2018-07-31, 14:49
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Det är inte självklart att Sverige är med i EM om två år.
Nej, vi har ju inte ens sett EM-kvalgruppen ännu - vilket är väldigt konstigt då kvalet drar igång rätt snart.

Men med 24 lag i EM så ska det mycket till för att Sverige missar EM. Man missade ju inte ens EM 2016 trots ett svagt kval med bland annat pinsamma insatser mot Österrike och Ryssland.
Citera
2018-07-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Det är inte självklart att Sverige är med i EM om två år.

Nej, inget är givet, men skulle bli väldigt förvånad om vi inte är med.. På FIFA:s världsranking är vi just nu 15:e nation i Europa (vilket jag tycker vi är bättre än), så att vi ska vara 1 av 24 länder som kvalar in, bör man kunna förvänta sig..

Vi lyckades t.o.m. nå EM 2016, trots att vi var rätt dåliga och slutade bakom Österrike & Ryssland i kvalgruppen.. Nu har vi en helt annan stabilitet och känns mycket bättre, så möjligheterna är goda..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-07-31 kl. 15:05.
Citera
2018-07-31, 15:27
Medlem
BarryHeros avatar
Kan vi tippa hur många landskamper Granqvist slutar på när han lägger av sommaren 2020?

Min gissning: 77 plus:
4 UEFA Nations League-matcher
8 EM-kvalmatcher (eller 10, beroende på vilken EM-kvalgrupp det blir) - låt oss säga 9 matcher
7-8 träningsmatcher inklusive 2 januariturnéer - säg 7 träningslandskamper
5 EM 2020-matcher (Sverige går till kvartsfinal i EM 2020).
Sammanlagt blir det: 77+4+9+7+5=102 landskamper.

Med detta blir han en av 10+ svenska landslagsspelare med över 100 landskamper. Tror ni detta är en rimlig gissning?
Citera
2018-07-31, 15:45
Medlem
LordLancasters avatar
99 landskamper. Sverige går till åttondelsfinal i EM men där tar det stopp och det blir ett snöpligt slut för Granen.
Citera
2018-07-31, 16:03
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan vi tippa hur många landskamper Granqvist slutar på när han lägger av sommaren 2020?

Min gissning: 77 plus:
4 UEFA Nations League-matcher
8 EM-kvalmatcher (eller 10, beroende på vilken EM-kvalgrupp det blir) - låt oss säga 9 matcher
7-8 träningsmatcher inklusive 2 januariturnéer - säg 7 träningslandskamper
5 EM 2020-matcher (Sverige går till kvartsfinal i EM 2020).
Sammanlagt blir det: 77+4+9+7+5=102 landskamper.

Med detta blir han en av 10+ svenska landslagsspelare med över 100 landskamper. Tror ni detta är en rimlig gissning?

Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
99 landskamper. Sverige går till åttondelsfinal i EM men där tar det stopp och det blir ett snöpligt slut för Granen.
Glömde inkludera mål. Säg att han sätter 4 baljor till. En straff och en nick i EM-kvalet (Nations League inkluderat), ett rutinerat januariturnémål, och sen ytterligare ett straffmål i EM 2020.

102 landskamper och 12 mål samt medverkan i EM 2012, EM 2016, VM 2018, och EM 2020 på meritlistan. Ingen dålig landslagskarriär det.

Ska bli kul att följa hans två sista år i landslaget.
Citera
2018-07-31, 18:24
Medlem
Är förvånad över hur många som nästan tar för givet att Granen kommer vara starter i EM 2020. Oavsett hur bra han va för oss iår har jag svårt att se hans form gå upp eller ens stå pall, tills dess medans konkurrensen går förbi.

Ska bli intressant att följa men med tanke på Jansson har jag ruggigt svårt att se Granqvist spela EM 2020.
Citera
2018-07-31, 22:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Är förvånad över hur många som nästan tar för givet att Granen kommer vara starter i EM 2020. Oavsett hur bra han va för oss iår har jag svårt att se hans form gå upp eller ens stå pall, tills dess medans konkurrensen går förbi.

Ska bli intressant att följa men med tanke på Jansson har jag ruggigt svårt att se Granqvist spela EM 2020.

Granen är ju bara 35 och han har en sån pondus i landslaget, så jag blir inte direkt förvånad om han är med om Sverige tar sig till EM 2020. VM 2022 kan vi däremot utesluta.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2018-07-31 kl. 22:14.
Citera
2018-07-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Granen är ju bara 35 och han har en sån pondus i landslaget, så jag blir inte direkt förvånad om han är med om Sverige tar sig till EM 2020. VM 2022 kan vi däremot utesluta.
35 och spelat i superettan/allsv under senaste åren är inte särskilt jätte vasst. Svårt att bibehålla matchtempo, fysik och form i den miljön i jämförelse med Tyskt topplag som får spela Europa boll med jämna mellanrum med.

Det är där det brister för mig. Speciellt när Jansson är så bra som han är nu och i bättre miljö.

Jag har svårt att se Granen starta till EM, om vi tar oss dit. Jag är lite för "realistisk" i mitt tänk för det haha. Och nu förutsätter vi att han inte drar på sig någon skada med, som är väldigt mycket svårare att ta sig tillbaka från i den åldern.
Citera
2018-07-31, 23:28
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Han är "bara" 33 faktiskt, så blir 35 vid 2020.
Citera
2018-07-31, 23:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han är "bara" 33 faktiskt, så blir 35 vid 2020.

Haha...jag menade bara 35 när EM går av stapeln.
Citera
2018-07-31, 23:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Haha...jag menade bara 35 när EM går av stapeln.

Uppfattat, men så länge han är motiverad och skadefri spelar åldern nog mindre roll för honom.
Citera
2018-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
35 och spelat i superettan/allsv under senaste åren är inte särskilt jätte vasst. Svårt att bibehålla matchtempo, fysik och form i den miljön i jämförelse med Tyskt topplag som får spela Europa boll med jämna mellanrum med.

Det är där det brister för mig. Speciellt när Jansson är så bra som han är nu och i bättre miljö.

Jag har svårt att se Granen starta till EM, om vi tar oss dit. Jag är lite för "realistisk" i mitt tänk för det haha. Och nu förutsätter vi att han inte drar på sig någon skada med, som är väldigt mycket svårare att ta sig tillbaka från i den åldern.
Ryskt topplag ska det givetvis vara, inte Tyskt***
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in