Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
En tremånadersperiod ingår i en tolvmånadersperiod. Är väl inget som säger att två av tillfällena måste infalla månad 1 och månad 12 i perioden?
Ok. Oväsentligt hur som helst om det är tre raka eller där har funnits testtillfällen emellan.
Tvärtom tycker jag. Tyckte det var du som hävdade prompt på hennes oskuld, vilket jag ifrågasatte att det bör finnas tid för eftertanke och en gnutta sunt förnuft i debatten. Möjligt jag har missförstått dina inlägg kanske...
Intressant, du bemötte inte det jag svarade om att förbundet kanske har varit på henne efter miss 1 och miss 2. Har det framkommit någon info om detta? Har inte sett lika många intervjuer med MB som du så du är experten där. Fast om det är så att där är tänt men ingen hemma, vad ska göras då? Är egentligen en annan fråga, förbundet skulle kunna anställa en personlig assistent eller nått. Fast som sagt, gjort är gjort och det betyder att MB får stå sitt kast.
I Johaughistorien tycker du enligt vad du skriver och andra tycker annorlunda. Full respekt för det. Som du skriver så är regler regler och som jag var inne tidigare så har det i dopinghistorier genom åren inkommit blandade, mer eller mindre kreativa (bort)förklaringar. Så därför är det egentligen ingen stor skillnad, har man åkt dit så får straffet tas. Det där med det godtyckliga gråzonstänket gillas inte som typ "hon visste inte bättre" osv...Om vi leker med din tanke att MB är ett offer så finns det tyvärr inga universallösningar för sådant. Det skulle tulla på dopingarbetets trovärdighet enligt mitt tycke.
Varför säger de att den sista avvikelsen är i slutet av en 12-månadersperiod då? Det är väl helt självklart, att det är så, när perioden är rullande.. Kanske uppfattar fel, men jag antog att avvikelse 3 kom precis i slutet av 12-månadersperioden och hade det missade tillfället kommit en bit senare, så hade avvikelse 1 hunnit bli struken..
Jaha, för dig kanske, men du var väl inte ens med i diskussionen?
Prompt, jag tror inte att hon dopat sig helt enkekt, sträckte mig till rätt övertygad, men sade också att att man aldrig kan vara helt säker och därmed är jag inte helt övertygad..
Tid för eftertanke och en gnutta sunt förnuft? Ja, att inte döma någon på förhand tycker jag passar rätt bra in på detta..
Det är klart att förbundet varit på henne efter miss 1 och miss 2 (har läst det också), men det var personer som hävdade att den "spontana känslan var 3 st raka missar" och då tror jag man skulle legat på mycket hårdare, vid 2 raka missar.. Om avvikelserna skett t.ex. månad 1, månad 6 & månad 12, så är det fullt förståeligt att man ligger på, men inte lika hårt som om det var flera avvikelser i rad..
Ja, regler är regler, men för mig är det en enormt skillnad nu när jag skall följa årets skidsäsong med Johaug, om hon själv fuskat medvetet eller om hon enbart klantat sig alt. läkare lurat i åkarna förbjudna preparat..
Har jag sagt att Bahta är ett offer? Bara för att man inte målar f*n på väggen utan ser positivt på situationen, så innebär det inte att jag ser henne som oskyldig till detta läge.. Även om hon är "ren", så har hon själv satt sig i en knivig situation och det får hon ta ansvar för.. Klarar man inte få bort någon av dessa avvikelser, så riskerar hon med rätta en avstängning för brott mot dopingsreglerna..