2018-07-30, 21:57
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Av alla ställen legaliserade Georgien cannabis oväntat idag.
https://1tv.ge/en/news/constitutional-court-annulled-sanctions-consumption-marijuana/

https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/934w7h/smoking_marijuana_legalized_in_georgia/

They explained that use of Marijuana is the free right of a person and its consumption may only inflict harm to his/her health, who is responsible for the outcome. The plaintiffs argued that punishing a person for consumption of marijuana is the violation of the freedom to develop own personality and therefore contradicts Article 16 of the Constitution of Georgia.

Georgien lär väl snart se psykedeliska droger legaliserade med tanke på deras störtsköna lagstiftning, där personlighetsutveckling ingår.
Citera
2018-07-30, 23:46
Medlem
BigFatCones avatar
Vad i hela skiten? Det är ju det fräckaste någonsin! Fantastiska nyheter.
Citera
2018-07-31, 01:11
Medlem
mr2cools avatar
Let the good times roll!
Citera
2018-07-31, 01:25
Medlem
Krickerts avatar
Grattis Georgien.
Citera
2018-07-31, 06:14
Medlem
klybans avatar
Det var lite lätt överraskande, sällan man missar såna här nyheter och då veta om att beslut kommer vid xx datum.

En sak som har alltid gjort mig lite förvånad, det är hur man alltid gillat experimenterat med de som har någon psykisk ohälsa.
Men använda rekreationella droger som medicin verkar vara totalt jävla omöjligt i detta land, och speciellt hallucinogena som tydligen orsakar de mesta problemen i världen.
Sen att självmordsfrekvensen är hög i denna grupp, verkar man skita i då det är bättre att dom dör än att man botar dom med en hallucinogen drog.

Synd bara Georgien har låg bärighet mot världen.
Dock ser vi framemot till 17 Oktober och Kanada, det kommer klinga skönt i världen.
Och omöjligt och ignorera, som man försökt med Uruguay.
Som man påstått en massa saker om, men tydligen en av de mer välskötta länderna i Sydamerika.

Men grattis Georgien, det var en trevlig överraskning, och ska med intresse följas hur det påverkar de kriminellanätverken.
Citera
2018-07-31, 08:11
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
They explained that use of Marijuana is the free right of a person and its consumption may only inflict harm to his/her health, who is responsible for the outcome. The plaintiffs argued that punishing a person for consumption of marijuana is the violation of the freedom to develop own personality and therefore contradicts Article 16 of the Constitution of Georgia.
Nytänkande och kloka ord från människor i maktposition är verkligen som ljuv musik i öronen. Något vi sällan får uppleva i Sverige.
Citera
2018-07-31, 08:55
Medlem
BigFatCones avatar
Går det att hitta några lite mer trovärdiga källor? Jag hittade typ inget igår.
Citera
2018-07-31, 09:19
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Går det att hitta några lite mer trovärdiga källor? Jag hittade typ inget igår.
2013 snackade dom i alla fall om att eventuellt legalisera cannabis i Georgien, det lyckades jag hitta.
https://www.business-standard.com/article/news-ians/georgia-may-legalise-marijuana-113051000880_1.html
Citera
2018-07-31, 09:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
2013 snackade dom i alla fall om att eventuellt legalisera cannabis i Georgien, det lyckades jag hitta.
https://www.business-standard.com/article/news-ians/georgia-may-legalise-marijuana-113051000880_1.html
Det är ungefär så långt som jag kom i mina efterforskningar.
Citera
2018-07-31, 09:25
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ungefär så långt som jag kom i mina efterforskningar.
Googlar man på amerikanianska så blir det alldeles för många artiklar om delstaten Georgia och deras cannabispolitik, vilket jag inte orkar traggla mig igenom tyvärr.
Citera
2018-07-31, 09:36
Medlem
Hencuckens avatar
Inte för att jag kan mycket om Georgien men rent geografiskt så är det ju udda att de legaliserar cannabis. Härliga nyheter i alla fall. Tänk o Sverige hade kunnat vara ett så progressivt land som Georgien. Tyvärr är vårt land styrt av moralkärringar som är faktaresistenta.
Citera
2018-07-31, 09:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Googlar man på amerikanianska så blir det alldeles för många artiklar om delstaten Georgia och deras cannabispolitik, vilket jag inte orkar traggla mig igenom tyvärr.
Jag tar tillbaka min första entusiasm och hoppas på bättre källor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in