2018-07-30, 23:46
Medlem
Jag vet att det finns elpistol som skickar ut tråden mot kroppen.

Men det finns väl andra typer också. Går det köra en sån genom vägg och elektrifiera personen på andra sidan?
Citera
2018-07-30, 23:51
Medlem
Nej!
Citera
2018-07-31, 00:05
Medlem
Gresks avatar
Haha en vanlig vägg nej.
Hypotetiskt sätt hade det väl gått om väggen var gjord av ett material som leder ström, till exempel koppar.
Citera
2018-07-31, 00:07
Medlem
Nejjjjj! Vilken hypotesfråga. Klart att det inte går. Det fattar väl för f-n vilken vettig som helst.
Citera
2018-07-31, 00:14
Medlem
Hur kommer jag åt någon på andra sidan väggen då?
Citera
2018-07-31, 00:21
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss

Gå ut och knacka på dörren till rummet bredvid?
Citera
2018-07-31, 00:22
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Asså.
Är det plåt, timmer, kakel vägg, puts, vad f-n är det frågan om?

Edit;
Varför skjuter du inte när, ja, mjukmålet är i öppna luften istället?
Senast redigerad av -Andreas- 2018-07-31 kl. 00:25.
Citera
2018-07-31, 03:43
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:

Ställ dig utanför huset och slamra med kastrullock, då kommer denna någon komma ut och be dig sluta, då skjuter du honom!
Citera
2018-07-31, 18:24
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Jag vet att det finns elpistol som skickar ut tråden mot kroppen.

Men det finns väl andra typer också. Går det köra en sån genom vägg och elektrifiera personen på andra sidan?

När du står lutad mot en vägg och känner att det kittlar till i nacken, då kan det vara en jävel på andra sidan som försöker zappa dig. Var försiktig. Håll säkerhetsavstånd 20 cm till alla väggar alltid. Ytterdörrar är speciellt farliga.
Citera
2018-07-31, 18:28
Medlem
Dofternas avatar
Tror att TS menar om man laddar en Magnum 44 med elskott. Vad händer då?
Citera
2018-07-31, 18:44
Medlem
flaskborstes avatar
Ta en kabel med vanlig stickpropp. skala den i andra änden och ta reda på vilken av trådarna som är fas.

Sedan så väntar du på din fiende och när du ser att han tar tag i handtaget så lägger du dit den strömförande ledaren på din sida dörren och din motståndare är rökt.

Du kan även göra ett "spjut" där du har ena änden med en strömförande kabel och en längre sladd som är ansluten till ett uttag. Men vanlig Tazer eller elpistol.. NEJ det funkar inte genom en vägg.
Citera
2018-07-31, 21:45
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Ta en kabel med vanlig stickpropp. skala den i andra änden och ta reda på vilken av trådarna som är fas.

Sedan så väntar du på din fiende och när du ser att han tar tag i handtaget så lägger du dit den strömförande ledaren på din sida dörren och din motståndare är rökt.

Du kan även göra ett "spjut" där du har ena änden med en strömförande kabel och en längre sladd som är ansluten till ett uttag. Men vanlig Tazer eller elpistol.. NEJ det funkar inte genom en vägg.

Visst, även en flaskborste med dess yviga ände kan penetrera en vägg om man drar en trefas-ledning direkt till handtaget och sedan vispar energiskt mot en innervägg. Detta lär ha varit Al Capones specialtrick, kallad "propplösaren". Kom bara ihåg att hålla i den med svetshandskar. Den är ju elektrisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in