2018-07-29, 23:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Då är det officiellt att Yasin drar till Qatar.

Övergången i sig tycker jag inte är märklig, timingen däremot är det. Han har spelat mycket och med detta hektiska schema är det långtifrån önskvärt med ett tapp. Tyder ju bara på att nån kommer in snart men det lär inte va Bahoui. Eller?
Citera
2018-07-30, 02:59
Medlem
Pallestroms avatar
Qatar. Kan bara vara pengarna som lockar!

Ingen spelare växte upp och önskade att:
-En dag ska jag spela i Qatar...

Någon som har en uppfattning om vad lönen kan hamna på?
Citera
2018-07-30, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Efter Omarssons insats igår undrar man om han fortfarande står på listan över spelare som ska säljas...

Ska man nu sälja honom nån gång är det ju å andra sidan nu när han är "het".
Jag tycker dock att vi ska ha kvar honom så länge han får spela på en central anfallsposition mestadels i boxen där han är farlig.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag får erkänna att jag bara sett typ 5 matcher med Dalkurd i år och dom gångerna har det bara varit Buya och Sugita som sett ut att hålla relativt hög allsvensk klass.

Men det är egentligen ganska ointressant att snacka om dessa spelare ändå. Den stora frågan på allas läppar just nu måste vara vem som utnyttjar att Wahlström har mindre än 6 månader kvar på sitt kontrakt. Vem plockar honom först? MFF? AIK? Spännande tider.

Du kan vara lugn, Wahlström skriver väl på livstidskontrakt med Häcken med en garanterad startplats?
Citera
2018-07-30, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Buya lär gå. Undrar hur mycket Djurgården får pröjsa, kostade väl 8 miljoner när Dalkurd köpte honom från AFC.

Är Djurgården rätt klubb för honom? Han passar väl bättre i ett kontringslag, snabb som en iller?
Citera
2018-07-30, 10:43
Medlem
Pallestroms avatar
Sommarfönstert öppet 12 dagar till.
Undrar vad som mer kommer hända och framför allt om det blir någon
Riktigt bra som kommer till allsvenskan och vem som köper.

Vem är i störst behov av en självklar (klass) värvning?
Citera
2018-07-30, 12:19
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Sommarfönstert öppet 12 dagar till.
Undrar vad som mer kommer hända och framför allt om det blir någon
Riktigt bra som kommer till allsvenskan och vem som köper.

Vem är i störst behov av en självklar (klass) värvning?

Malmö är i behov av en stabil mittback att ha som byte med Rasmus B och Frans B
Citera
2018-07-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
För backar är precis vad DIF behöver.. Har du sovit under en sten senaste året eller?

DIF har efter försäljningen av Beijmo ingen naturlig högerback i seniortruppen. Så det vore bra att förstärka där istället för att spela med mittbackar i hela backlinjen som man gjorde mot Sundsvall. Iaf så länge man spelar med fyrbackslinje. Om Strand (med ungdomsbakgrund i DIF) är tillräckligt bra vet jag inte.

DIF behöver för övrigt också förstärka på vänsterbacken där man bara har den dåliga brorsan Augustinsson, även om Une Larsson varit hygglig där.

Men helst ett par anfallare in såklart.
Citera
2018-07-30, 14:25
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
För backar är precis vad DIF behöver.. Har du sovit under en sten senaste året eller?
Igår ställde man upp med 4 mittbackar i backlinjen. Du verkar inte ha koll på ditt eget lag.
Citera
2018-07-30, 14:32
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Igår ställde man upp med 4 mittbackar i backlinjen. Du verkar inte ha koll på ditt eget lag.

Emil B är mittback...och skrev på för Utrecht precis nyss.
Citera
2018-07-30, 17:12
Avslutad
[quote=kostymnisse|64780827

Du kan vara lugn, Wahlström skriver väl på livstidskontrakt med Häcken med en garanterad startplats? [/QUOTE]

Skulle inte förvåna mig ett ögonblick. Varje gång man tror att man skall bli av med honom så får han helt oförklarligt förlängt. Men helt ärligt så tycker jag att ni borde gå efter honom, ni kan ju behöva en rutinerad räv bredvid unga Starfeldt eller da Graca. Snälla?
Citera
2018-07-30, 17:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skulle inte förvåna mig ett ögonblick. Varje gång man tror att man skall bli av med honom så får han helt oförklarligt förlängt. Men helt ärligt så tycker jag att ni borde gå efter honom, ni kan ju behöva en rutinerad räv bredvid unga Starfeldt eller da Graca. Snälla?

MFF tar honom för att sälja tillbaka honom till er för fem miljoner om 1,5 år. Deal?
Citera
2018-07-30, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
MFF tar honom för att sälja tillbaka honom till er för fem miljoner om 1,5 år. Deal?

Kan man få 1,5 år utan honom så låter 5 miljoner ändå ganska överkomligt.

Nä men ärligt talat så måste det vara den konstigaste affären Sonny någonsin gjort. 5 miljoner borde
köpa en bra mycket vassare spelare än Jeremejeff. Lägger man på ett par miljoner så hade man kunnat lösa Buya istället t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in