2018-08-01, 20:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller kan BO ha känt till langningen, att en konfrontation skett?

Det är också ett möjligt motiv. Då kanske de var bekanta? Om BO visste att han langade.
Citera
2018-08-01, 20:36
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon som kvinna blev tilltalad av en för henne okänd om hon själv var ensam på kväll eller natt så kan hon nog ha svarat på ett aggressivt sätt också, inte för att provocera men för att avvärja uppmärksamhet ("alla" kvinnor vet att aggressiva kvinnor är oattraktiva och ointressanta).

Precis, just där och då kan det ha varit avgörande.

Undrar om han var helt nykter eller om han var påverkad av något.
Citera
2018-08-01, 20:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Totalt socialt inkompetent. Extremt alltså. Men han var väldigt snäll och omtänksam, därför jag finner detta så märkligt.

Exempel: När han gick i nionde klass lekte han fortfarande med leksakssoldater i plast i skolan. Inget konsekvenstänk. Mobbarna sa åt honom att kasta sönder bilar med stora stenar, och han lydde blint.

Oj då. Kan det tänkas vara så extremt att hans kompis bad honom skada BO? Och MGM kanske inte visste när det var "lämpligt" att sluta misshandeln utan det gick alldeles för långt?
Citera
2018-08-01, 20:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är också ett möjligt motiv. Då kanske de var bekanta? Om BO visste att han langade.

Inte nödvändigt bekanta, hon kanske bara kände till honom. Om BO själv haft en något trasslig bakgrund som hon lämnat bakom sig så misstänker jag att hon kanske lättare spotar någon underlig relation i ev närområde, som en lite äldre person som umgås en del med yngre som hon ser röka eller vara berusade.
Citera
2018-08-01, 20:43
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Oj då. Kan det tänkas vara så extremt att hans kompis bad honom skada BO? Och MGM kanske inte visste när det var "lämpligt" att sluta misshandeln utan det gick alldeles för långt?
Absolut. Jag kan tänka mig ett scenario där kompisen sa: "jag tror inte du vågar attackera henne". Och så ville han motbevisa det. Han kanske bara menade att skrämma henne eller skada henne lite, istället blir det en fight på liv och död.

Han är troligen starkare än BO och till sist ligger hon där på marken blodig utan att han förstår vad som har hänt.
Citera
2018-08-01, 21:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är ändå fascinerande vilken empati det finns med MGM när det kommer fram att är vit, tönt och oskuld. Hade det varit en hazar hade det inte psykologiserats på det här viset, eller hur?

Vill ändå påminna om att det är en random tjej med problem som blivit kallblodigt mördad, främst på grund av hon är kvinna och avvisat fel man. Jag tror jag kan hålla igen på sympatierna för MGM lite.
Citera
2018-08-01, 21:02
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ändå fascinerande vilken empati det finns med MGM när det kommer fram att är vit, tönt och oskuld. Hade det varit en hazar hade det inte psykologiserats på det här viset, eller hur?

Vill ändå påminna om att det är en random tjej med problem som blivit kallblodigt mördad, främst på grund av hon är kvinna och avvisat fel man. Jag tror jag kan hålla igen på sympatierna för MGM lite.
Vi vet väl inte varför han attackerade just henne eller har du insideinfo?
Citera
2018-08-01, 21:04
Medlem
Morduzas avatar
Om han nu var så udda och ändå klarade omvårdnadsprogrammet så finner jag 2 teorier.
1.Att han var anatomiskt intresserad och hade nån form av fantasi hur det skulle kännas att mörda någon. En form av besatthet, det mördas dock varje dag. Och de kan ha hittat saker på hans dator om mycket mord och fantasierna börjar ta form.
2. Att han själv kände att han inte var som alla andra och studerade mycket psykologi och psykiatri, för att förstå sig själv.
Det är inte alldeles ovanliga saker hos någon som är psykiskt skör.
Han verkar ju ha klarat kursen och fått jobb, men att det inte var som han tänkt sig och därmed ev, gjort en tabbe, fått sparken, eller bara slutat för att hitta på nåt annat, men om han flyttat från Falun till Fagersta typ för att börja om, då kanske det beror på att han blev mer utstött efter de s.k hoten som någon påstod att han gjort. Förmodar att det finns en viss lättkränkthet i detta. Alla ser vi inte världen med samma ögon och sinne...........
Citera
2018-08-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Om han nu var så udda och ändå klarade omvårdnadsprogrammet så finner jag 2 teorier.
1.Att han var anatomiskt intresserad och hade nån form av fantasi hur det skulle kännas att mörda någon. En form av besatthet, det mördas dock varje dag. Och de kan ha hittat saker på hans dator om mycket mord och fantasierna börjar ta form.
2. Att han själv kände att han inte var som alla andra och studerade mycket psykologi och psykiatri, för att förstå sig själv.
Han verkar ju ha klarat kursen och fått jobb, men att det inte var som han tänkt sig och därmed ev, gjort en tabbe, fått sparken, eller bara slutat för att hitta på nåt annat, men om han flyttat från Falun till Fagersta typ för att börja om, då kanske det beror på att han blev mer utstött efter de s.k hoten som någon påstod att han gjort. Förmodar att det finns en viss lättkränkthet i detta. Alla ser vi inte världen med samma ögon och sinne...........

Omvårdnadsprogrammet är inte det bara för det finns gott om platser å noll intagningskrav? + hyfsat säkert jobb efter. Kan ju också vara för att slippa högstadiets plågoandar om dessa var killar.
Dock har han väl sabbat till det med jobbet å återigen försökt ”börja om” i Fagersta ist för Falun kanske ..

Vilken skola gick han förresten högstadiet på i Falun?
Citera
2018-08-01, 21:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza

Omvårdnadsprogrammet är väl en av de lättare på gymnasiet? Jag hade varit mer förvånad om han klarat av naturvetenskapsprogrammet t.ex.
Citera
2018-08-01, 21:25
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Omvårdnadsprogrammet är väl en av de lättare på gymnasiet? Jag hade varit mer förvånad om han klarat av naturvetenskapsprogrammet t.ex.

Det är definitivt inte det lättaste, men du slipper gå naturvetenskapliga programmet om du söker vidare till sjuksköterska t.ex. Nej det gäller att fixa anatomin både på svenska, latin mm och medicinsk grundräkning får du inte ha ett enda fel på, då klarar du inte kursen. Nej, den är inte såå lätt, men det är en genväg om man vill vidare naturvetenskapliga ligger i den kursen.
Citera
2018-08-01, 21:28
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Omvårdnadsprogrammet är inte det bara för det finns gott om platser å noll intagningskrav? + hyfsat säkert jobb efter. Kan ju också vara för att slippa högstadiets plågoandar om dessa var killar.
Dock har han väl sabbat till det med jobbet å återigen försökt ”börja om” i Fagersta ist för Falun kanske ..

Vilken skola gick han förresten högstadiet på i Falun?

Kristinegymnasiet
Högstadiet har jag ingen aning om.
Senast redigerad av Morduza 2018-08-01 kl. 21:35. Anledning: Läste fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in