2018-08-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, jag är vaken än. Allt började med att jag skrev att polisen bör ta in alla vittnen (PU:s och BW:s samt brovittnet) igen på nya förhör. Vips dök Atervandsgrand4 upp och tyckte att det var dumt. (Varför, kan man fråga sig.)

Det är PK som har hävdat att PU kom upp i lägenheten runt 05:30 på söndagsmorgonen, skitig och hysterisk – och med rivsår på kroppen, bland annat ett stort rivsår på underläppen som tog veckor att läka. (Plus allt annat som PK tog upp.) Jag föreslår alltså att polisen tar in PU på en läkarundersökning för att se om han har ett stort ärr på underläppen. Vad kan möjligen vara fel med det? Har PU inget ärr talade ju PK osanning. Har PU ett ärr talade PK sanning. Detta är verkligen vad jag kallar en "win-win"-situation. Jag påstår ingenting (!), utan jag har tankar om vad som bör göras polisiärt utifrån det som har framkommit i tråden. Frågor på det?

Haha, varför skriver du här. Ring Polisen!
Citera
2018-08-01, 00:24
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det är inte nedlåtande, det är fakta.
Nu kan väl iofs fakta vara nedlåtande likväl som lögn. Dock har kombon fakta o uttalande av herr PU inte varit riktigt överens tidigare känns det som.
Citera
2018-08-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ok, jag är vaken än. Allt började med att jag skrev att polisen bör ta in alla vittnen (PU:s och BW:s samt brovittnet) igen på nya förhör. Vips dök Atervandsgrand4 upp och tyckte att det var dumt. (Varför, kan man fråga sig.)

Det är PK som har hävdat att PU kom upp i lägenheten runt 05:30 på söndagsmorgonen, skitig och hysterisk – och med rivsår på kroppen, bland annat ett stort rivsår på underläppen som tog veckor att läka. (Plus allt annat som PK tog upp.) Jag föreslår alltså att polisen tar in PU på en läkarundersökning för att se om han har ett stort ärr på underläppen. Vad kan möjligen vara fel med det? Har PU inget ärr talade ju PK osanning. Har PU ett ärr talade PK sanning. Detta är verkligen vad jag kallar en "win-win"-situation. Jag påstår ingenting (!), utan jag har tankar om vad som bör göras polisiärt utifrån det som har framkommit i tråden. Frågor på det?

Kommenterade kanske tråden mer generellt än dina senaste förslag, så ska inte lägga det på dig. Men inte många verkar tro att polisen följt upp vissa saker? Önskar faktiskt att någon insatt och/eller nära till HA kunde komma in och styra upp vissa saker nu. PK ger jag personligen 0 för.
Citera
2018-08-01, 00:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Du kommenterar inget på flera månader. Inte ens när det diskuteras om dej. Tillvägagångssätt,mm.
Sen när vittnena kommer på tal så börjar det bli intressant att ifrågasätta.
Brinner det i knutarna nu?

Ja men inte för PUs del.
Citera
2018-08-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Du kommenterar inget på flera månader. Inte ens när det diskuteras om dej. Tillvägagångssätt,mm.
Sen när vittnena kommer på tal så börjar det bli intressant att ifrågasätta.
Brinner det i knutarna nu?

Det var bara en ifrågasättning utav misstron till vittnen, som inte styrker den egna teorin (story). Att det då måste vara fel på vittnesmålen, inte klåparen.
Citera
2018-08-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu kan väl iofs fakta vara nedlåtande likväl som lögn. Dock har kombon fakta o uttalande av herr PU inte varit riktigt överens tidigare känns det som.

Fakta, kan nog aldrig bli nedlåtande. Därimot kan mottagaren uppfatta saken nedlåtande, men det är en helt annan sak, då denne tar saken personligt. Det har inget med faktan att göra. Du talar om två saker.
Citera
2018-08-01, 00:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
16 årige Albin Einarsson blev dödad av sin bästa kompis och han stöttade Albins mamma och grät på begravningen osv. Överdrivet omsorgsfull precis som BW så det är inget hinder för att just BW skulle vara GM snarare tvärtom skulle jag säga.

Det samma var det i fallet med 14-åriga Reijo Daag som mördades av sin 16-åriga kompis med över hundra knivhugg i Viskafors utanför Borås 1976. Ingen dömdes för mordet men det anses vara polisiärt uppklarat. Mördaren besökte Reijos mor och tröstade henne och gärningsmannen var med och letade efter Reijo.

(Det finns en tråd om detta på Flashback och Borås Tidning har en podd om detta i sju avsnitt där gärningsmannen ger sin version)
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-01 kl. 01:00.
Citera
2018-08-01, 01:06
Medlem
Citat:

🤣🤣tankar om vad som behöver göras ! Polisiära sådana ? En hobby polis som har i månad ut och månad in vridit och vänt på saker ? Minsta lilla ” mothugg har du dumförklarar dessa och sågat deras teorier vid fotknölarna ? Kan nog säga m säkerhet ...... dina tankar om vad som polisen behöver göra förblir nog dina tankar tyvärr ! Polisen har nog lite mer på fötterna och har en större helhetsbild än alla ” privat spanare här 🤣🤣🤣
Och nej jag känner ingen av de anklagade här , passerade Mariestad för första gången i mitt liv förra veckan ( var på skara sommarland m barnen ) Funderingars och tankar är ju denna tråd till för , men låt polisen avgöra vad som är av värde till denna utredning ? Gissar att dessa ” initialer dom nötts och blötts här är redan sen länge bortplockade ur utredningen . Vill minnas att systrarna Andersson även sagt att de var ledsen att flera personer som det skrivits / skvallrats om , hade klivit uthängda fast de var oskyldiga . Gissar att dessa personer är ev de som går runt runt här .
Citera
2018-08-01, 01:24
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Den så kallade herrklubben finns på bild på BW:s Facebook, ätande middag på Sill och Dynamit i Mariestad. Dessutom finns det många festbilder från ett sommarställe på Dillö. In och titta allihopa och se vilka som ni känner igen!

Om polisen inte redan har gjort det bör de ta in samtliga PU:s påstådda vittnen (taxitjejerna och särskilt Ulr*ka Källg*rd) för en rejäl mangling. PU misslyckades med att få PK (med sambo) som vittne, och han gjorde minst ytterligare ett försök i en annan lägenhet. PU har i "direktsändning" här i tråden uppvisat en total minnesförlust tiden efter 02:00. Något är riktigt fel här.

På samma sätt bör polisen ta in BW:s eventuella vittne för samma mangling. Om polisen nöjde sig med att enkelt köpa vittnesmålen från PU:s vittnen är risken mycket stor att de gjorde det lika enkelt för sig med BW:s vittne. Dessutom var ju BW nästan en familjemedlem som ingen kunde misstänka var inblandad.

På detta lägger vi det kvinnliga brovittnet. Om polisen känner till hennes identitet – och att hon fortfarande är livet – bör även detta vittne manglas på nytt. Om det kvinnliga brovittnet är anonymt kan ju inga fler förhör göras, samtidigt som risken ökar väldigt mycket att brovittnet kan vara fejk i ett försök att försöka lägga skulden på en person som man visste var på Stadt – alltså "mannen med pilotglasögon".
Hur det än är, var det i samband med att brovittnets tips hittades 1998 som "mannen med pilotglasögon" togs in för första gången efter det obligatoriska förhöret sommaren 1992. Så nog känns det som att polisen inte var "mannen med pilotglasögon" på spåren mellan 1992 och 1998, för då hade de väl tagit in honom mycket tidigare? Eller tänker jag fel?

Så visst, in med alla aktuella vittnen och se vad som eventuellt kan bli annorlunda 2018! Gärningsmannen/gärningsmännen vågar jag påstå är i livet, oavsett om vi går på Skövde-polisens teori eller på GW Perssons teori.

Finns det någon länk till FB -sidan?
Citera
2018-08-01, 09:17
Medlem
Citat:
Vad är det som saknar grund? En helt obegriplig kommentar.

Det har framgått med all önskvärd tydlighet att jag är sugen på att tipsa polisen om att de ska ta in dig för en kontroll (på KSS) om ett eventuellt stort ärr (efter ett stort rivsår) på din underläpp – du vet, det där som PK skrev om, att du hade en söndertrasad underläpp vid besöket i hans och sambons lägenhet – en underläpp som ska ha tagit veckor att läka. Vad är det som är svårt att förstå med det?
Vad skulle det visa? ett eventuellt ärr kan ju uppkommit när som helst. Före och efter HA:s försvinnande.
Citera
2018-08-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Varför misstror du de vittnesmål som varit. Skall vittnen pressas till det rätta svaret som stämmer överens med din egna självuppfattning? Detta är ju förvisso inget nytt inom förhörsteknik och inom vittnespsykologin, att vittnen vittnar falskt, under hård press eller tortyr.
Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna.

Vet att frågan är riktad till Ugglan men jag passar på att fråga dej...

Gällande vittnespsykologi. Anser du att även vittnen vittnar falskt under hård press eller tortyr som kommer utifrån, utanför rättsväsenet.?..Då blir risken större isfl för falskt vittnesmål eftersom det sker under okontrollerade former. Om indikationer visar på att så är fallet då är det givet att granska gamla vittnesmål igen...?

Vad anser du om de senaste diskussionerna kring BW och bröderna O?
Du kände inte Helena bara kände till och hejade...är det enbart pga PK som du blivit inblandad här....?

Om inte annat hoppas jag tråden återgår till de diskussionerna som rådde innan du bröt in.....
Citera
2018-08-01, 09:56
Medlem
Citat:
Den så kallade herrklubben finns på bild på BW:s Facebook, ätande middag på Sill och Dynamit i Mariestad. Dessutom finns det många festbilder från ett sommarställe på Dillö. In och titta allihopa och se vilka som ni känner igen!

Om polisen inte redan har gjort det bör de ta in samtliga PU:s påstådda vittnen (taxitjejerna och särskilt Ulr*ka Källg*rd) för en rejäl mangling. PU misslyckades med att få PK (med sambo) som vittne, och han gjorde minst ytterligare ett försök i en annan lägenhet. PU har i "direktsändning" här i tråden uppvisat en total minnesförlust tiden efter 02:00. Något är riktigt fel här.

På samma sätt bör polisen ta in BW:s eventuella vittne för samma mangling. Om polisen nöjde sig med att enkelt köpa vittnesmålen från PU:s vittnen är risken mycket stor att de gjorde det lika enkelt för sig med BW:s vittne. Dessutom var ju BW nästan en familjemedlem som ingen kunde misstänka var inblandad.

På detta lägger vi det kvinnliga brovittnet. Om polisen känner till hennes identitet – och att hon fortfarande är livet – bör även detta vittne manglas på nytt. Om det kvinnliga brovittnet är anonymt kan ju inga fler förhör göras, samtidigt som risken ökar väldigt mycket att brovittnet kan vara fejk i ett försök att försöka lägga skulden på en person som man visste var på Stadt – alltså "mannen med pilotglasögon".
Hur det än är, var det i samband med att brovittnets tips hittades 1998 som "mannen med pilotglasögon" togs in för första gången efter det obligatoriska förhöret sommaren 1992. Så nog känns det som att polisen inte var "mannen med pilotglasögon" på spåren mellan 1992 och 1998, för då hade de väl tagit in honom mycket tidigare? Eller tänker jag fel?

Så visst, in med alla aktuella vittnen och se vad som eventuellt kan bli annorlunda 2018! Gärningsmannen/gärningsmännen vågar jag påstå är i livet, oavsett om vi går på Skövde-polisens teori eller på GW Perssons teori.

Verkar vara låst ser inte de foton du beskriver....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in