2018-08-01, 17:47
Medlem
Låter som just de här moderaterna var de som stödde Reinfeldt massinvandring av bidragstagare utan asylskäl. Såna här ungdomsgäng och misslyckade figurer är inte att leka med. Ingen ide att som "ensam" säga till dem utan att ha polisens insatsstyrka bakom hörnet. Och räkna inte med polisen som redan går på knäna och inte frivilligt går in i de här no go zonerna som snart finns överallt i landet. För övrigt anser jag att Islam bör förbjudas i ett demokratiskt samhälle. Islam kommer i en snar framtid bli tusen gånger värre än den här gängbrottsligheten vi har nu.
Citera
2018-08-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det är väl inte alls osannolikt att någon/några skulle kunna ha kallat den man bråkar med för svennejävel. Om jag bråkar med en svensk eller invandrare eller tjockis kan jag mycket väl säga liknande. Inte bara liknande, vad som helst.

Det är inte rasism enligt mig. Hade det visat sig att dom hade blivit slagna av anledningen att dom var svenskar så är det rasism. Människor måste förstå denna skillnad.
Hade jag sagt blattejävel under ett bråk hade det skrikits rasist
Citera
2018-08-01, 17:57
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Hade jag sagt blattejävel under ett bråk hade det skrikits rasist

Av en lågbegåvad ja, det är sannolikt. Skrek dom det tillbaka i upprördhet gäller samma även där. Men att i efterhand hävda rasism skulle vara efterblivet. Om det inte var så det började såklart.

Om förtydligande behövs

Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-08-01 kl. 18:32.
Citera
2018-08-01, 18:03
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag får faktiskt lite rättshaveristvibbar och "jag-gör-som-jag-vill-för-jag-är-en-fin-moderat-med-den-rätta-värdegrunden"-vibbar av den här figuren.
BRA att han åkte på däng i alla fall, känner 0 sympati med fanskapet. Det är nästan så jag hejjar på babbarna

https://24blekinge.se/politiker-nara-att-gripas-under-brollopsfirande

Wtf. "Polisen vill att vi ska dämpa oss. Jag säger då att det tänker vi inte alls göra (med motiveringen ovan). Då griper polisen mig i mitt eget hem och för mig mot polisbilen." Jag lärde mig tidigt att det inte är någon bra idé att käfta mot poliser. Snubben verkar ha lite bristande omdöme. Synd att han blev nedslagen bara.
Citera
2018-08-01, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Många i tråden verkar ju anse att BO förtjänade att bli misshandlad. Jag menar dock att vi inte kan tillåta den här typen av människor att ta över våra städer (och stränder). Oavsett vem offret är måste vi se till busarnas sämsta. Dom skiter nämligen i dig och mig och vilken bakgrund vi har (uppenbarligen), och nästa gång är det dina barn, eller din fru, eller dig.

Nu hoppas jag vi kan få ut lite namn på GM så man kan börja pussla ihop vilka som varit inblandade. Det är en början iaf.
Beslutsfattare måste få börja smaka på frukterna av sin politik för att de ska kunna ändra riktning. Händelsen var mycket gynnsam eftersom den drabbade en av arkitekterna till förfallet. Med andra ord, BO förtjänade att bli misshandlad.
Citera
2018-08-01, 18:44
Medlem
Politiskt motiverat kanske, moderaternas politik har gjort att hundratusentals invandrare finns i Sverige utan hopp om framtiden.

Fredrik Reinfeldt fick toppjobb på banken och skrattar väl fortfarande.
Citera
2018-08-01, 18:53
Medlem
Rufoss avatar
Nu har jag läst igenom alla artiklar hos medierna.

Samtliga utelämnar att gärningsmännen skrek svennejävel medan de misshandlade pappan. Detta trots att frun tagit upp det på sin Facebook.

Varför? Inte kul att skriva om svenskar som drabbas av rasism? Är det bara för att upprätthålla den klassiska floskeln om att vita inte kan utsättas för rasism?
Citera
2018-08-01, 18:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Den vanliga gamla rasismen mot svenskar alltså. Jag har sett den själv sedan 90-talet och fått höra många gånger att det inte finns och att man ljuger, förmodligen av såna som den här politikern. Han jobbar för mångfald säger dom, ja det är det här han jobbar för. Man är väldigt naiv och okunnig om invandringens konsekvenser om man inte förstår att det medför enorm kriminalitet, våldsdåd, rasism mot svenskar med mera. I enorm omfattning dessutom, mycket större än folk kan ana och tro. Rasismen mot vita och svenskar ligger djupt hos en väldigt stor andel av dessa invandrare.

Utan hans egen politik hade vi sluppit detta.

Han är naiv? Knappast. Mycket medveten snarare.
Som moderat så är han för att få in "billig arbetskraft" så att lönerna kan pressas ner i hela låglönekollektivet. Lägre löner över hela linjen är toppen. Då tjänar företagarna mer pengar och gissa vilket politiskt parti som är företagarnas parti: Moderaterna.
Citera
2018-08-01, 18:54
Medlem
Rufoss avatar
Har händelsen tagits upp i utländska medier?

En svensk politiker som blir utsatt för hatbrott mitt på ljusa dagen framför sina barn. Det borde ju snälla ganska högt hos vilken tidning som helst.
Citera
2018-08-01, 18:55
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andra_Sidan
Låter som just de här moderaterna var de som stödde Reinfeldt massinvandring av bidragstagare utan asylskäl. Såna här ungdomsgäng och misslyckade figurer är inte att leka med. Ingen ide att som "ensam" säga till dem utan att ha polisens insatsstyrka bakom hörnet. Och räkna inte med polisen som redan går på knäna och inte frivilligt går in i de här no go zonerna som snart finns överallt i landet. För övrigt anser jag att Islam bör förbjudas i ett demokratiskt samhälle. Islam kommer i en snar framtid bli tusen gånger värre än den här gängbrottsligheten vi har nu.

Min första tanke när jag läste artikeln i Aftonbladet var just att det var Spännblattar!!
Spännblattar från Mellanöstern med noll impulskontroll och där aggressiviteten och våldet ligger precis under ytan.

Mycket tragisk händelse. Märks dock att dessa "öppna ditt hjärta" Moderater verka haft skugglappar på sig sista tio åren.... Men det är klart bor man i helvitt mångmiljonvilla område och arbetar långt ifrån verkligheten så blir det så.

Att man ALDRIG ensam överhuvudtaget skall argumentera med ett gäng spännblattar lärde man sig för över 15 år sedan i livets hårda skola då man både arbetat och bott i hårt segrerade bostadsområden.
Citera
2018-08-01, 19:01
Medlem
Skillys avatar
Otroligt tråkig händelse naturligtvis. Jag bara hoppas att man får fast idioterna som gjorde detta.

Med det sagt så måste jag också tillägga att invandrade rassar upprör mig precis lika mycket som svenska lantisrassar.

För min del får man gärna skjuta alla dessa jävla pack till b-folk (alltså såväl b-svennar som b-invandrare).
Citera
2018-08-01, 19:02
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Har händelsen tagits upp i utländska medier?

En svensk politiker som blir utsatt för hatbrott mitt på ljusa dagen framför sina barn. Det borde ju snälla ganska högt hos vilken tidning som helst.
Det är bara hatbrott om svenskar angriper invandrare. Etniska svenskar anses tillhöra den etablerade majoriteten, hatbrott kan bara drabba utsatta marginaliserade grupper. Som flyktingar, minoriteter och andra avvikande.
Om jag misshandlar någon för att han har en ful mustasch är det inget hatbrott.
Om jag misshandlar någon för att han är svart, bög eller jude är det ett hatbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in