”Foliehatten i Teckomatorp” skriver om gruppen och om Mina Dennert:
”Mina Dennert är grundare av #jagärhär#, den grupp som försöker tysta och uppfostra människor på FB, att tycka rätt och som även massanmält meningsmotståndare. Nu skriver hon på sin FB om kampanjen #röstamermänskligt#. Mina Dennert verkar vara en linslus och exhibitionist av pascalidouska dimensioner. Hon verkar ha startat en mängd upprop och grupper i samma stil vars egentliga syfte, är att ge henne själv uppmärksamhet och även att ge henne försörjning. Hon lever på sin aktivism och på olika statsbidrag som trillar in.”
”Det kanske mest obehagliga med denna grupp, är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan. När den här organisationen med stöd av skattefinansierade aktörer och med stöd från Röda Korset meddelar, att de kommer att positionera sig utanför vallokalerna i sin strävan att få folk att "röst mänskligt" blir det rätt obehagligt.”
Läs vidare här:
http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.com/2018/07/rostamermansklig-skall-se-till-att-du.html