2018-07-30, 12:43
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Däremot kan man tycka att en officiell representant från Afs inte bör påpeka att folk lider av judetouretts, när han själv borde kunna dras slutsatser om vilka som försöker begränsa yttrandefriheten för t.ex. partier som Afs och till viss del Sd.
Uppenbara fakta ska naturligtvis konstateras. Du lider av judetourettes.
Citera
2018-07-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu skickas valsedlar ut till alla som beställt gratis på deras hemsida: https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/1023866875187523585

Känns som en dyr lyxservice eftersom det kommer att finnas i förhandslokaler väl 20 dagar före valdagen. Ofta är det ortens bibliotek och där man kan hämta. Afs borde fundera över var de har aktivister och spara servicen till orter där de inte har folk och kanske inte ens kommer att lägga ut valsedlar.
Citera
2018-07-30, 12:46
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Alternativ för Sverige har potential att tilltala många olika sorters väljare, inte bara gamla Sverigedemokrater. Till och med Özz verkar ha fattat grejen:

https://twitter.com/OintressantaS/status/1023544165865545728

Det är förstås upp till var och en att bedöma äktheten av bilden.
Den där bilden är fejk. Det står "mera medmänsklighet" på tröjan egentligen. Ett initiativ av Minna Dennert.
Citera
2018-07-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det var ett oerhört konstruktivt konstaterande
Var finner ni min oerhörda fascination för rasbiologi?
Senast redigerad av HVU 2018-07-30 kl. 12:52.
Citera
2018-07-30, 13:02
Avslutad
Någon info om hur de ligger till i opinionsundersökningar? Försökte skumma tråden inte sett ngt.
Citera
2018-07-30, 13:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Känns som en dyr lyxservice eftersom det kommer att finnas i förhandslokaler väl 20 dagar före valdagen. Ofta är det ortens bibliotek och där man kan hämta. Afs borde fundera över var de har aktivister och spara servicen till orter där de inte har folk och kanske inte ens kommer att lägga ut valsedlar.
1. Att dela ut valsedlar till folk som vill rösta på dem är väl den bästa investeringen de kan göra.
2. Man får endast valsedlar utlagda om man i något av de 2 senaste valen fått minst 1%.
3. Även om de har aktivister som kommer tillhandahålla valsedlar, så finns alltid risken att någon kärring slänger dem. Vilket historiskt har hänt SD.

Själv Swishade jag dem en peng för valsedeln. Så om du också känner dåligt samvete är det ett sätt att kompensera dem för tjänsten.
Citera
2018-07-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Är ni en officiell representant för Alternativ för Sverige?
Det kan vara nog så viktigt med tanke på argumentationsnivån.
Citera
2018-07-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1. Att dela ut valsedlar till folk som vill rösta på dem är väl den bästa investeringen de kan göra.
2. Man får endast valsedlar utlagda om man i något av de 2 senaste valen fått minst 1%.
3. Även om de har aktivister som kommer tillhandahålla valsedlar, så finns alltid risken att någon kärring slänger dem. Vilket historiskt har hänt SD.

Själv Swishade jag dem en peng för valsedeln. Så om du också känner dåligt samvete är det ett sätt att kompensera dem för tjänsten.

Ja ja ta det lugnt det är Afs tusen aktivister som ska lägga ut valsedlarna. Det kommer att finnas utom i obygden där det bara finns lappar och en kontingent flyktingar.
Citera
2018-07-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det känns som en smart service om man vill vara säker på att maximera sina röster. Ska de sitta manuellt och kolla varenda beställning om de har aktivister de är säkra på kommer täcka det området?
Snacka o tidsödande. Nu kan jag bara tala för mig själv, men om jag hade beställt valsedlar av ett parti, sedan kommer inga valsedlar, och det finns heller inga valsedlar på plats, då skulle jag aldrig riskera att skriva ett namn på en blank sedel när man vet hur jävla petiga de är. Och eftersom de nu har rejält med stålar kan de ju kosta på sig att se till att alla får valsedlar.
Citera
2018-07-30, 15:30
Medlem
Ser nu att röstsedlarna är på väg att skickas ut. Det har säkert varit uppe tidigare i tråden men hur tänker ni kring personröstningen? Borde man kryssa någon annan än den självklare kandidaten Kasselstrand (som ändå kommer att få en massa kryss)? Jag funderar på att kryssa Markus Jonsson, ett av AfS' vassaste kort.
Citera
2018-07-30, 16:22
Medlem
Hur har AfS tänkt repatriera 0.5 miljoner människor?

Inser de inte hur svårt det är? Det kommer bli massiva protester och strejker från massor av människor utöver den halvmiljonen, de kommer inte bara sätta sig på planen och åka hem.
Är AfS för omogna för att förstå detta?

Att deportera 0.5 miljoner människor kommer kräva våld och det kommer leda till att världssamfundet går in och stoppar.

Att rensa Sverige från invandrare är lika med inbördeskrig.
Tycker ni det är värt att skjuta människor för att få bort invandrare ur Sverige?

Förstår ni detta?
Citera
2018-07-30, 16:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Ser nu att röstsedlarna är på väg att skickas ut. Det har säkert varit uppe tidigare i tråden men hur tänker ni kring personröstningen? Borde man kryssa någon annan än den självklare kandidaten Kasselstrand (som ändå kommer att få en massa kryss)? Jag funderar på att kryssa Markus Jonsson, ett av AfS' vassaste kort.

Marcus Jonsson står på plats åtta. De första 15 kandidaterna kommer in. För att ordningen ska ändras måste 5% av alla väljare som röstat på ett visst parti i en valkrets kryssat en kandidat. Således kommer den på plats 15 petas först om någon längre ned än plats 15 kryssats av minst 5% i en valkrets. KD fick 4,57% 2014 och fick 16 mandat. Där någonstans kommer då avgöras vilka som kommer in om någon får mer än 5% i en valkrets av partiets röster.

Nu kan du kryssa Jonsson ändå men han sitter säkert så länge inte sju kommer in på personkryss, vilket är osannolikt då endast fyra totalt personkryssats in i RD sedan systemet infördes.

Med reservation att jag möjligen inte är helt insatt i frågan.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-30 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in