådana ord i tusentals och åter tusentals fall, så förnekas verkligheten återigen av journalisterna även i detta fall när det skrivits ut tydligt att just "svennejävel" upprepades om och om igen under misshandeln.
Citera
2018-08-02, 08:27
Medlem
Skulle journalisthoran johanna rundgren på blt.se möta ett gäng överkåta invandrare på nån strand kan man undra vad hon skulle utelämna för viktig info till snuten efteråt.
Citera
2018-08-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Nu har Aftonbladet skrivit om händelsen, samt citerat från hennes inlägg. Givetvis har dom utelämnat stycket om "svennejävel". Förvånansvärt

Det är bevisat om och om igen. Inte ens när dessa pkslödder som belånat sig bort från multikultin äntligen drabbas utav den själv kommer dom ändra sig. Dessa soyboyhjon är trasiga i grunden. Självhat är ett yttrande utav defekta gener, på samma sätt som andra genetiska medfödda sjukdomar/missbildningar.

Gener som evolutionen inte än rensat ut men är på god väg att göra det. Ska vi slå vad om att denna bög och hans fula fru kommer kämpa dubbelt så hårt för att ta in ännu fler aggressiva tribalistiska araber till Sverige när han vaknat upp?
Citera
2018-08-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Blekinge tingsrätt mål nr B 2079-16, 2016-11-11
Ofredande, Dagsböter 30 å 50 kr
Åtalas för misshandel av svensk kille, tingsrätten dömer för ofredande. Man menar att vittnesmålen måste bedömas med försiktighet eftersom vittnena står parterna nära och att det inte finns någon stödbevisning som styrker mer våld än det som GM erkänt - en knuff.

Isk*ndar M*ree har anfört att om NN fick en skada borde polismannen som ingrep efteråt ha sett den.

När det gäller den påstådda misshandeln står ord mot ord. Det finns inget rättsintyg eller några fotografier som bekräftar att NN fått skador vid tillfället. Polismannen som ingrep efteråt är inte hörd i målet.

I fupen finns bl.a. följande från den civilklädde polismannen som var på plats;

Jag hörde någon skrika "Inte en gång till!" och såg Isk*ndar M*ree, även han känd av mig, komma emot mig. Han verkade inte ha uppmärksammat min närvaro utan gick och "blängde" ilsket mot en annan pojke, senare identifierad som NN, som passerade mig på min vänstra sida. Jag fick intrycket att Isk*ndar följde efter NN. Denne verkade inte heller ha koll på mig men gick med vänster hand mot sin vänstra kind och såg mycket medtagen ut, närmast chockad. Det jag kunde se av kinden runt handen blossade kraftigt rött och jag drog genast slutsatsen att NN på något sätt hade blivit slagen, sannolikt av Isk*ndar med tanke på dennes uppträdande.

Fup: https://minfil.com/cdQ9B4fab8/Blekinge_TR_B2079-16_Aktbil_8.pdf
Dom: https://minfil.com/daQ0B5fabd/Blekinge_TR_B_2079-16_Dom_2016-11-11.pdf
Dagboksblad: https://minfil.com/beQ1Bcf7b1/Blekinge_TR_B_2079-16_Dagboksblad_2018-08-02.pdf

I fupen finns två vittnen för IM - en av dem uppges vara hans bäste vän.
Citera
2018-08-02, 10:02
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Åtalas för misshandel av svensk kille, tingsrätten dömer för ofredande. Man menar att vittnesmålen måste bedömas med försiktighet eftersom vittnena står parterna nära och att det inte finns någon stödbevisning som styrker mer våld än det som GM erkänt - en knuff.

Fup: https://minfil.com/cdQ9B4fab8/Blekinge_TR_B2079-16_Aktbil_8.pdf
Dom: https://minfil.com/daQ0B5fabd/Blekinge_TR_B_2079-16_Dom_2016-11-11.pdf
Dagboksblad: https://minfil.com/beQ1Bcf7b1/Blekinge_TR_B_2079-16_Dagboksblad_2018-08-02.pdf

I fupen finns två vittnen för IM - en av dem uppges vara hans bäste vän.

Så när MGM IM är knappt 17 år organiserar han en mobb med sina bruschor mot en svenne som försökt få google translate att säga "Jalla" i lektionssalen. Förföljer honom, hotar vittnen och spöar lite lagom.
Hal och lättkränkt. Framtida(?) gängledare.
Naturligtvis slingrar han sig ur och hävdar dessutom att svenne var rasist och islamofob ( svenne ska ha sagt Allah Ahkbar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in