2018-07-31, 19:59
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Fast då vore det väl enklast att låta henne försvinna bara? Nu har man ju sagt sig ha hittat en kropp och jaga en mördare. Går det ihop med din teori? Jag får säga att jag inte är bevandrad i MUST (och då har jag ändå varit del av flygvapnets underrättelsetjänst, men på lägsta nivå) eller agenter alls, så alla sådana scenarier verkar osannolika för mig. Men att kvinnor dödas av svartsjuka ex läser man ständigt om i tidningen.
Håller med dig om att det finns mycket konstigt i den här historien. Varför var det hemligt att LW var borta första dagen? Hur kunde de missa att hitta henne så lång tid?

Haha! Ni ljuger ikapp. Vet ej vem som är värst. Flashback: Mytomanernas favorittillhåll. Jävligt synd. Det har spårat ur fullständigt. Ingen seriös postare vill skriva längre. Meningslöst.
Citera
2018-07-31, 19:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad menar du med i efterhand?

Menar du det enda inlägget som är skrivet efter mordet?
Jag menar efter att förhållandet tagit slut.
Citera
2018-07-31, 20:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han gjorde samma sak i sin blog, dock inte lika ordrikt. Så de hade en del hämnd och skvallerbehov gemensamt.
Fast hon skriver om hans och Lenas barn. Så lågt.
Citera
2018-07-31, 20:06
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej jag svarade inte aggressivt, var får du det ifrån? Jag uttryckte en hyfsat välgrundad åsikt (vad den grundas på faller utanför ämnet).

Och visst finns det fixed wing på Malmen också, militära. Jag förstår inte vart du vill komma.

Nej jag förstår det. Jag måste bara ge kredd till Schazz som stod pall för din kanonad av inlägg mot att UW var något hemligt inom försvaret. Detta skedde i början av tråden, men du minns väl inte det heller.
Huromhelst Schazz gav sig inte. Det kanske är en slump att du kvicknade till och körde samma metod när jag började fantisera. Ja antagligen.
Citera
2018-07-31, 20:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nej jag förstår det. Jag måste bara ge kredd till Schazz som stod pall för din kanonad av inlägg mot att UW var något hemligt inom försvaret. Detta skedde i början av tråden, men du minns väl inte det heller.
Huromhelst Schazz gav sig inte. Det kanske är en slump att du kvicknade till och körde samma metod när jag började fantisera. Ja antagligen.
Kanonad? Han är säkerhetsklassad, inte nån hemlig agent.
Citera
2018-07-31, 20:08
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på varför man var tvungen att få media att basunera ut mordet.Du får läsa bakåt i tråden. Allt det andra du nämner har jag också tagit upp. Du kan titta på alla mina inlägg och börja bakifrån.
Jodå jag har läst men som sagt köper jag det iallafall inte än. Och med din teori får vi aldrig reda på att det gick till enligt din teori av media, eller hur? Vilken upplösning förväntar du dig?
Citera
2018-07-31, 20:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag bygger ingen mordhistoria. Jag anser att den "fakta" som har redovisats i media omöjligt kan förklara SD som gärningsman. Istället för att börja med en gärningsman och sedan mödosamt förklara med hjälp av de krångligast historier som sen ändå inte går ihop, tycker jag är fel metod.
Det är som att förklara planetrörelserna med jorden i centrum. Jag tror helt enkelt att det är den förklaring där informationen faller på plats. Om någon presenterar en annan som inte gnisslar så förfärligt som svartsjuketeorion så kan jag ändra mig. Jag lägger inga värderingar i det.
Det är inte det flygplanet det handlar om förresten.
Din liknelse med den geocentriska världsbilden är bra. Teorin om att SD var gärningsmannen byggde på de ingångsvärden som polis och åklagare gick in med i början av utredningen. Den bild man sedan byggde upp av SD och ett händelseförlopp blev till slut lite väl tydlig, och samtidigt alltmer komplicerad. Till slut blev det här nästan för bra för att vara sant.

Först när det har uppstått en kritisk massa anomalier kan ett paradigmskifte ske, och det verkar väl vara där någonstans i gränslandet som örebropolisen befinner sig just nu. Om den bild man redan tidigt byggde upp kring SD nu dessutom visar sig vila delvis på en frikyrklig eller auktoritär grund, snarare än på en förnuftsmässig, så kan nog ett paradigmskifte för många komma att bli en tydlig aha-upplevelse.

Min gissning är dock att det hos de nya utredarna sedan ganska lång tid existerar en medvetenhet om alternativa och bättre förklaringsmodeller.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-31 kl. 20:16.
Citera
2018-07-31, 20:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men personnumret för den som varit in på förhör hamnar inte i tidningarna.

Nej men de får inte information om de inresande via tidningar.
Citera
2018-07-31, 20:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej men de får inte information om de inresande via tidningar.

Ja fast det var väl det som var lite udda. SD verkade ju inte varit anhållen i sin frånvaro, om han rörde sig fritt ett tag efter de var avvisade från USA?
Jag har ju svårt att föreställa mig att USA har någon slags förutsättningslös "prenumeration" på uppgifter över alla människor som hörs av polis världen över. Uppgiften i media var att man från UD ställt fråga till USAs ambassad om de rest dit och då fått besked att de hade avvisats. Då visste de innan UD "berättade"...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-31 kl. 20:19.
Citera
2018-07-31, 20:16
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jodå jag har läst men som sagt köper jag det iallafall inte än. Och med din teori får vi aldrig reda på att det gick till enligt din teori av media, eller hur? Vilken upplösning förväntar du dig?

Det är helt frivilligt, precis som det ska vara. Du har rätt. Jag tror att vi får vänta och aldrig veta.
Det är nog dessutom bara vi på Flashback som väntar. Alla andra har glömt bort det och det är väl lika bra. Dock finns det en del att vara uppmärksam på.T ex hur andra mord rapporteras i medierna. Det är blod, och mord och knivar. Senast i Örebro såg man offret under en presenning. Polisen uttalar sig och pressen suger ur minsta gnutta av rykten och oviktiga intervjuer med grannar osv osv. Jämför med LW fallet i ert stilla sinne.
Citera
2018-07-31, 20:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja fast det var väl det som var lite udda. SD verkade ju inte varit anhållen i sin frånvaro, om han rörde sig fritt ett tag efter de var avvisade från USA?

Han behöver inte vara anhållen i sin frånvaro. Det räcker med att han blivit förhörd och är "person of interest" (vet ej svenska termen för detta uttryck) för människorov i hemlandet vilket han ju var i början tydligen.
Citera
2018-07-31, 20:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har tagit stora mängder prover från kroppen och kläderna men vad jag vet så har man inte fått någon träff ännu. Det kan även vara så att man håller det väldigt hemligt för att tillsammans med annan bevisning plocka in SD igen för nya förhör och då vill man ha triumfkorten på sin hand att man exempelvis har hudavskrap från SD under naglarna på LW. Det går inte att prata bort.

Utifrån uppgifter i tråden verkar det som att polisen ännu inte gett klartecken att gravsätta BO's kropp. Tycker du att det har tagit osedvanligt lång tid, jämfört med andra mordfall?

Om ja, vad är enligt din uppfattning orsaken till (den långa) väntetiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in