Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Min gissning är att "pilot" är oskyldigt utpekad och att han inte har med försvinnandet att göra.
Ja, det är ju onekligen GW's tes iaf. Han bortser även från brovittnet vad det verkar, och som nu sagts åtskilliga gånger anser tydligen även polisen det som ytterst osäkert. Jag är inte heller övertygad om att MMPG/KM? var den ända som klängde på HA inne på Stadt.
GW bygger väl sin teori på erfarenhet, statistik och de fåtal fakta som finns i fallet. Jag tror inte man ska lusläsa hans teori och tro att allt gick till exakt som han skriver, finns nog utrymme för lite variationer.
Bröderna Olsson är ju en variant men då känns Vänern inte lika het längre med tanke på var de (ev) bodde/bott, då borde något gömställe kring hemmaplan kännas tryggare. Varför skulle bilen ställas på sjukhusparkeringen i detta scenario?
BW i kombination med någon/några till, någon från herrklubben. Kan de ha bott ute på Dillö under sommaren? I så fall kan färden ha gått norrut från Ekudden och de stannar ev. till någonstans där båt finns innan färjan. Alternativet att de är så kalla att HA förs över i bagaget till Torsö (om färjan gick), o vidare till Dillö o sedan ut med ekan o dumpa kroppen.