Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Vet inte vilken text du menar att jag skulle misstolkat men jag letade bara efter ett svar på den fråga som var uppe för diskussion och där min information verkade ifrågasättas av en del att USA inte skulle kunna hitta information om inresande på eget sätt. Det är det enda jag läst.
Det som jag citerat behandlar det ämnet bara.
Det du hänvisar till kanske handlar om de som rest in till landet och begått brott där o.s.v. Den sidan verkar behandla flera immigrationsfrågor.
Miranda rights stämmer inte. Du menar att USA är tvungen att släppa in inresande som begått hemska brott i länder där Miranda tights inte existerar? Då måste de släppa in många från Mellanöstern, Afrika med mera också. Efter 11/9 är det uteslutet!
Jag menar samma sida som Draifos länkade till, den som du citerade ifrån.
Förstår inte alls ditt resonemang; menar bara att 'Miranda rights' är något som gäller i USA, inte tex i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
I vilken text finner du stöd för det fetade? Citera gärna.
Läs överst på sidan som du länkade till:
You may have noticed this question on the U.S. nonimmigrant visa application form. It is not a pleasant topic to discuss, but if you ever find yourself involved with the authorities, you need to be aware of the potential impact it may have on your next visa application. It is very important that you answer this question honestly. If you have been arrested, you should contact an attorney for assistance. The information on this page is very general and should not be considered a substitute for advice from a qualified legal professional about your individual situation. You will find a link to some immigration attorneys below.
Sedan kommer det ju ett antal frågor nedanför, läs vad det står som som på frågan 'Hur vet jag om jag har blivit arresterad'.